עורך דין ומגשר אורי דון יחייא, הילה הבר ורם שפינר מגשרי גירושין

אימון זוגיות – ייעוץ זוגיות

ייעוץ זוגיות/אימון לשיקום הזוגיות

ישנם זוגות שמצד אחד חווים קשיים בזוגיות שלהם אך מצד שני הם מרגישים שהם עדיין אוהבים ולא חושבים שההחלטה להתגרש נכונה להם. בתוך תוכם הם רוצים לתת עוד צ'אנס אמיתי לזוגיות שלהם לפני שהם מחליטים את ההחלטה הגורלית האם להתגרש. ישנם מקרים שבני הזוג מצליחים לבד לשקם את הזוגיות שלהם ויש לא מעט זוגות שצריכים עזרה מקצועית של מאמן לשיקום הזוגיות או מטפל זוגי, פסיכולוג וכדומה.

כאמור, ישנם שמות רבים לטיפול זוגי אך כולם מובילים למטרה אחת. ניסיון לשיקום הזוגיות של זוגות החווים משבר. השמות יכולים להיות: ייעוץ זוגיות, אימון לשיקום הזוגיות, אימון לזוגות בהליכי גירושין, גישור בסכסוך זוגי ועוד..

כיצד עובד אימון לשיקום הזוגיות?

אימון לשיקום והצלת הזוגיות עובד בצורה בה המאמן נפגש עם בני הזוג בפגישות משותפות ואישיות בהם כל אחד מהם יוכל לבחור בדרך הנוחה לו לבטא את הקשיים שמבחינתו קיימים בזוגיות. במהלך האימון ותוך כדי שיחות המאמן בונה יחד עם בני הזוג תוכנית לשיקום הזוגיות שמתאימה להם באופן פרטני. תוכנית מסודרת שבה מתאמנים הזוגות על תקשורת בונה ביניהם, הכלה, מיזעור החיכוכים, החזרת האהבה והתשוקה ועוד.. וזאת על מנת לשקם ולטייב את הזוגיות שלהם במהלכים אישיים ומשותפים.

אימון זוגיות

 

הגישה האימונית שלי בתהליכי אימון לשיקום והצלת הזוגיות היא שילוב של עבודה על חמישה רבדים מרכזיים: 

תקשורת, תשוקה, פרשנות, מודעות והכלה. 

חשוב לדעת שכמו בכל תהליך אימוני, בני הזוג צריכים להגיע לתהליך עם רצון אמיתי להציל את הזוגיות שלהם. כלומר לפני שאתם מרימים את הטלפון אליי לצורך אימון זוגיות, תהיו אמיתיים עם עצמכם ותשאלו את עצמכם את השאלה הבאה: האם אני רוצה לתת צ'אנס נוסף להצלת זוגיות כי אני מפחד/ת מלהתגרש או האם אני באמת רוצה לחזור לקשר טוב עם בת / בן הזוג שלי. אם הסיבה היא הפחד להתגרש ולא באמת לתת צ'אנס אמיתי להמשך הזוגיות אז כנראה שזה יהיה ביזבוז זמן וכסף. אבל, אם אתם באמת רוצים להציל את הזוגיות ומוכנים לעבוד בשביל זה, אני אשמח ויכול לעזור לכם מאד! רוצים אימון זוגי שישקם את הזוגיות שלכם וישדרג את תחושת האושר שלכם (ושל ילדכם) ויחזיר לכם את שמחת החיים שמגיעה לכם? – דברו איתי.

כמה זמן לוקח אימון לשיקום הזוגיות?

 
לא מעט פעמים אנשים נמנעים מטיפול זוגי או טיפול פסיכולוגי לשיקום הזוגיות מאחר והם חוששים שהתהליך ימרח לאורך זמן, יעלה כסף רב ובסוף גם לא יצליח. יתרונות האימון הזוגי הוא בכך שמדובר בתהליך מוגדר מראש בזמן. תהליך האימון לשיקום הזוגיות בשיטתי לוקח כ – 3 חודשים (12 מפגשים). אם לאחר תקופת זמן זו בני הזוג לא מגיעים למסקנה חד משמעית שפניהם לשלום בית, ביחד עם המאמן הם יקבלו החלטה מה השלב הבא. 

למה לבחור באימון זוגי לשיקום הזוגיות ולא טיפול זוגי פסיכולוגי לשיקום הזוגיות או כל טיפול אחר?

ראשית, חשוב לי לומר שאינני פוסל אף אחד מהטיפולים בהם יבחרו בני הזוג לשקם את הזוגיות שלהם. עצם העובדה שבני זוג החליטו להילחם על שיקום הזוגיות שלהם כבר ראוייה להערכה גדולה ואין מדובר בדבר המובן מאליו. גישת האימון לשיקום הזוגיות בהוויתה שונה מהטיפולים הזוגיים האחרים במהירות בה רואים בני הזוג בתוצאות. אם טיפול פסיכולוגי בדרך כלל מתפרס על פני חודשים ארוכים ולפעמים שנים תוך נבירה עמוקה בעבר האישי של כל אחד מבני הזוג, בתהליך האימון לשיקום הזוגיות המהלך מהיר הרבה יותר. במהלך האימון נעשה חיבור מהיר של שידרוג דפוסי המחשבה הגורמים לקשיים בזוגיות יחד עם עשייה פרקטית מקדמת ומבוקרת מתוך רצון לייצר תוצאות ושינוי מהיר ככל הניתן בחייהם של בני הזוג.

 איך יודעים באיזה מאמן לבחור כמאמן לשיקום הזוגיות שלכם?

