עורך דין ומגשר אורי דון יחייא, הילה הבר ורם שפינר מגשרי גירושין

איך להודיע על הרצון לגירושין לצד השני

איך להגיד לבן או בת הזוג שאתם רוצים להתגרש בצורה שתפגע בהם, בכם ובילדכם הכי פחות!

אז זהו, התלבטתם, דחיתם, משכתם זמן, דחיתם שוב ועכשיו הגעתם למסקנה סופית שאתם רוצים להתגרש. מבחינתכם נגמרה האהבה/המשיכה, או/ו אתם כבר לא יכולים לסבול את הריבים שמתקיימים תקופה ארוכה מידי.

הגעתם לבשלות עם עצמכם בעניין הגירושין. השלב הבא הוא להכין את עצמכם לקראת השיחה בה אתם מודיעים לבן או בת הזוג שלכם שברצונכם להתגרש.

אין ספק שמדובר באחת השיחות המאתגרות ביותר שתצטרכו לקיים בחייכם ולכן יש להתכונן אליה בהתאם. כידוע, תהליכי גירושין מלווים באמוציות חזקות מאד ולכן לכל צעד שנעשה בו מתחילתו ועד סופו יש משמעות אדירה להצלחתו. ככל שבני זוג ישכילו לעשות את המהלך מתחילתו בצורה טובה ונכונה כך גם סיכויי ההצלחה להתגרש במינימום נזקים כלכליים ונפשיים יגדלו ולכן מצאנו לנכון לתת לכם שלושה טיפים כיצד להודיע לבן או בת הזוג שלכם על הרצון להתגרש. בנוסף אנו מפצירים בכם להוריד את הספר פשוט להתגרש נכון בחינם בלחיצה כאן. הספר עזר למאות זוגות בישראל להתגרש במינימום נזקים כלכליים ונפשיים לעצמם וילדיהם.

שלושה טיפים איך להודיע לצד השני על הרצון להתגרש

איך להודיע על הרצון להתגרש – טיפ ראשון

הטיפ הראשון – תכנון נכון של מקום וזמן קביעת השיחה

אתם מכירים את בן או בת הזוג שלכם הכי טוב. ההמלצה שלנו היא לבחור לעשות את השיחה בבית קפה שאינו עמוס באנשים או בבית כשהילדים לא  נמצאים. הסיבה לכך היא שאינכם יודעים ב 100 אחוז לאיזה אמוציות הסיטואציה תוביל, בין אם מדובר בבכי, עצב ו/או הרמת הקול אחד על השני וחשוב שהילדים לא ייחשפו לכך. ככלל ברזל כל פעולה שאתם עושים במהלך הגירושין תמיד תחשבו על איך היא תשפיע על הילדים ותבחרו את האופציה שהכי פחות תפגע בהם.

איך להודיע על הרצון להתגרש לצד השני -טיפ שני

הטיפ השני – שתפו קרוב משפחה או חבר על כך שאתם הולכים לעשות את השיחה

אתם הולכים לנהל שיחה מורכבת ומאתגרת שכנראה לאחריה תצטרכו תמיכה רגשית. עדכנו חבר קרוב או בן משפחה שאתם הולכים לעשות זאת ובקשו ממנו שיתקשר אליכם כחצי שעה/שעה לאחר שעת השיחה המתוכננת שיבדוק את מצבכם הרגשי. חפשו חבר/ה שאינם שופטים אתכם או מייעצים לכם על מעשיכם אלא כאלו המגלים אליכם אמפטיה ותמיכה רגשית. בחרו את החבר או החברה בזהירות המתבקשת וודאו שהם בראש שלכם לגבי הדרך שאתם רוצים להתגרש.

איך להודיע על הרצון להתגרש לצד השני – טיפ שלישי

הטיפ השלישי – תוכן השיחה על הרצון להתגרש

האמת היא שאין דרך קלה להגיד לבן או בת הזוג את העובדה שאתם רוצים להתגרש אך יחד עם זאת חשוב שתדגישו בשיחתכם שהשקעתם הרבה מחשבה עם הרבה מאד לבטים ורק לאחריהם החלטתם שהכי נכון לכם זה להתגרש. השתמשו במשפטים שאינם מאשימים כלומר אם אתם מרגישים שאתם לא אוהבים יותר או נמשכים אל בן או בת הזוג שלכם אל תאמרו אני כבר לא אוהב/ת אותך או אני כבר לא נמשך/כת. אימרו, אני מרגיש/ה שהתרחקנו מאד כבר תקופה ארוכה.

