עורך דין ומגשר אורי דון יחייא, הילה הבר ורם שפינר מגשרי גירושין

איך להתגרש בחוכמה

אל תתגרשו בלי לקרוא את המאמר הזה!

גירושין במשפחה הוא אירוע מטלטל. זהו מצב שכל אחד מבני הזוג נמצא במצב רגשי מורכב המלווה בחוסר וודאות וחששות רבים. הבעיה היא שבתוך המצב הרגשי המורכב בני הזוג צריכים לקבל החלטות לגבי הדרך שהם בוחרים לנהל את תהליך הגירושין. האפשרויות הם גישור גירושין המתנהל על ידי מגשר גירושין/מגשרת גירושין /מגשרי גירושין או הליך גירושין משפטי המתנהל בבית המשפט לענייני משפחה או בית הדין הרבני על ידי עורך דין לענייני משפחה או טוען רבני.

יש זוגות שלמרות המצב הרגשי המורכב בתהליכי גירושין ידעו לעשות הפרדה בין הטלטלה הנפשית בה הם מצויים לבין החשיבות לקבל החלטות רציונלית (ולא אמוציונאליות למרות הקושי האובייקטיבי) לטובתם ובעיקר לטובת ילדיהם. זוהי הפרדה שאינה קלה לביצוע ודורשת תעצומות נפש ואורך רוח. במקרים אלו שבני הזוג מוצאים את תעצומות הנפש בדרך כלל הם יבחרו להתגרש בתהליך של גישור גירושין.

לעומתם, יש לא מעט זוגות שיתקשו לעשות את ההפרדה בעקבות המצב הרגשי הטעון והמורכב של תהליכי גירושין והחלטותיהם יתקבלו ממקום של תחושות כמו: רצון לנקמה, פגיעה באמון, פחד וחוסר הבנה באיך תהליך גירושין משפטי מתנהל.

כשמדובר בפחד וחוסר הבנה איך תהליך גירושין משפטי מתנהל אנשים בדרך כלל יעדיפו שאנשים אחרים (בדרך כלל חברים קרובים ובני משפחה) ייעצו להם מה לעשות ויחליטו בשביליהם.

אם אתם נמצאים בתהליכי גירושין או אם יש לכם חברים או משפחה שנמצאים בתהליכי גירושים אנו מפצירים בכם שלאחר קריאת מאמר זה תורידו בחינם את הספר פשוט להתגרש נכון (או תשלחו אותו לזוג שהחליט להיפרד ולהתגרש). הספר עזר למאות זוגות בישראל להתגרש בטוב במינימום נזקים כלכליים ונפשיים לעצמם וילדיהם. את הספר ניתן להוריד בחינם בלחיצה מכאן.   

הסכנה הגדולה והלא מדוברת בתהליכי גירושין

הסכנה במצב זה היא גדולה ואסביר. כל אחד מבני הזוג שמתגרש חייב להבין שיש משמעות קריטית לבחירת האנשים איתם הוא בוחר להתייעץ. ושלא תטעו, גם חברים טובים ואנשי משפחה שבאמת רוצים בטובת המתגרש/ת לא בהכרח מבינים לעומק את ההשלכות ארוכות הטווח של גירושין בתהליכים משפטיים ובלי כוונה הם יכולים לייעץ בצורה שתפגע בבני הזוג. מה גם שאותם יועצים (גם אם מדובר במשפחה או חברים קרובים) לא יצטרכו לחיות עם ההשלכות של ההמלצות שלהם שנים קדימה –  בני הזוג שהחליטו להתגרש- כן.

לא מעט אנשים (כאלו שיכול להיות שבני הזוג יפנו אליהם לחוות דעתם איך להתגרש) חושבים שאם בני זוג מחליטים להתגרש הם חייבים לשכור עורך דין שייצג אותם על מנת להגן עליהם על מנת שזכויותיהם לא יפגעו וכך הם מייעצים. אך מה שבדרך כלל המייעצים לא לוקחים בחשבון הם ההשלכות הכלכליות והנפשיות של הליך משפטי על המשפחה כולה ובעיקר על הילדים כמו גם אורכו של התהליך.