אני חושב שזו אחת השאלות החשובות ביותר שכל זוג צריך לשאול את עצמו לפני שהוא נכנס לתהליך שכזה. את בחירת המאמן לתהליך שיקום הזוגיות צריך לבחון בכמה פרמטרים:

  • הפרמטר הראשון: ניסיון בעולם האימון.

  • הפרמטר השני: חיבור אישי של בני הזוג למאמן ברמת האנרגיה ויחסי האנוש.

  • הפרמטר השלישי: ניסיון החיים האישי של המאמן והאם הוא בעצמו נמצא במקום שבני הזוג רוצים להגיע אליו.

מה קורה עם תהליך האימון לשיקום הזוגיות לא צולח?


אנו נעשה הכל שבני הזוג יצליחו לשקם את הזוגיות שלהם. יחד עם זאת לפעמים הפערים גדולים וקשים לשיקום והפיתרון הטוב ביותר לבני הזוג הוא להתגרש. במידה וההחלטה של בני הזוג (לאחר תהליך האימון לשיקום הזוגיות הממוקד) תהיה להתגרש אנו מספקים להם בית אחד גם לפיתרון זה. 

היתרון בכך שבני הזוג לא צריכים ללכת ולחפש איש מקצוע נוסף שיכיר את המציאות המשפחתית שלהם. אנחנו במרכז לאימון גישור גירושין ומשפט נותנים מענה של 360 מעלות בהקשר זה. אנחנו נעזור לבני הזוג להגיע להסכמות ביניהם שיובילו להסכם גירושין או כמו שאנחנו יותר אוהבים לקרוא לו "הסכם לשותפות חדשה" . אנחנו נזהיר אותם מכל הסכנות שעורבות להם בתהליך ונכוון אותם להליך גירושין דרך תהליך של גישור גירושין ולא הליך גירושין משפטי יקר ופוגעני לעצמם וילדיהם. ההסכמות יהיו בכל הקשור לזמני השהות שלהם עם הילדים, חלוקת הרכוש, ומזונות. אנו גם מנגישים לבני הזוג ספר הנקרא "פשוט להתגרש נכון" בו הם יוכלו ללמוד בעצמם איך להתגרש נכון כלכלית ונפשית. את הספר ניתן להוריד בחינם מכאן. 


מי אני?

רם שפינר יליד 1973 אב לשלושה בנים חמודים, גרוש ובפרק ב' מאושר עם הילה. מאמן ומגשר, מכיר את הזוגיות על כל צדדיה: גם את המקומות המאתגרים והקשים וגם את המקומות הטובים והנעימים. ניסיון החיים שלי, ההכשרות שעברתי, החקירה של מערכות יחסים של אנשים מבוגרים ממני שהחזיקו זמן רב בזוגיות, ועבודה מתמדת על התודעה, לימדו אותי כיצד להשיג את הזוגיות הטובה שיש לי עם הילה. 

עבדתי עם מגוון רחב של אנשים והקניתי כלים וכישורי חיים להורות, עסקים, הגשמה ועוד. אני בעל אחריות ומחוייבות גבוהה למתאמנים שלי תוך אמפתיה ורגישות, יוזמה, יכולת העברת מסרים בצורה חיובית, מסירות ויצירת קשרים מצויינים. אני מאמן את הזוגות בראייה כוללת המייצגת גם את טובת הילדים.

ליווי זוגות בגירושין

המלצות

פוסטים אחרונים

איך להתגרש

איך להתגרש נכון כאשר זוג מגיע למצב שהוא רוצה להתגרש ולסיים את תקופת הנישואין שלו, חשוב שיתייעץ עם האנשים הנכונים כיצד להתגרש נכון ואיך להתנהל

קרא עוד »

סימנים שצריך להתגרש

מתי הזמן להתגרש קבלת ההחלטה לסיים נישואים ולהתגרש אינה החלטה קלה להגיע אליה. יחד עם זאת זיהוי מתי ההחלטה להתגרש עשויה להיות הצעד ההגיוני היחיד

קרא עוד »

להתגרש

להתגרש נכון בישראל לצערינו ההחלטה להתגרש אף פעם לא קלה. יחד עם זאת על אף שההחלטה קשה היא הופכת למציאות עבור זוגות רבים. זו הסיבה

קרא עוד »

שאלון האם להתגרש

שאלון גירושין 2024 גירושין הם אירוע מטלטל המשנה את חיי המשפחה בצורה דרמטית ומשפיע לא רק על בני הזוג המעורבים אלא גם על ילדיהם. בתוך

קרא עוד »

כמה זמן לוקח להתגרש

כמה זמן לוקח להתגרש בישראל לא פעם אנחנו נשאלים מפי לקוחותינו את השאלה: כמה זמן לוקח להתגרש בישראל? התשובה לשאלה הזו היא תלוי. ולמה הכוונה?

קרא עוד »

גישור משפחתי

איך להתגרש דרך גישור משפחתי גישור גירושין משפחתי הוא כלי יקר ערך לזוגות המחליטים להתגרש. זו הדרך הטובה ביותר לפתרון קונפליקטים ומחלוקות בתהליך הגירושין. בתהליך

קרא עוד »

ספר מקיף ופרקטי העונה על שאלות רבות בתהליכי גירושין: איך לשמור על עצמכם ועל ילדכם כלכלית ונפשית? כמה באמת עולה להתגרש? כמה זמן לוקח להתגרש? איך לחשב מזונות? איך להתמודד עם חילוקי דעות? והכי חשוב איך להתגרש נכון!

דילוג לתוכן