עורך דין ומגשר אורי דון יחייא, הילה הבר ורם שפינר מגשרי גירושין

גישור גירושין

 

גישור גירושין

 

הדרך הזולה המהירה והכי פחות פוגענית נפשית לבני הזוג וילדיהם לצלוח בשלום את הליך הגירושין עוברת דרך תהליך גישור גירושין או כפי שאנו אוהבים לקרוא לו "גישור לשותפות חדשה". הליכי גירושין בבית המשפט לענייני משפחה או בית הדין הרבני הם יקרים, מתישים, פוגעניים וארוכים בהרבה מהליך גישור הגירושין שמתבצע על ידי מגשרי גירושין . 

כשבני זוג בוחרים באפיקים אלו: (גישור זוגי – גישור גירושין – גישור בהסכמה למתגרשים – גישור של שני בני הזוג) כל הליך הגירושין נהיה יעיל, מהיר, הרבה פחות פוגעני נפשית לבני הזוג וילדיהם ולא יקר. אנחנו במרכז לאימון, גישור גירושין ומשפט (רם שפינר והילה הבר מגשרי גירושין ביחד עם עורך דין ומגשר אורי דון יחייא) לא כופים את דעתינו על בני הזוג בתהליך גישור הגירושין אלא עוזרים לבני הזוג להגיע להסכמות בעצמם. 

הסכמות שייטיבו עימם וילדיהם בחייהם לאחר הגירושין. כל צד יכול לבקש לסיים את הליך גישור הגירושין לכשירצה. הליך גישור הגירושין בעל אופי נינוח תוך שמירה על יחסים טובים בין בני הזוג. הליך גישור הגירושין מתבצע בחיסיון ושמירה על דיסקרטיות ולכן בני הזוג יכולים להתבטא בחופשיות בפני כל אחד מהמגשרים של המרכז למשפט וגישור גירושין ודבריהם במהלך הגישור גירושין לא ישמשו נגדם בבית המשפט אם לא צלחו את הגישור. 

הסכם הגירושין או כפי שאנו במרכז לאימון, גישור גירושין משפט יותר אוהבים לקרוא לו "הסכם לשותפות חדשה" שאליו מגיעים הצדדים עם מגשרי גירושין יקבל תוקף של פסק דין בבית המשפט לענייני משפחה או בית הדין הרבני. 

הנושאים שנידונים בתהליך גישור הגירושין

 
גישור גירושין הוא תהליך שמטרתו להביא את בני הזוג להסכמות בשלושה נושאים מרכזיים: זמני השהות של ההורים עם הילדים (בעבר -משמורת הילדים),  רכוש ומזונות. לכל נושא ישנם תתי סעיפים רבים והם מותאמים בצורה אישית לכל משפחה ומשפחה. הסכמות בנושאים אלו יהוו את הבסיס לכתיבת "הסכם הגירושים" או כפי שאנו אוהבים לקרוא לו "הסכם לשותפות חדשה" בין בני הזוג.  

ברמה המעשית ההגעה להסכמות מתבצעת באמצעות פגישות של מגשרי הגירושין עם בני הזוג ביחד ולחוד על פי הצורך הספציפי של כל מקרה.

הפגישה  הראשונה בתהליך גישור הגירושין


בפגישה הראשונית ילמדו המגשרים על המציאות המשפחתית הספציפית של בני הזוג, יבינו ביחד איתם האם יש ביניהם הסכמות ויבררו מה הם הנושאים שעדיין במחלוקת שידונו איתם עליהם במהלך הפגישות הבאות.

לאחר ההסבר של מגשרי הגירושין על מהות תהליך הגישור, בני הזוג יתבקשו  לחתום על הסכם השתתפות בתהליך, 

מסמך קצר בין שני עמודים.

לאחר ההגעה להסכמות ינסחו המגשרים טיוטה ראשונית של הסכם הגירושין  ששני בני הזוג יקבלו במייל ויעברו עליו. לאחר מכן כל אחד מבני הזוג ישלח את ההערות שלו למגשר ורק לאחר שההסכם יהיה לשביעות רצונם של שני בני הזוג הם יחתמו עליו. 

לאחר החתימה על ההסכם יפנו בני הזוג למזכירות בית המשפט לענייני משפחה או בית הדין הרבני ליד מקום מגוריהם בהם יקבע להם תאריך להגעתם לדיון קצר של אישור ההסכם ומתן תוקף של פסק דין. מדובר בתהליך שבדרך כלל לא לוקח יותר מרבע שעה.

בית המשפט יעבור על ההסכם עם בני הזוג ויראה שאין בו דברים חריגים הפוגעים בילדים ויתן תוקף של פסק דין להסכם. לאחר מכן או במקביל יקבעו לעצמם בני הזוג תאריך בבית דין הרבני לטקס מתן הגט.

