עורך דין ומגשר אורי דון יחייא, הילה הבר ורם שפינר מגשרי גירושין

האם כדאי לעזוב את הבית לפני הגירושין

האם זה חכם לעזוב את הבית לפני הגירושין

כשזוגות מחליטים להתגרש עולות להם בפעם הראשונה שאלות רבות בתחומים רבים כמו גם מושגים חדשים שהם נחשפים אליהם.  מושגים ושאלות שהם לא היו צריכים לחשוב עליהם לפני ההחלטה להתגרש. מושגים כמו מזונות ילדים, מזונות אישה, אפוטרופסות, משמורת, זמני שהייה, הסדרי ראייה, חלוקת רכוש, גט ועוד. אך לפני כל המושגים והשאלות עולה גם השאלה איך להתנהל עד להגעה להסכם גירושין ולא משנה אם מדובר בהסכם גירושין שיושג בתהליך של גישור גירושין על ידי מגשרי גירושין או הסכם גירושין שהוכתב על ידי בית המשפט לענייני משפחה או בית הדין הרבני וקיבל תוקף של פסק דין. 

אם אתם נמצאים בתהליכי גירושין או אם יש לכם חברים או משפחה שנמצאים בתהליכי גירושים אנו מפצירים בכם שלאחר קריאת מאמר זה תורידו בחינם את הספר פשוט להתגרש נכון (או תשלחו אותו לזוג שהחליט להיפרד ולהתגרש). הספר עזר למאות זוגות בישראל להתגרש בטוב במינימום נזקים כלכליים ונפשיים לעצמם וילדיהם. את הספר ניתן להוריד בחינם בלחיצה מכאן.   

האם אפגע אם אעזוב את הבית לפני הגירושין

בלא מעט מקרים השאלה הראשונה שעולה לבני זוג הנמצאים בתהליך גירושין היא "האם כדאי לעזוב את הבית לפני הגירושין"? או האם זה חכם לעזוב את הבית לפני הגירושין? או האם אני אפגע אם אעזוב את הבית לפני הגירושין? האמת היא שאין תשובה אחת נכונה לכל המקרים. יחד עם זאת אפשר לומר שככלל אצבע עדיף ששני בני הזוג יישארו לגור באותו הבית עד שיגיעו להסכמות בנושאים שדורשים פתרונות מיידים. כמובן שאם מערכת היחסים בין בני הזוג גורמת להם לפגוע אחד בשני ומחמירה את המצב שלהם ושל ילדיהם בהחלט צריך לשקול ברצינות מעבר של אחד מבני הזוג את הבית על מנת לעצור את ההתדרדרות.

איך לפעול אם מחליטים לעזוב את הבית לפני הגירושין

אם המצב הוא כזה שבני הזוג חושבים שנכון יותר שאחד מהם יעזוב את הבית חשוב לתקשר זאת ביניהם או להיעזר במגשר גירושין או מגשרת גירושין. יש לנסות להימנע ככל הניתן ממהלכים חד צדדיים בתוך תהליך הגירושין. מהלכים חד צדדיים גורמים לחוסר אמון ולהגברת החששות והפחדים בין בני הזוג, דבר שיכול לגרור אותם להליך גירושין משפטי ארוך, יקר ופוגעני. לעומת זאת תאום ותקשורת בין בני הזוג בתוך תקופת הזמן עד גיבוש ההסכמות שיהוו את היסודות להסכם גירושין (הסכם לשותפות חדשה) יגרום לבני הזוג לתחושות של אמון, וודאות ושקיפות וכפועל יוצא לנהל את תהליך הגירושין דרך גישור גירושין או כפי שאנו יותר אוהבים לקרוא לו "גישור לשותפות חדשה".

לסיכום: התשובה לשאלה האם כדאי לעזוב את הבית לפני הגירושין

לסיכום: התשובה לשאלה – האם כדאי לעזוב את הבית לפני הגירושין? היא שאין תשובה אחת לעניין וככלל אצבע עדיף שבני הזוג יישארו לגור יחד תחת אותו בית עד להגעה להסכמות. במקרים שהישארות בבית תחמיר את המצב בין בני הזוג יש להתייעץ אם איש מקצוע ולראות מה היא דרך הפעולה הטובה ביותר. דבר נוסף שחשוב לזכור הוא שהמפתח לעבור את תהליך הגירושין במינימום נזקים למרות הכעסים וחלוקי הדעות הוא דרך תקשורת, שקיפות וודאות. 

