עורך דין ומגשר אורי דון יחייא, הילה הבר ורם שפינר מגשרי גירושין

איך עובד גישור גירושין?

כיצד מתנהל תהליך גישור גירושין משפחתי בפועל

כאמור, מטרת תהליך גישור הגירושין היא להגיע להסכם גירושין (או כמו שאנחנו יותר אוהבים יותר לקרוא לו: "הסכם לשותפות חדשה") הכולל בתוכו הסכמות ב- 4 תחומים עיקריים: מזונות, רכוש, משמורת הילדים והגט. תהליך גישור הגירושין יכלול פגישות משותפות ואישיות עם כל אחד מבני הזוג. אורך המפגשים הוא בין שעה לשעתיים. מבנה הפגישות ברוב תהליכי גישור הגירושין הם

  • פגישה ראשונית משותפת עם שני בני הזוג.
  • שתי פגישות אישיות נפרדות.
  • לאחר מפגש הפתיחה המשותף והפגישות האישיות יחלו הפגישות המשותפות של ההגעה להסכמות עד לגיבוש הסכם גירושין בין בני הזוג.

מטרת הפגישה הראשונה בתהליך גישור הגירושין

מטרת הפגישה הראשונית של תהליך גישור הגירושין היא היכרות המשפחה, הצגת המגשרים,  הכרת התהליך הגישורי וכלליו, התרשמות ראשונית, יצירת ביטחון וחתימה על הסכם השתתפות בתהליך גישור. בפגישה המשותפת כל אחד מבני הזוג יאמר את מה שחשוב לו שבן הזוג השני ישמע תוך הקפדה על כללי הגישור שבני הזוג חתמו עליהם -(שאחד מהם הוא – שיח תרבותי) וזאת מבלי שהשיחה תיסוב זמן רב בנושאים משניים של טינות ישנות וכדומה, אלא תאפשר למתגרשים להתמקד בהמשך חייהם וביצירת הסכמות והבנות לעתיד.

מטרות הפגישות האישיות בתהליך גישור הגירושין

בפגישות האישיות שיערכו מגשרי הגירושין עם כל אחד מבני הזוג יודגש להם שיחול חיסיון על כל דבר שיאמר בפגישות אלו, אלא אם כן ביקש המגשר רשות לשתף את הצד השני בנאמר וקיבל לכך אישור מראש. בצורה זאת יוכלו בני הזוג המגושרים להרגיש בנוח יותר לשתף את רצונתיהם האמיתיים עם המגשרים. מגשרי הגירושין ינסו להבין ביחד עם כל אחד מבני הזוג מה חשוב להם להשיג בהסכם הגירושין/הסכם לשותפות חדשה ומהם סדרי העדיפויות שלהם.

כיצד מסייעים מגשרי הגירושין לבני הזוג בתהליך גישור הגירושין

לפעמים בתהליך גישור הגירושין יש קושי לבני הזוג להגדיר מה הכי חשוב להם ומה הם סדרי העדיפויות שלהם. במקרים כאלו מגשרי הגירושין יסייעו לכל אחד מבני הזוג בפגישות האישיות לגבש לעצמם הבנה עצמית טובה יותר מה חשוב להם להשיג בתהליך גישור הגירושין וזאת תוך שימוש בכלים תקשורתיים ואימונים יחודיים. זהו תהליך חשוב מאד מאחר ורק אם היעדים יוגדרו בצורה ברורה יוכלו בני הזוג להגדיר לעצמם אם הסכם הגירושין שהם עומדים לחתום עליו בתום התהליך עומד ביעדים שלהם.

המשך תהליך גישור הגירושין לאחר הפגישות האישות

הפגישות שיתקיימו לאחר הפגישות האישיות יעמיקו בצרכים וברצונות של בני הזוג, תוך כדי העלאה וגיבוש של פתרונות יצירתיים לנושאים שנותרו במחלוקות. מספר הפגישות תלוייות בכמות ועוצמת חילוקי הדעות בין בני הזוג. תדירות הפגישות של תהליך גישור הגירושין נקבעת בהתאם למהירות בה בני הזוג רוצים להגיע למעמד החתימה על הסכם הגירושין.