אך האם בהכרח זו המציאות? – האם חייבים לפנות לעורך דין כשמחליטים להתגרש. התשובה היא ממש לא!

הדרך להתגרש בחוכמה

ישנה גם אפשרות שהצד שרוצה להתגרש יפנה לצד השני ויאמר לו שהוא החליט להתגרש והוא רוצה לעשות זאת בטוב ללא עורכי דין אלא בתהליך של גישור והוא מזמין אותו או אותה לבחור ביחד מגשר או מגשרת גירושין.

איך אתם חושבים שהצד השני יקבל את הבשורה הלא פשוטה בצורה טובה יותר: כאשר יאמר לו שיש לאחד הצדדים עורך דין והוא רוצה להתגרש או בצורה השנייה שהצעתי?

אותו צד שהחליט להתגרש יכול להוסיף שהמליצו לו ללכת לעורך דין אבל הוא החליט לאחר הבנה של הנושא את ההשלכות ההרסניות שתהליך משפטי יכול להביא ולכן הוא בחר לפעול באחריות ושיתוף.

זו הסיבה שכאשר אחד מבני הזוג מחליט שהוא רוצה להתגרש חלה עליו אחריות הורית לחקור את הנושא לעומק לטובת ילדיו על מנת שיבין לעומק את ההשלכות למעשיו ורק אז יבחר את הדרך הנכונה לו.

כאן צירפתי לכם סרטון שמסביר על כל ההשלכות ההרסניות.

אפשר גם לבקש מהצד השני שיקרא את הפוסט הזה, יראה את הסרטון ויוריד את הספר שכתבתנו ואנחנו משתפים אותו בחינם: "פשוט להתגרש נכון" (שאפשר להורידו מצד שמאל) זה יכול להגביר את ההבנה של הצד השני מדוע בחרתם בדרך הגישור ולא ההליכים המשפטיים.

אז נכון, בכל מהלך יש סיכון כלשהוא אך אנשים נוטים להמעיט בסיכונים שיש במהלך גירושין משפטי כי הם לא מבינים את ההשלכות ארוכות הטווח שלו. תחשבו איך אתם הייתם מגיבים אם הצד השני היה מפתיע אתכם במכתב ליישוב סכסוך מבית המשפט.

עצם זה שהורה אחד פנה מאחורי הגב לבית המשפט באופן חד צדדי הוא מוריד את האמון שיש להורה השני בו. זוגות חייבים להבין שאפשר להיות גרושים עם רמת אמון גבוה בין ההורים אם מתחילים את ההליך בצורה נכונה.

תחשבו איך אתם הייתם מרגישים אם הייתם מקבלים מכתב שהכותרות שלו " בית המשפט לענייני משפחה" או "בית הדין הרבני"

זוגות חייבים להבין שלהליך גירושין משפטי יש בדרך כלל השלכות קשות על הילדים. בני הזוג לא תמיד מבינים בתחילת הדרך שכניסה להליך משפטי משמעותו הטלת רפש בכתב של כל הורה על ההורה השני.  

ההשלכות של ייצוג עורך דין לענייני משפחה בהליכי גירושין משפטיים

חשוב להבין שכאשר הורה ממנה עורך דין שייצג אותו בהליך המשפטי כנגד ההורה השני העורך דין ינסה לעשות הכל בכדי להשיג את המקסימום ללקוח שלו. מבחינת העורך דין מדובר בעוד אדם שהוא תובע, בעוד שמבחינת ההורה התובע מדובר בתביעה כנגד ההורה השני של ילדיו ולא סתם עוד אדם. איך אתם חושבים שהילדים מרגישים בתוך ההליך הזה שאחד ההורים שלו תובע את ההורה השני שלו?