במקום לומר את/ה כל הזמן מתלונן/נת עליי, לומר "אני מרגיש/ה שכבר תקופה ארוכה אנחנו לא מסתדרים ורבים וזה ממש לא בריא שנמשיך כך לטובת שנינו ובטח לא לטובת הילדים" בהתאם לתשובתו והתנהגותו של הצד השני תוכלו לדעת איך להתקדם.

אם אתם מזהים שהצד השני מתחבר למחשבה (ויכול להיות שרק חיכה שאתם תעשו את הצעד) תוכלו לעבור לצד הפרקטי ותגידו שאתם רוצים להתגרש בטוב לטובת המשפחה כולה ובמיוחד הילדים ותציעו להתחיל לחפש יחד מגשר גירושין – מגשרת גירושין – מגשרי גירושין  (בתקווה שאולי הצד השני יעלה זאת עוד לפניכם)

אם אתם מזהים שהצד השני מקבל  את ההודעה שלכם ברצון להתגרש כרעם ביום בהיר ואתם רואים שהוא נמצא בסערת רגשות ומתחיל לצעוק ולהאשים אתכם בכל מה שקרה עצתנו היא שעם כל הקושי תנסו להכיל אותו. אל תשכחו אתם עברתם איזה שהוא תהליך עם עצמכם והוא/היא קיבלו את ההודעה הזאת כרעם ביום בהיר ולא משנה גם אם היחסים לפני לא היו במיטבם תקופה ארוכה. אל תשפטו.

איך להודיע לצד השני על הרצון להתגרש – סיכום

הודעת הגירושין מבן זוג אחד למשנהו היא מורכבת רגשית ואנשים שונים רואים קשיים בזוגיות בצורה שונה כמו גם על איזה חילוקי דעות מוצדק להתגרש ועל איזה לא. זה גם הזמן לגלות אמפתיה לצד השני ולהגיד לו שאתם שמחים על החיים המשותפים שהיו לכם עד עכשיו, על הילדים שעשיתם יחד ולעולם לא תשכחו זאת אך מכאן אתם מרגישים שאתם רוצים להיפרד. אל תפחדו לתת מחמאות בתוך שיחת ההודעה ברצון להתגרש. ציינו שאתם מבינים את הקושי והמורכבות וברור לכם שהנושא מצריך זמן לעיכול.

בדרך כלל לצד היוזם יש את הרצון לסיים את התהליך כמה שיותר מהר אך זכרו שאם אין בשלות רגשית מהצד השני הדברים מהר מאד יוכלו להידרדר להליך משפטי כואב יקר ופוגעני ולכן כבדו את הצורך של הצד השני לעכל את הדברים.

במידה והצד השני מציע שתלכו לטיפול/אימון על מנת לתת עוד צ'אנס לנישואים ואתם גם כן מוכנים לעוד ניסיון שכזה להצלת הזוגיות, לכו על זה. אנחנו בעד שזוגות יישארו ביחד אם הם מרגישים שזה יכול לעבוד. במקרים כאלו עצתנו היא אימון זוגי להצלת התא המשפחתי ואנו גם יודעים לעשות זאת. אם תרצו לשמוע עוד על התהליך אתם מוזמנים ללחוץ כאן.

אך אם אין בכם את הרצון לעבור זאת וכבר אינכם מאמינים בזוגיות שלכם אמרו לצד השני שאתם מבינים את הרצון לניסיון הזה אך מבחינתכם זה יהיה בזבוז של זמן וכסף כי שקלתם זאת לפני שבאתם להודיע על הרצון להתגרש. אם כבר ניסיתם טיפול זוגי – ייעוץ זוגי- אימון זוגי ציינו זאת בפני הצד השני והדגישו שוב שאתם מבינים שלוקח זמן לעכל את הדברים ובכל מקרה אתם רוצים להתגרש בטוב ולהתגרש יפה ללא מלחמות מיותרות שיפגעו בכם ובילדים.