תהליך גישור הגירושין הוא חסוי, סודי וולנטרי

תהליך גישור הגירושין הוא וולונטרי ואי אפשר לחייב אף אחד מבני הזוג להגיע אליו. ההגעה היא מרצון וכל אחד יכול להפסיק את הגישור בכל שלב. 

תהליך הגישור הוא סודי וחסוי והדברים שיאמרו בו אינם יכולים לשמש כראייה בבית המשפט במידה והזוג יגיע לשם.

עוד יוסבר לבני הזוג שיש להם זכות לקבל ייעוץ חיצוני מכל גורם אשר ירצו בו במהלך הגישור לרבות יעוץ משפטי ויודגש בפניהם שהם מחויבים לנהוג בתום לב ובהגינות. 

המגשרים יבהירו לבני הזוג שהם אינם מחליטים על דבר וידגישו שתפקידם הוא לעזור ללוות ולהוביל את בני הזוג להסכמות ביניהם ואף החלטה לא תתקבל ללא הסכמה של הצד השני.

אלו הם עיקרי הדברים וכמובן שישנם דברים נוספים בגישור שבני הזוג ידעו כשיגיעו אליו.

אם יש לכם עוד שאלות על תהליך גישור הגירושין או תרצו שנשלח לכם מראש דוגמה של הסכם השתתפות בתהליך גישור אתם מוזמנים לפנות אלינו ונשלח לכם  בכיף☺ בהצלחה.

רוצים לדעת עוד על תהליך גישור הגירושין? הכנו לכם עוד סרטון הדרכה חשוב בנושא שיענה לכם על שאלות של סודיות, חיסיון, אחריות ועוד….

לגישה לסרטון לחצו כאן.

ואם עוד לא הורדתם את ספר ההדרכה המעשי שלנו "פשוט להתגרש נכון" אתם מוזמנים לעשות זאת עכשיו ללא עלות מכאן.

רם שפינר, הילה הבר ביחד עם עורך דין ומגשר גירושין אורי דון יחייא מקימי המרכז למשפט וגישור גירושין וכותבי הספר "פשוט להתגרש נכון"

 

עוזרים (מהלב) לזוגות שהחליטו להתגרש לעשות זאת במינימום נזקים

נפשיים וכלכליים לעצמם ולילדיהם. 

לקבלת הספר פשוט להתגרש נכון בחינם לחצו כאן או על התמונה משמאל!

יש לכם שאלות בנושא גירושין? הרגישו חופשי ליצור איתנו קשר ותקבלו שיחת ייעוץ ראשונית בחינם. 

בהצלחה!

פוסטים אחרונים

איך להתגרש

איך להתגרש נכון כאשר זוג מגיע למצב שהוא רוצה להתגרש ולסיים את תקופת הנישואין שלו, חשוב שיתייעץ עם האנשים הנכונים כיצד להתגרש נכון ואיך להתנהל

קרא עוד »

סימנים שצריך להתגרש

מתי הזמן להתגרש קבלת ההחלטה לסיים נישואים ולהתגרש אינה החלטה קלה להגיע אליה. יחד עם זאת זיהוי מתי ההחלטה להתגרש עשויה להיות הצעד ההגיוני היחיד

קרא עוד »

להתגרש

להתגרש נכון בישראל לצערינו ההחלטה להתגרש אף פעם לא קלה. יחד עם זאת על אף שההחלטה קשה היא הופכת למציאות עבור זוגות רבים. זו הסיבה

קרא עוד »

שאלון האם להתגרש

שאלון גירושין 2024 גירושין הם אירוע מטלטל המשנה את חיי המשפחה בצורה דרמטית ומשפיע לא רק על בני הזוג המעורבים אלא גם על ילדיהם. בתוך

קרא עוד »

כמה זמן לוקח להתגרש

כמה זמן לוקח להתגרש בישראל לא פעם אנחנו נשאלים מפי לקוחותינו את השאלה: כמה זמן לוקח להתגרש בישראל? התשובה לשאלה הזו היא תלוי. ולמה הכוונה?

קרא עוד »

גישור משפחתי

איך להתגרש דרך גישור משפחתי גישור גירושין משפחתי הוא כלי יקר ערך לזוגות המחליטים להתגרש. זו הדרך הטובה ביותר לפתרון קונפליקטים ומחלוקות בתהליך הגירושין. בתהליך

קרא עוד »

ספר מקיף ופרקטי העונה על שאלות רבות בתהליכי גירושין: איך לשמור על עצמכם ועל ילדכם כלכלית ונפשית? כמה באמת עולה להתגרש? כמה זמן לוקח להתגרש? איך לחשב מזונות? איך להתמודד עם חילוקי דעות? והכי חשוב איך להתגרש נכון!

דילוג לתוכן