עורך דין ומגשר אורי דון יחייא, הילה הבר ורם שפינר מגשרי גירושין

גירושין/גירושים הדרך הנכונה להתגרש בישראל

גירושים – איך להתגרש נכון

גירושין בישראל הם תהליך מורכב ומאתגר הדורש הבנה מעמיקה של המסורת המשפטית והדתית הייחודית של המדינה. עבור זוגות המנווטים בחוויה משנת חיים זו, חיוני להיות מוכנים היטב ומעודכנים לגבי הדרך הנכונה להתגרש בישראל. מאמר זה מספק ניתוח של השלבים הכרוכים בתהליך הגירושין הישראלי, כמו גם את הגורמים המרכזיים שעל זוגות לקחת בחשבון בעת ביצוע מסע זה. לאחר קריאת ממר זה אנו מפצירים בכם לקרוא את המדריך המלא שאנו נותנים במתנה ונקרא "פשוט להתגרש נכון" שכבר עזר למאות זוגות בישראל להתגרש במינימום נזקים נפשיים וכלכליים לעצמם וילדיהם.

גירושים – תפקידו של בית הדין הרבני

בישראל, בית הדין הרבני, הידוע גם בשם "בית המשפט הרבני", מחזיק בסמכות לפקח על ענייני נישואין וגירושין. זהו בית דין דתי המורכב מרבנים המתמחים בהלכה. במקרה של זוגות יהודים, לבית הדין הרבני תפקיד משמעותי בהליך הגירושין, שכן הוא אחראי על מתן הגט – מסמך הגירושין היהודי המתיר נישואין באופן רשמי.

מעורבותו של בית הדין הרבני מבטיחה כי הליך הגירושין ישמור על ההלכה והמסורת היהודית. עם זאת, חשוב לציין כי סמכותו של בית משפט זה איננה מוגבלת רק לעניינים דתיים, והוא יכול גם לעסוק בנושאים כגון חלוקת רכוש, זמני שהות עם הילדים ( לשעבר משמורת ילדים) מזונות, וזאת על פי מרוץ הסמכויות הקיים בישראל. למתגרשים ניתנת הזכות להתדיין בכל הנושאים פרט לגט בבית המשפט לענייני משפחה בהתאם למרוץ הסמכויות הניתן בישראל.


ה"גט" הוא מסמך חיוני בתהליך הגירושין הישראלי, במיוחד עבור זוגות יהודים. זהו מסמך כתוב שהוכן על ידי סופר תחת פיקוחו של רב, אשר מסיים באופן רשמי נישואין יהודיים. קבלת "גט" היא חיונית, משום שבלעדיה, בני זוג עדיין נחשבים נשואים על פי הדין העברי, גם אם הם קיבלו גט אזרחי.

כדי לקבל גט, על שני בני הזוג להופיע בפני בית הדין הרבני, שם נדרש הבעל לתת את הגט מרצון. לאחר כתיבת ה"גט", הוא מועבר מהבעל לאישה, ומסמל את סיום הנישואין. לאחר מכן, ה"גט" נרשם בבית הדין הרבני, אשר מנפיק אישור המאשר את הגירושין.

עם זאת, קבלת "גט" יכול להיות מסובך. אם אחד מבני הזוג מסרב לשתף פעולה או מנסה להשתמש ב"גט" כמנוף במשא ומתן לגירושין, התהליך יכול להיות ארוך ומאתגר. במקרים מסוימים, בית הדין הרבני עשוי להפעיל לחץ או סנקציות כדי לעודד את בן הזוג שאינו משתף פעולה לציית, אך הדבר עדיין יכול לקחת זמן ולגרום לעוגמת נפש משמעותית לצדדים המעורבים.

גירושים בישראל – אתגרים משפטיים ורגשיים


גירושין בישראל כרוכים באתגרים משפטיים ורגשיים שונים שזוגות צריכים לדעת להתנהל בהם. נושאים כגון חלוקת נכסים, זמני שהות עם הילדים, (לשעבר משמורת ילדים) ומזונות חייבים להיות מוסדרים בבית המשפט לענייני משפחה בישראל או בבית הדין הרבני . מכיוון שהמשפט הישראלי מבוסס על שילוב של הדין הדתי והאזרחי, התוצאה של סוגיות אלה יכולה להיות מושפעת מהרקע הדתי של בני הזוג ומהנסיבות הספציפיות של המקרה שלהם.