פחות מעניין את העורך דין איך יראו חייו וחייהם של הילדים של הלקוח שלו בסיום ההליך המשפטי. כל מה שהוא רוצה זה להשיג את המקסימום בשביל הלקוח שלו.

לכן, בחלק מכתבי התביעה עורכי הדין מנפחים אירועים קטנים לאירועים גדולים, לפעמים ממליצים ללקוחות שלהם לשקר בדברים מסוימים שלדעתם יכולים לעזור להם ומטילים רפש על ההורה השני.

רפש בכתב שחודר ללב של כל אחד מההורים ומחלחל וגורם לרמת העוינות ורצון לנקמה בין ההורים לעלות – דבר שמשפיע על הילדים באופן ישיר.

זוגות שיש להם ילדים חייבים להבין שבתהליך גירושין הם חייבים לגלות גדלות נפש (מה שלא מחויב המציאות בהליכים משפטיים שאינם גירושין) כי האדם השני בסיפור הוא ההורה של הילדים שלהם והוא תמיד ישאר שותף להורות על הילדים המשותפים זאת למרות האכזבה ממערכת היחסים והכעס על הצד השני.  חשוב להבין שכל מהלך משפטי כנגד הצד השני הוא בעצם פוטנציאל גבוה לפגיעה קשה בילדים.

אלו לא דברים שזוגות ידעו בתחילת המהלך המשפטי אך אם במקרה יש לכם חברים שנמצאים בצומת דרכים של החלטה להתגרש חשוב שתאירו את עיניהם ותשלחו להם את המאמר הזה.

בהצלחה רבה!

פוסטים אחרונים

איך להתגרש

איך להתגרש נכון כאשר זוג מגיע למצב שהוא רוצה להתגרש ולסיים את תקופת הנישואין שלו, חשוב שיתייעץ עם האנשים הנכונים כיצד להתגרש נכון ואיך להתנהל

קרא עוד »

סימנים שצריך להתגרש

מתי הזמן להתגרש קבלת ההחלטה לסיים נישואים ולהתגרש אינה החלטה קלה להגיע אליה. יחד עם זאת זיהוי מתי ההחלטה להתגרש עשויה להיות הצעד ההגיוני היחיד

קרא עוד »

להתגרש

להתגרש נכון בישראל לצערינו ההחלטה להתגרש אף פעם לא קלה. יחד עם זאת על אף שההחלטה קשה היא הופכת למציאות עבור זוגות רבים. זו הסיבה

קרא עוד »

שאלון האם להתגרש

שאלון גירושין 2024 גירושין הם אירוע מטלטל המשנה את חיי המשפחה בצורה דרמטית ומשפיע לא רק על בני הזוג המעורבים אלא גם על ילדיהם. בתוך

קרא עוד »

כמה זמן לוקח להתגרש

כמה זמן לוקח להתגרש בישראל לא פעם אנחנו נשאלים מפי לקוחותינו את השאלה: כמה זמן לוקח להתגרש בישראל? התשובה לשאלה הזו היא תלוי. ולמה הכוונה?

קרא עוד »

גישור משפחתי

איך להתגרש דרך גישור משפחתי גישור גירושין משפחתי הוא כלי יקר ערך לזוגות המחליטים להתגרש. זו הדרך הטובה ביותר לפתרון קונפליקטים ומחלוקות בתהליך הגירושין. בתהליך

קרא עוד »

ספר מקיף ופרקטי העונה על שאלות רבות בתהליכי גירושין: איך לשמור על עצמכם ועל ילדכם כלכלית ונפשית? כמה באמת עולה להתגרש? כמה זמן לוקח להתגרש? איך לחשב מזונות? איך להתמודד עם חילוקי דעות? והכי חשוב איך להתגרש נכון!

דילוג לתוכן