עורך דין ומגשר אורי דון יחייא, הילה הבר ורם שפינר מגשרי גירושין

להתגרש מבלי לפגוע בילדים

איך להתגרש מבלי לפגוע בילדים

ההחלטה להתגרש אף פעם לא קלה ומלווה בחששות גדולים. ישנם נושאים רבים שבני הזוג שעתידים להתגרש צריכים להסדיר ביניהם: נושאים הקשורים לזמני השהות של כל הורה עם הילדים, חלוקת הרכוש והאם יש צורך בהעברת סכומי כסף מהורה אחד להורה השני. זוהי תקופה שמלווה בסערת רגשות ובלא מעט מקרים בני הזוג חווים תחושות של פחד, כישלון, אכזבה ירידה בהערכה עצמית ולפעמים רצון לנקמה. בתקופה זו בני הזוג מתייעצים רבות עם הסביבה הקרובה להם ולפעמים מקבלים עצות שמבלבלות אותם.

איך יודעים ממי לקבל עצות בתהליכי גירושין

"לעולם אל תיקח עצה מזה שלא חייב לחיות עם התוצאות של העצה. את המשפט הזה אמר מארק קיובן המיליארדר היהודי "והסביר –  לתת עצות זה הדבר הכי קל בעולם : תשנה, תוריד, תגביה, תוסיף – אינספור עצות. אבל אם אתה נחוש להצליח קח עצות רק ממי שכבר יישם אותן בעצמו.
זהו משפט שאנו ממליצים לאמץ לחיים ובפרט לתהליכי גירושים. בתקופה בין ההחלטה להתגרש ועד גיבוש ההסכם לשותפות חדשה (הסכם גירושין) יקבלו בני הזוג עצות רבות מאנשים שלא יצטרכו לחיות עם ההחלטה שלהם או כאלו שלא יישמו אותם בעבר. עצות כמו, תוותרו, תתבעו, אל תהיו פראיירים, אתם מסתכנים, אתם עושים טעות, תיזהרו, תגרמו לה/לו להצטער על מה שעשו לכם ועוד.

אם אתם נמצאים בתהליכי גירושין או אם יש לכם חברים או משפחה שנמצאים בתהליכי גירושים אנו מפצירים בכם שלאחר קריאת מאמר זה תורידו בחינם את הספר פשוט להתגרש נכון (או תשלחו אותו לזוג שהחליט להיפרד ולהתגרש). הספר עזר למאות זוגות בישראל להתגרש בטוב במינימום נזקים כלכליים ונפשיים לעצמם וילדיהם. את הספר ניתן להוריד בחינם בלחיצה מכאן.   

אם אתם רוצים לדעת איך הכי נכון לכם להתגרש תשאלו את האנשים שצריכים לחיות עם ההחלטה שלכם. כשמדובר בתהליכי גירושין בתוצאות ההחלטה שלכם שיבוטאו בהסכם הגירושין או כפי שאנו מעדיפים לקרוא לו "הסכם לשותפות חדשה" יצטרכו לחיות הילדים שלכם ואתם. לא אף אחד אחר!

איך אתם חושבים שהילדים שלכם היו רוצים שתתגרשו?

מאחר ואת הילדים שלכם לא נכון לשאול שאלות מסוג זה ואסור לערב אותם בתהליכי הגירושין מה כן אפשר לעשות. נסו להעריך איזה תהליך ייטיב עימם ומה הם היו רוצים או עונים לכם על השאלות הבאות:  איך הייתם רוצים שנתגרש. האם הם היו רוצים שההורים שלהם יעשו זאת דרך גישור גירושין או הליך משפטי. תענו בכנות בליבכם את מה שנראה לכם שהילדים היו עונים לכם. לאחר מכן תשאלו את עצמכם באיזה תרחיש הסבירות שהילדים שלכם ואתם תיפגעו יותר כלכלית ורגשית?

