עורך דין ומגשר אורי דון יחייא, הילה הבר ורם שפינר מגשרי גירושין

סיוע כספי למתגרשים מהמדינה

כשבני זוג מתגרשים רמת ההוצאות שלהם גדלה מאחר ולאחר הגירושין הם צריכים להתנהל עם ילדיהם בשני בתים. ההוצאה על גידול ילדים בשני בתים היא משמעותית גדולה יותר מאשר כשבני זוג מתנהלים בבית אחד ולכן המדינה החליטה לסייע מעט לזוגות שמתגרשים. חשוב להדגיש שהסיוע אינו גדול אבל עדיין יותר טוב מכלום ועדיף לזוגות שהתגרשו או בתהליכי גירושים לדעת על הסיוע הזה.

בנוסף כשבני זוג נמצאים בשלב הטרום גירושין שלהם ורוצים לחשב כמה כסף יהיה להם יום לאחר הגירושין חשוב שידעו על הסיוע שנותנת המדינה. לפעמים הידע הזה גם עוזר לשלב ההגעה להסכמות בין בני הזוג אם הם בתהליך של גישור גירושין (גישור לשותפות חדשה) מאחר ולא תמיד בני הזוג לוקחים את סכומי הסיוע של המדינה בחשבון.

סיוע כספי בדיור למתגרשים מהמדינה

כאמור, כאשר בני זוג מתגרשים הם נדרשים להוצאה משמעותית יותר על מגורים מאחר וכל אחד מבני הזוג זקוק למקום משלו ולכן המדינה מסייעת בתחום זה. אחד ההורים ובדרך כלל זה שנמצא רוב הזמן עם הילדים זכאי לסיוע בשכר הדירה בהתאם לקריטריונים של משרד הבינוי והשיכון. על היקף הסיוע ותנאי הזכאות תוכלו ללמוד בלחיצה כאן.

סיוע כספי למתגרשים בחשבונות החשמל והארנונה

אחד ההוצאות הכבדות הנלוות למקום מגורים אלו הם החשבונות. החשבונות המשמעותים ביותר הם בדרך כלל חשבון הארנונה והחשמל ולכם המדינה מנגישה סיוע גם בתשלומי חשבונות אלו. על פי מקום מגוריהם של ההורים הגרושים ישנם מצבים ששניהם יהיו זכאים לעד 20 אחוז הנחה בחשבון הארנונה. בכדי להבין יותר לעומק בנושא לחצו כאן. לגבי חשבון החשמל בדרך כלל מדובר רק במקרים בהם הורה עצמאי מקבל מזונות מביטוח לאומי וניתן ללמוד על הנושא מכאן.

סיוע כספי למתגרשים ממס הכנסה

אבות ואמהות שחיים בנפרד או התגרשו ומגדלים את ילדיהם זכאים לנקודת זיכוי אחת. הורים שחולקים ביניהם את כלכלת ילדיהם יהיו זכאים שניהם לנקודת זיכוי אחת או לחלק ממנה, לפי חלקם בהוצאות הכלכלה. נכון לכתיבת שורות אלו בשנת 2021 שווי נקודת זיכוי אחת הוא-218 ש"ח לחודש.

על מנת ללמוד לעומק על הסיוע מוזמנים ללחוץ כאן.

הסיוע שלנו במרכז לאימון זוגי, גישור גירושין ומשפט להורים שהחליטו להתגרש

גם אנחנו החלטנו שאנו רוצים לעזור לזוגות שמחליטים להתגרש ולכן אנו מנגישים בחינם את הספר "פשוט להתגרש נכון" שעזר למאות זוגות שהחליטו להתגרש למזער את הנזקים של תקופת טרום הגירושין בדרך לגיבוש הסכם גירושין (הסכם לשותפות חדשה). אין לנו ספק שלאחר קריאת הספר שני בני הזוג ידעו לקבל החלטות טובות יותר איך להם נכון יותר לנהל את תהליך הגירושין שלהם. מוזמנים באהבה לקבל את הספר מכאן או בלחיצה על התמונה למטה.

פשוט להתגרש נכון ללא עלות
ספר ההדרכה פשוט להתגרש נכון ללא עלות

פוסטים אחרונים

איך להתגרש

איך להתגרש נכון כאשר זוג מגיע למצב שהוא רוצה להתגרש ולסיים את תקופת הנישואין שלו, חשוב שיתייעץ עם האנשים הנכונים כיצד להתגרש נכון ואיך להתנהל

קרא עוד »

סימנים שצריך להתגרש

מתי הזמן להתגרש קבלת ההחלטה לסיים נישואים ולהתגרש אינה החלטה קלה להגיע אליה. יחד עם זאת זיהוי מתי ההחלטה להתגרש עשויה להיות הצעד ההגיוני היחיד

קרא עוד »

להתגרש

להתגרש נכון בישראל לצערינו ההחלטה להתגרש אף פעם לא קלה. יחד עם זאת על אף שההחלטה קשה היא הופכת למציאות עבור זוגות רבים. זו הסיבה

קרא עוד »

שאלון האם להתגרש

שאלון גירושין 2024 גירושין הם אירוע מטלטל המשנה את חיי המשפחה בצורה דרמטית ומשפיע לא רק על בני הזוג המעורבים אלא גם על ילדיהם. בתוך

קרא עוד »

כמה זמן לוקח להתגרש

כמה זמן לוקח להתגרש בישראל לא פעם אנחנו נשאלים מפי לקוחותינו את השאלה: כמה זמן לוקח להתגרש בישראל? התשובה לשאלה הזו היא תלוי. ולמה הכוונה?

קרא עוד »

גישור משפחתי

איך להתגרש דרך גישור משפחתי גישור גירושין משפחתי הוא כלי יקר ערך לזוגות המחליטים להתגרש. זו הדרך הטובה ביותר לפתרון קונפליקטים ומחלוקות בתהליך הגירושין. בתהליך

קרא עוד »

ספר מקיף ופרקטי העונה על שאלות רבות בתהליכי גירושין: איך לשמור על עצמכם ועל ילדכם כלכלית ונפשית? כמה באמת עולה להתגרש? כמה זמן לוקח להתגרש? איך לחשב מזונות? איך להתמודד עם חילוקי דעות? והכי חשוב איך להתגרש נכון!

דילוג לתוכן