בהתאם לדינאמיקה של השיחה יש לבחור אם אתם רוצים לומר לצד השני כבר ביום ההודעה על הגירושין שצריך להתחיל לחפש יחד מגשר גירושין – מגשרת גירושין או מגשרי גירושין או לדחות את זה לשיחה נפרדת.

כשאתם מדברים עם בן או בת הזוג הקפידו על אינטונצית קול נעימה ומכילה ככל הניתן כי גם לה יש משמעות בהעברת המסר. ככל שהמסר יתפס בצד השני כמכיל ולא מאשים כך אתם מגדילים את הסיכויים שלכם לנהל את תהליך הגירושין בטוב כפי שרציתם.

מדגיש, תהיו מוכנים מראש לאפשרות לקבל האשמות מהצד השני – הוא לא הגיע מוכן כמוכם לתהליך. קחו הרבה אוויר ודעו לספוג זאת והכילו ככל הניתן.

בהצלחה רבה!

רם שפינר מאמן ומגשר והילה הבר מגשרת משפחה ביחד עם עורך דין אורי דון יחייא עוזרים לזוגות להתגרש במינימום נזקים כלכליים ונפשיים לעצמם וילדיהם.
להורדת הספר פשוט להתגרש נכון ללא עלות לחצו על התמונה

רם שפינר והילה הבר מלמדים ומייעצים איך להתגרש נכון

גישור גירושין זה לא רק המקצוע שלנו אלא בעיקר השליחות שלנו! אנו יודעים על בשרינו ומזוגות שליווינו מה הם התחושות, הפחדים והחששות בתהליך. אנו גם מודעים לנזק הכלכלי והנפשי שהליך משפטי גורם לבני הזוג ובעיקר לילדים בתהליך הגירושין, לכן החלטנו שנעשה הכל בכדי למזער את הנזקים האלו. נזקים שבלא מעט פעמים יש להם השלכות לדורות קדימה ולכן מבחינתיו כל זוג שנצליח להציל מהליך משפטי כאילו הצלנו דורות שלמים.

רוצים להכיר אותנו טוב יותר לחצו כאן וצפו בוידאו



פוסטים אחרונים

איך להתגרש

איך להתגרש נכון כאשר זוג מגיע למצב שהוא רוצה להתגרש ולסיים את תקופת הנישואין שלו, חשוב שיתייעץ עם האנשים הנכונים כיצד להתגרש נכון ואיך להתנהל

קרא עוד »

סימנים שצריך להתגרש

מתי הזמן להתגרש קבלת ההחלטה לסיים נישואים ולהתגרש אינה החלטה קלה להגיע אליה. יחד עם זאת זיהוי מתי ההחלטה להתגרש עשויה להיות הצעד ההגיוני היחיד

קרא עוד »

להתגרש

להתגרש נכון בישראל לצערינו ההחלטה להתגרש אף פעם לא קלה. יחד עם זאת על אף שההחלטה קשה היא הופכת למציאות עבור זוגות רבים. זו הסיבה

קרא עוד »

שאלון האם להתגרש

שאלון גירושין 2024 גירושין הם אירוע מטלטל המשנה את חיי המשפחה בצורה דרמטית ומשפיע לא רק על בני הזוג המעורבים אלא גם על ילדיהם. בתוך

קרא עוד »

כמה זמן לוקח להתגרש

כמה זמן לוקח להתגרש בישראל לא פעם אנחנו נשאלים מפי לקוחותינו את השאלה: כמה זמן לוקח להתגרש בישראל? התשובה לשאלה הזו היא תלוי. ולמה הכוונה?

קרא עוד »

גישור משפחתי

איך להתגרש דרך גישור משפחתי גישור גירושין משפחתי הוא כלי יקר ערך לזוגות המחליטים להתגרש. זו הדרך הטובה ביותר לפתרון קונפליקטים ומחלוקות בתהליך הגירושין. בתהליך

קרא עוד »

ספר מקיף ופרקטי העונה על שאלות רבות בתהליכי גירושין: איך לשמור על עצמכם ועל ילדכם כלכלית ונפשית? כמה באמת עולה להתגרש? כמה זמן לוקח להתגרש? איך לחשב מזונות? איך להתמודד עם חילוקי דעות? והכי חשוב איך להתגרש נכון!

דילוג לתוכן