תשובות לשאלות אלו  יקלו עליכם בקבלת ההחלטה איך לפעול. בתהליך מחשבתי זה הורים שהחליטו להתגרש נותנים מקום ומחשבה לילדים שהולכים להיות מושפעים מאד מהגירושין שלא הם החליטו עליהם וברוב המקרים גם לא רצו בו. במקרים רבים התשובה שיקבלו בני הזוג לשאלות אלו היא בחירה להתגרש בתהליך של גישור גירושין. לאחר בחירה זו, השלב הבא יהיה לבחור את אנשי המקצוע שיובילו אותם להסכם לשותפות חדשה (הסכם גירושין) שייטיב עימם ועל כך תוכלו לקרוא מכאן.

אם יש לכם שאלות הנוגעות לתהליך הגירושין בכללותו (גישור גירושין או ייצוג משפטי) או אתם רוצים ליווי רגשי ואימוני חיצוני לתהליך שאתם כבר בתוכו אתם מוזמנים לפנות אלינו. זיכרו, למוכנות המנטלית שלכם תהיה השפעה גדולה על תוצאות הסכם הגירושין שלכם והיום שאחרי הגירושין.

מגשרי הגירושין הילה הבר ורם שפינר ועורך דין ומגשר אורי דון יחייא
עוזרים (מהלב) לזוגות לשקם את הזוגיות בתהליך ממוקד של 12 מפגשים.
או לחילופין להתגרש בגישור גירושין וליצור לעצמם שותפות חדשה ע"י הסכם גירושין/הסכם שלום בית ולחילופין גירושין הוגן ויציב המקובל על שני בני הזוג ללא בתי משפט, ובמינימום הוצאות כספיות ונזקים נפשיים לעצמם ולילדיהם.


פוסטים אחרונים

איך להתגרש

איך להתגרש נכון כאשר זוג מגיע למצב שהוא רוצה להתגרש ולסיים את תקופת הנישואין שלו, חשוב שיתייעץ עם האנשים הנכונים כיצד להתגרש נכון ואיך להתנהל

קרא עוד »

סימנים שצריך להתגרש

מתי הזמן להתגרש קבלת ההחלטה לסיים נישואים ולהתגרש אינה החלטה קלה להגיע אליה. יחד עם זאת זיהוי מתי ההחלטה להתגרש עשויה להיות הצעד ההגיוני היחיד

קרא עוד »

להתגרש

להתגרש נכון בישראל לצערינו ההחלטה להתגרש אף פעם לא קלה. יחד עם זאת על אף שההחלטה קשה היא הופכת למציאות עבור זוגות רבים. זו הסיבה

קרא עוד »

שאלון האם להתגרש

שאלון גירושין 2024 גירושין הם אירוע מטלטל המשנה את חיי המשפחה בצורה דרמטית ומשפיע לא רק על בני הזוג המעורבים אלא גם על ילדיהם. בתוך

קרא עוד »

כמה זמן לוקח להתגרש

כמה זמן לוקח להתגרש בישראל לא פעם אנחנו נשאלים מפי לקוחותינו את השאלה: כמה זמן לוקח להתגרש בישראל? התשובה לשאלה הזו היא תלוי. ולמה הכוונה?

קרא עוד »

גישור משפחתי

איך להתגרש דרך גישור משפחתי גישור גירושין משפחתי הוא כלי יקר ערך לזוגות המחליטים להתגרש. זו הדרך הטובה ביותר לפתרון קונפליקטים ומחלוקות בתהליך הגירושין. בתהליך

קרא עוד »

ספר מקיף ופרקטי העונה על שאלות רבות בתהליכי גירושין: איך לשמור על עצמכם ועל ילדכם כלכלית ונפשית? כמה באמת עולה להתגרש? כמה זמן לוקח להתגרש? איך לחשב מזונות? איך להתמודד עם חילוקי דעות? והכי חשוב איך להתגרש נכון!

דילוג לתוכן