מבחינה רגשית, הליך הגירושין יכול להיות מאתגר מאד עבור שני בני הזוג. הלחץ הכרוך בעיסוק בעניינים משפטיים בשילוב עם הסערה הרגשית של סיום הנישואין, עלול לגבות מחיר רגשי כבד מהאנשים המעורבים. זה חיוני עבור זוגות לנסות להתגרש בתהליך של גישור גירושין מאשר לפנות להליך גירושין משפטי ארוך יקר ופוגעני. תהליך גישור הגירושין הינו זול משמעותית לעומת ההליך המשפטי. לא רק זאת, הוא גם הרבה פחות פוגעני רגשית לכל המשפחה.

גירושים בישראל – מדריך חובה מתנה

תהליך הגירושין בישראל הוא מורכב, ודורש הבנה מעמיקה הן של ההיבטים המשפטיים והן של ההיבטים הדתיים. על ידי מוכנות וידע טוב, זוגות יכולים לנווט את האתגרים של תהליך הגירושין הישראלי בצורה יעילה יותר. ההיבטים המרכזיים של התהליך כוללים את תפקידו של בית הדין הרבני, קבלת "גט" והתמודדות עם האתגרים המשפטיים והרגשיים הקשורים לגירושין. על ידי הבנת גורמים אלה וחיפוש תמיכה מתאימה, ופנייה להליך גישור גירושין זוגות יכולים להבטיח כי הם מצוידים היטב להתמודד עם החוויה משנת החיים של גירושין בישראל. אם עוד לא הורדתם את המדריך החובה לזוגות מתגרשים אנו מפצירים בכם לעשות זאת, הוא ניתן במתנה. לחצו כאן וקבלו את המדריך ישירות למייל שלכם.

פוסטים אחרונים

איך להתגרש

איך להתגרש נכון כאשר זוג מגיע למצב שהוא רוצה להתגרש ולסיים את תקופת הנישואין שלו, חשוב שיתייעץ עם האנשים הנכונים כיצד להתגרש נכון ואיך להתנהל

קרא עוד »

סימנים שצריך להתגרש

מתי הזמן להתגרש קבלת ההחלטה לסיים נישואים ולהתגרש אינה החלטה קלה להגיע אליה. יחד עם זאת זיהוי מתי ההחלטה להתגרש עשויה להיות הצעד ההגיוני היחיד

קרא עוד »

להתגרש

להתגרש נכון בישראל לצערינו ההחלטה להתגרש אף פעם לא קלה. יחד עם זאת על אף שההחלטה קשה היא הופכת למציאות עבור זוגות רבים. זו הסיבה

קרא עוד »

שאלון האם להתגרש

שאלון גירושין 2024 גירושין הם אירוע מטלטל המשנה את חיי המשפחה בצורה דרמטית ומשפיע לא רק על בני הזוג המעורבים אלא גם על ילדיהם. בתוך

קרא עוד »

כמה זמן לוקח להתגרש

כמה זמן לוקח להתגרש בישראל לא פעם אנחנו נשאלים מפי לקוחותינו את השאלה: כמה זמן לוקח להתגרש בישראל? התשובה לשאלה הזו היא תלוי. ולמה הכוונה?

קרא עוד »

גישור משפחתי

איך להתגרש דרך גישור משפחתי גישור גירושין משפחתי הוא כלי יקר ערך לזוגות המחליטים להתגרש. זו הדרך הטובה ביותר לפתרון קונפליקטים ומחלוקות בתהליך הגירושין. בתהליך

קרא עוד »

ספר מקיף ופרקטי העונה על שאלות רבות בתהליכי גירושין: איך לשמור על עצמכם ועל ילדכם כלכלית ונפשית? כמה באמת עולה להתגרש? כמה זמן לוקח להתגרש? איך לחשב מזונות? איך להתמודד עם חילוקי דעות? והכי חשוב איך להתגרש נכון!

דילוג לתוכן