שלב החלפת הטיוטות של הסכם הגירושין

לאחר ההגעה להסכמות בעל פה יכינו מגשרי הגירושין טיוטא ראשונית של הסכם הגירושין (הסכם לשותפות חדשה) . זהו שלב בו מגשרי הגירושין מעלים את כל ההסכמות שהושגו בתהליך גישור הגירושין על הכתב. זהו תהליך דינמי בין המגשרים לבני הזוג שבו שולחים תיקונים ומדייקים את ההסכמות על מנת שכל אחד מבני הזוג יהיה שלם עם עצמו לפני החתימה על הסכם הגירושין שילווה אותם שנים קדימה. לאחר השלמת התיקונים על ידי מגשר הגירושין – מגשרי הגירושין, ההסכם יהיה מוכן וישלח לבני הזוג.

שלב האישור הראשוני של הסכם הגירושין ע"י בני הזוג

בני הזוג יתבקשו לעבור סעיף אחר סעיף בטיוטת הסכם הגירושין ולוודא שכל הסעיפים לשביעות רצונם ובמסגרת מה שנקבע ביניהם בתהליך גישור הגירושין. בני הזוג יתבקשו לבדוק שיש מענה לכל החששות שעלו במהלך הליך הגישור. עוד ישאלו המגושרים אם ההסכם מעניק להם תחושה של פתרון הוגן. במסגרת בדיקת הסכם הגירושין (הסכם לשותפות חדשה) ולפני החתימה עליו יכולים הצדדים לקבל חוות דעת מכל יועץ שעצתו יכולה לעזור להם להיות בטוחים שההסכם אכן טוב בעבורם.

אם יחליטו בני הזוג לפנות לייעוץ חשוב שיבקשו חוות דעת מיועץ שרוצה בהצלחת ההסכם, ולא לאחד שירוויח מכישלון התהליך. לאחר אישורם הסופי של שני בני הזוג שהם מרוצים מהסכם הגירושין, יקבע מועד בו שני בני הזוג יגיעו לחתום על ההסכם.

שלב מתן תוקף משפטי של פסק דין להסכם הגירושין

לאחר אישורם הסופי של בני הזוג להסכם הגירושין – הסכם לשותפות חדשה, הם יגישו בקשה לאישור ההסכם ומתן תוקף משפטי. הבקשה תוגש למזכירות בית המשפט לענייני משפחה או בית דין הרבני הקרוב למקום מגורי המגושרים. הבקשה תוגש בצירוף שלושה העתקים של ההסכם הגירושין שלאחריה יקבלו בני הזוג מועד להגעתם לאישור ההסכם בבית המשפט.

עלויות אישור הסכם גירושין בבית המשפט

אגרת אישור הסכם בבית המשפט למשפחה נכון לשנת 2020 היא 457 ₪ ובבית הדין הרבני היא עומדת היום על 250 ₪.  בתום שלב זה יקבלו הצדדים תעודת גירושין בעד תשלום של כ 500 ₪ לשני הצדדים.

ישנם שופטים שלאחר שמוגשת הבקשה לדיון לאישור הסכם, ולמרות שנקבע תאריך מוגדר, יקבלו זוגות שיגיעו מוקדם יותר ויאפשרו להם להיכנס בין דיונים על מנת לאשר את ההסכם. לאחר מכן יפנו הצדדים לבית הדין הרבני לסידור הגט ביניהם (במידה ואישרו את ההסכם בבית המשפט לענייני משפחה).

גישור גירושין – גישור עם מגשר אחד או עם שני מגשרים

את תהליך גישור הגירושין ניתן לבצע בשני פורמטים:

גישור מול מגשר אחד או מול זוג מגשרים, לכל מודל יש את היתרונות והחסרונות שלו.

היתרונות של גישור גירושין על ידי שני מגשרי גירושין

אחד היתרונות המובנים מאליהם של גישור ע"י זוג מגשרים הוא שנמצא בחדר ביחד עם המגושרים גורם מקצועי נוסף עם יכולות שעשויות לעזור לבני הזוג בהעלאת רעיונות נוספים לפתרון חילוקי הדעות במידת הצורך. יתרון בולט נוסף בגישור גירושין על ידי שני מגשרים הוא שברוב המקרים מדובר בגבר ובאישה שעוברים את התהליך. לעיתים צד אחד יכול שלא להרגיש בנוח כשאין מגשר בין מינו בתהליך. גישור ע"י שני מגשרים במקרים רבים יגרמו לשני הצדדים להרגיש בנוח כאשר מולם עומד גם אדם שהוא בן מינם. בצורה כזאת הפתיחות תתרחב ותגדיל את סיכויי הצלחת הגישור.

