עורך דין ומגשר אורי דון יחייא, הילה הבר ורם שפינר מגשרי גירושין

עורך דין צוואות וירושות

עורך דין צוואות וירושות

עורך דין צוואות

 

ככל שאתם בעלי רכוש רב יותר כך גדל הצורך לכתוב צוואה, אם אם אין לכם רכוש, או שרכושכם מועט, לא נחוצה לכם צוואה. בדרך כלל, אנשים צעירים אינם זקוקים לצוואה.

כדי לערוך צוואה ניתן לפנות אל המרכז למשפט וגישור עורך דין צוואות שמתמחה ובעל ניסיון בתחום צוואות.
אם אתם מעוניינים שלאחר פטירתכם, בן זוגכם או בת זוגכם יקבלו את רכושכם, או לכל הפחות יוכלו להשתמש בו כרצונם (למשל להמשיך לגור בדירה המשותפת) ואתם חוששים שמא ילדיכם ימנעו זאת – כדאי לכתוב צוואה ולהוריש את הרכוש לבן הזוג. רצוי לכלול בצוואה הוראה הקובעת, כי לאחר פטירת בן הזוג, החלק שירש מכם יעבור לילדים.

גרוש או גרושה שנישאו מחדש או שחיים עם בן זוג כידועים בציבור, רצוי שיחשבו על כתיבת צוואה, אם רצונם שרק צאצאיהם יזכו בפרי עמלם ולא בן הזוג החדש.
מפעל חיים עסקי עלול ליפול, אם יורשיכם יריבו לאחר הסתלקותכם. צוואה, שתסדיר את חלוקת הנכסים העסקיים וניהולם בצורה נכונה, תיתן לכם מנוחה נכונה.

ילדיכם עשויים לחסוך מס שבח, אם תתכננו נכון באמצעות הצוואה את חלוקת נכסי הנדל"ן שלכם. לשם כך יש צורך להתייעץ עם עו"ד המתמחה בתחום.

ייצוג משפטי בגירושין 

עורך דין ירושות

 

אדם שנפטר ולא הותיר צוואה, רכושו יתחלק על פי הוראות החוק.

היורשים כשאין צוואה הם בן הזוג של המוריש, ילדי המוריש וצאצאיהם, הוריו וצאצאיהם, הורי הוריו וצאצאיהם. אם הנכם מבקשים לטפל בנושא זה כמו שצריך פנו לעורך דין ירושות שמתמחה ומנוסה בתחום ירושות.

בן הזוג יורש גם אם לא היה נשוי למוריש אלא חיו כידועים בציבור, בתנאי שאף אחד מהם לא היה נשוי לאחר בעת פטירתו של המוריש.

אם אתם לא מעוניינים שבן או בת זוגכם יירשו אתכם – עליכם להורות על כך בצוואה.

איזון ירושה

 

במקרים בהם ההורים תומכים כספית בילד אחד (מממנים לימודים, עוזרים לקנות דירה וכד') יותר מאשר בילדים האחרים, למשל אם יש ילד שבינתיים אינו מצליח להתפרנס.

אם רצונכם שלאחר פטירתכם יתבצע איזון, על מנת שבסופו של דבר כל הילדים יקבלו חלקים שווים, ניתן לעשות זאת בצוואה ולהורות שילד שלא קיבל בחיי הוריו יקבל יותר לאחר פטירתם.

עריכת הצוואה

עדיף לנסח את הצוואה אצל עורך דין לענייני משפחה שמתמחה בכתיבת צוואות ולחתום בפני שני עדים, ובכך להקטין את האפשרות לתקוף בעתיד את כשרותה.

רצוי בדרך כלל לספר על קיום הצוואה ולתת עותק ממנה למי שעתידים לרשת אתכם. אולם אם החלטתם שלא להשאיר מרכושכם למישהו מקרוביכם, כדאי לשקול את האפשרות לשמור זאת בסוד כדי לא לגרום לכעסים.

המרכז למשפט וגישור גירושין בוחר בקפידה את עורכי הדין המקושרים אליו. פנו אלינו לשיחת ייעוץ ראשונית ללא התחייבות וקבלו את ההחלטה שתשקף את רצונכם בצורה הטובה ביותר. במרכז למשפט וגישור גירושין אנו עוסקים במגוון תחומים הכוללים: צוואות, הסכמי ממון, גישור גירושין, תביעות משפטיות, צוי מניעה ועוד. גישת המרכז היא לנסות לפתור כל סכסוך בגישור ורק אם אין אפשרות אחרת לפנות לבית המשפט לענייני משפחה או בית הדין הרבני. 

אורי דון יחייא, עורך דין ומגשר מוסמך, מומחה לענייני משפחה, מגשר גירושין, מגשר בסכסוכים משפחתיים, מטפל בירושות ובצוואות מעל 15 שנים, בעל תואר שני במשפטים ובפילוסופיה ביחד עם רם שפינר מגשר גירושין והילה הבר מגשרת גירושין הקימו את המרכז למשפט וגישור גירושין. 

ייצוג משפטי בגירושין

פוסטים אחרונים

איך להתגרש

איך להתגרש נכון כאשר זוג מגיע למצב שהוא רוצה להתגרש ולסיים את תקופת הנישואין שלו, חשוב שיתייעץ עם האנשים הנכונים כיצד להתגרש נכון ואיך להתנהל

קרא עוד »

סימנים שצריך להתגרש

מתי הזמן להתגרש קבלת ההחלטה לסיים נישואים ולהתגרש אינה החלטה קלה להגיע אליה. יחד עם זאת זיהוי מתי ההחלטה להתגרש עשויה להיות הצעד ההגיוני היחיד

קרא עוד »

להתגרש

להתגרש נכון בישראל לצערינו ההחלטה להתגרש אף פעם לא קלה. יחד עם זאת על אף שההחלטה קשה היא הופכת למציאות עבור זוגות רבים. זו הסיבה

קרא עוד »

שאלון האם להתגרש

שאלון גירושין 2024 גירושין הם אירוע מטלטל המשנה את חיי המשפחה בצורה דרמטית ומשפיע לא רק על בני הזוג המעורבים אלא גם על ילדיהם. בתוך

קרא עוד »

כמה זמן לוקח להתגרש

כמה זמן לוקח להתגרש בישראל לא פעם אנחנו נשאלים מפי לקוחותינו את השאלה: כמה זמן לוקח להתגרש בישראל? התשובה לשאלה הזו היא תלוי. ולמה הכוונה?

קרא עוד »

גישור משפחתי

איך להתגרש דרך גישור משפחתי גישור גירושין משפחתי הוא כלי יקר ערך לזוגות המחליטים להתגרש. זו הדרך הטובה ביותר לפתרון קונפליקטים ומחלוקות בתהליך הגירושין. בתהליך

קרא עוד »

ספר מקיף ופרקטי העונה על שאלות רבות בתהליכי גירושין: איך לשמור על עצמכם ועל ילדכם כלכלית ונפשית? כמה באמת עולה להתגרש? כמה זמן לוקח להתגרש? איך לחשב מזונות? איך להתמודד עם חילוקי דעות? והכי חשוב איך להתגרש נכון!

דילוג לתוכן