יש לכם עוד שאלות בנושא הגירושין בכלל ונושא גישור הגירושין בפרט הרגישו חופשי ליצור איתנו קשר ונשמח לענות.

המרכז למשפט וגישור גירושין מנגיש לזוגות שהחליטו להתגרש מענה של 360 מעלות בכל הקשור לגירושין. המענה כולל תהליכי גישור גירושין, ייצוג משפטי, ייעוץ משפטי, אימון למתגרשים, הסכם שלום בית ולחילופין גירושין, אימון לאחר גירושים.

מייסדי המרכז למשפט וגישור גירושין הם רם שפינר מגשר גירושין ביחד עם הילה הבר מגשרת גירושין ועורך דין ומגשר אורי דון יחייא. כל חברי המרכז הם גרושים בעצמם, הורים לילדים ומבינים מבפנים את הקושי הנפשי העובר על בני זוג וילדיהם בתהליך. עובדה זאת ביחד עם הניסיון המקצועי שנצבר במרכז בעשרות שנים האחרונות מאפשרת למגשרי המרכז לעזור לזוגות שהחליטו להתגרש לעבור את תהליך הגירושין במינמום נזקים נפשיים וכלכליים.

אם יש לכם שאלות בכל הקשור לגירושין בכלל ולגישור גירושין בפרט הרגישו חופשי ליצור איתנו קשר ונשמח לענות.

אם במקרה עוד לא הורדתם את ספר ההדרכה החינמי "פשוט להתגרש נכון" עשו זאת מכאן.

המרכז למשפט וגישור גירושין נוסד על ידי מגשר הגירושין רם שפינר ומגשרת הגירושין הילה הבר ביחד עם עורך דין ומגשר אורי דון יחייא. 

ייצוג משפטי בגירושין
חברי המרכז לגישור גירושין ומשפט: מגשר ועורך דין אורי דון יחייא, רם שפינר מגשר ומאמן, הילה הבר מגשרת גירושים

פוסטים אחרונים

איך להתגרש

איך להתגרש נכון כאשר זוג מגיע למצב שהוא רוצה להתגרש ולסיים את תקופת הנישואין שלו, חשוב שיתייעץ עם האנשים הנכונים כיצד להתגרש נכון ואיך להתנהל

קרא עוד »

סימנים שצריך להתגרש

מתי הזמן להתגרש קבלת ההחלטה לסיים נישואים ולהתגרש אינה החלטה קלה להגיע אליה. יחד עם זאת זיהוי מתי ההחלטה להתגרש עשויה להיות הצעד ההגיוני היחיד

קרא עוד »

להתגרש

להתגרש נכון בישראל לצערינו ההחלטה להתגרש אף פעם לא קלה. יחד עם זאת על אף שההחלטה קשה היא הופכת למציאות עבור זוגות רבים. זו הסיבה

קרא עוד »

שאלון האם להתגרש

שאלון גירושין 2024 גירושין הם אירוע מטלטל המשנה את חיי המשפחה בצורה דרמטית ומשפיע לא רק על בני הזוג המעורבים אלא גם על ילדיהם. בתוך

קרא עוד »

כמה זמן לוקח להתגרש

כמה זמן לוקח להתגרש בישראל לא פעם אנחנו נשאלים מפי לקוחותינו את השאלה: כמה זמן לוקח להתגרש בישראל? התשובה לשאלה הזו היא תלוי. ולמה הכוונה?

קרא עוד »

גישור משפחתי

איך להתגרש דרך גישור משפחתי גישור גירושין משפחתי הוא כלי יקר ערך לזוגות המחליטים להתגרש. זו הדרך הטובה ביותר לפתרון קונפליקטים ומחלוקות בתהליך הגירושין. בתהליך

קרא עוד »

ספר מקיף ופרקטי העונה על שאלות רבות בתהליכי גירושין: איך לשמור על עצמכם ועל ילדכם כלכלית ונפשית? כמה באמת עולה להתגרש? כמה זמן לוקח להתגרש? איך לחשב מזונות? איך להתמודד עם חילוקי דעות? והכי חשוב איך להתגרש נכון!

דילוג לתוכן