מדוע בחרנו לפעול במודל של גישור גירושין ע"י שני מגשרים

את תהליך גישור הגירושין אפשר לעבור בכמה צורות: גישור שמועבר ע"י מגשר גירושין שהינו גם עורך דין שהינו גבר או אישה. דרך נוספת היא גישור גירושין ע"י מגשר גירושין או מגשרת גירושין ולחילופין שילוב של שני מגשרים בתהליך. אנחנו במרכז למשפט וגישור גירושין מנגישים מענה של 360 מעלות לבני הזוג והם יכולים לבחור את הדרך המתאימה להם לעבור את תהליך גישור הגירושין.

אנחנו מאפשרים לזוגות שהחליטו להתגרש ורוצים בכך מודל של גישור גירושין על ידי שני מגשרים. הסיבה לכך היא שגילינו שאם עובדים נכון יתרונות הגישור בזוג גדולים יותר מחסרונותיו. ויותר מכך, אנו מביאים לתהליך גישור הגירושין יתרון משמעותי נוסף שהוא העובדה שאנחנו בעצמינו בני זוג בפרק ב' שעברו וצלחו את הגירושין בתהליך של גישור משפחתי בין אם לפני הליך משפטי ובין אם לאחריו. העובדה שלשנינו יש ילדים גם מאפשרת לנו להביא את קול הילדים לתוך תהליך הגישור בצורה משמעותית יותר.

מאחלים לכם בהצלחה רבה!

רם שפינר, מגשר גירושין ומאמן לשיקום הזוגיות, יזם, בעל תואר במנהל עסקים, גרוש ואב לשלושה בנים ובפרק ב' עם הילה.

הילה הבר- מגשרת גירושין, בעלת עבר ניהולי רב שנים, אמא לאוהד ובפרק ב' עם רם.

אורי דון יחייא – עורך דין ומגשר גירושין, מאמן ויזם.

אם תרצו להכיר אותנו טוב יותר ולהבין מה הערך המוסף שלנו בהליך גישור גירושין מעבר ליתרונות הברורים של חיסכון בכסף רב ומיזעור הנזקים הנפשיים לבני הזוג והילדים לחצו כאן ותקבלו הסבר מלא.

נ.ב – אם במקרה עוד לא הורדתם בחינם את הספר שלנו "פשוט להתגרש נכון" כנסו לכאן והורידו אותו.

ייצוג משפטי בגירושין
עורך דין ומגשר לענייני משפחה אורי דון יחייא, רם שפינר מגשר ומאמן הילה הבר -מגשרת

פוסטים אחרונים

איך להתגרש

איך להתגרש נכון כאשר זוג מגיע למצב שהוא רוצה להתגרש ולסיים את תקופת הנישואין שלו, חשוב שיתייעץ עם האנשים הנכונים כיצד להתגרש נכון ואיך להתנהל

קרא עוד »

סימנים שצריך להתגרש

מתי הזמן להתגרש קבלת ההחלטה לסיים נישואים ולהתגרש אינה החלטה קלה להגיע אליה. יחד עם זאת זיהוי מתי ההחלטה להתגרש עשויה להיות הצעד ההגיוני היחיד

קרא עוד »

להתגרש

להתגרש נכון בישראל לצערינו ההחלטה להתגרש אף פעם לא קלה. יחד עם זאת על אף שההחלטה קשה היא הופכת למציאות עבור זוגות רבים. זו הסיבה

קרא עוד »

שאלון האם להתגרש

שאלון גירושין 2024 גירושין הם אירוע מטלטל המשנה את חיי המשפחה בצורה דרמטית ומשפיע לא רק על בני הזוג המעורבים אלא גם על ילדיהם. בתוך

קרא עוד »

כמה זמן לוקח להתגרש

כמה זמן לוקח להתגרש בישראל לא פעם אנחנו נשאלים מפי לקוחותינו את השאלה: כמה זמן לוקח להתגרש בישראל? התשובה לשאלה הזו היא תלוי. ולמה הכוונה?

קרא עוד »

גישור משפחתי

איך להתגרש דרך גישור משפחתי גישור גירושין משפחתי הוא כלי יקר ערך לזוגות המחליטים להתגרש. זו הדרך הטובה ביותר לפתרון קונפליקטים ומחלוקות בתהליך הגירושין. בתהליך

קרא עוד »

ספר מקיף ופרקטי העונה על שאלות רבות בתהליכי גירושין: איך לשמור על עצמכם ועל ילדכם כלכלית ונפשית? כמה באמת עולה להתגרש? כמה זמן לוקח להתגרש? איך לחשב מזונות? איך להתמודד עם חילוקי דעות? והכי חשוב איך להתגרש נכון!

דילוג לתוכן