עורך דין ומגשר אורי דון יחייא, הילה הבר ורם שפינר מגשרי גירושין

אל תגרמו לעצמכם את הנזקים האלו (בלי להרגיש) אם אתם בתהליכי גירושין!

הנזקים שתהליכי גירושים משאירים

זה לא סוד שתהליכי גירושין מטלטלים משפחות ברמה הנפשית והרגשית. להתנהלות ההורים בתהליך הגירושין יש השפעה מכרעת על כמות הנזק שתגרם לילדים בתהליך. ככל שההורים ידעו לנהל את תהליך הגירושין על "אש נמוכה" יותר וינסו למצוא פתרונות שאינם גוררים אותם להליך גירושין משפטי כך גם עוצמת הפגיעה בילדים תרד. הורים שבוחרים לנהל את הגירושין שלהם בתהליך של גישור גירושין בדרך כלל מפחיתים את עוצמת הנזקים לילדיהם ולעצמם בתהליך. 

הנזקים הלא מדוברים שתהליכי גירושין שלא מנוהלים נכון משאירים אצל הילדים 

 
באחד מהמאמרים הקודמים דיברנו על הנזקים הנפשיים שנגרמים לילדים כאשר אחד ההורים או שניהם תקועים בתחושת המסכנות/קורבנות בתהליך הגירושין. לצערינו ישנם נזקים נוספים כשהורים נשארים תקועים בתחושת הקורבנות/מסכנות בתהליכי הגירושין וגם הם משפיעים בעקיפין על הילדים מאחר והם חווים את הוריהם ככאלו שאינם מרוצים מחייהם וזה משפיע עליהם ברמה הרגשית לרעה ומונעת מהם להתנהל בחייהם בגירסה הטובה ביותר שלהם.
 
חשוב שהורים יבינו שככל שיטפלו בעצמם כשהם חווים קשיים כך גם הם מטפלים בילדיהם. לעומת זאת, ילד שעובר תהליך טיפולי/ רגשי והוא עוזר לו אך כשהוא חוזר הביתה הוא חווה הורה ממורמר ולא מרוצה מחייו יעילותו של הטיפול יורדת בעשרות אחוזים. גם אם ההורה אינו מעביר את תחושותיו ברמה הוורבלית הילד מרגיש זאת ברמה האנרגטית שהיא משמעותית ביותר לתחושותיו והתפתחותו המיטבית של הילד. ככל שילד יחזור לבית יותר שמח כך גם חייו יראו. 
 
כפי שציינתי, מעבר לנזקים החמורים שנגרמים לילדים בצורה עקיפה עקב תחושת מסכנות של ההורה תחושת המרמור פוגעת בהורה עצמו בתחומים רבים שהמרכזיים הם. 
 
א. חוסר הצלחה ביצירת זוגיות חדשה לאחר הגירושין.
ב. פגיעה ברמה התעסוקתית והקריירה.
ג. פגיעה ברמה החברתית.

הנזקים שתהליכי גירושים משאירים ברמת השגה של זוגיות חדשה

 
 ברמה הזוגית, ככל שיתקעו כל אחד מבני הזוג שהתגרשו בתחושת המסכנות כך הם יקשו על עצמם להשיג בני זוג פוטנציאלים לפרק ב', או שימשכו לעצמם בני זוג שמתנהלים באותה הצורה.
 

הנזקים שתהליכי גירושים שלא מטופלים נכון משאירים ברמה התעסוקתית

ברמה התעסוקתית תחושת המסכנות/קורבנות תגרום לכך שבני הזוג לא יהיו במיטבם ויסתובבו עם תחושה תמידית של אני קורבן לתהליך הגירושין והצד השני "אכל לי שתה לי".  כמובן שאי אפשר להתעלם מתחושת הפגיעה בתהליכי גירושין לגמרי, אך יחד עם זאת חשוב להבחין עד כמה התחושה הזאת מלווה אנשים בתהליכי גירושים וכמה משקל הם נותנים לה. חישבו על זה, האם הייתם מעדיפים להיות בסביבת אנשים עם אנרגיות חיוביות ואופטימיות או עם אנשים בעלי אנרגיות שליליות המתנהלים בצורה קורבנית? נראה לנו שהתשובה ברורה .

ברמה החברתית הרווח המיידי והעיקרי בתחושת הקורבן הוא תשומת הלב והאמפתיה שמקבלים מהסביבה. אך חשוב לזכור שמדובר בגרסה הפחות טובה של קבלת תשומת הלב. את האמפתיה ותשומת הלב ניתן גם לקבל באותה סיטואציה בגרסה בריאה יותר ע"י הצגת אופטימיות וחיוביות, יחד עם כל הקושי האובייקטיבי שמתלווה לתהליך הגירושין.

אם אחד מבני הזוג מרגיש שיש לו קושי לצאת מתחושת הקורבנות/מסכנות בתהליך הגירושין הוא צריך לפעול מתוך אחריות ואומץ ולבקש ליווי ועזרה לטובתו ולטובת הילדים שלו. יש לנו את הכלים לעזור.

עד כאן להיום חברים ואם אתם רוצים ללמוד עוד על איך לנהל תהליך גירושין בחוכמה ובמינימום נזקים כלכליים ונפשיים לכם ולילדכם יש לנו מתנה מושקעת בשבילכם.

ספר הדרכה מקיף ומעשי שכתבנו  "פשוט להתגרש נכון" שלזמן מוגבל ניתן ללא עלות. היכנסו לכאן

המרכז למשפט וגישור גירושין שנוסד על ידי מגשרי הגירושין רם שפינר והילה הבר ביחד עם עורך דין ומגשר אורי דון יחייא נותן מענה של 360 מעלות לזוגות שהחליטו להתגרש. המענה כולל תהליכים של גישור גירושין, אימון אישי, אימון לשיקום הזוגיות, הסכמי גירושין, הסכמי שלום בית ולחילופין גירושין, הסכמי ממון ועוד. 

פוסטים אחרונים

איך להתגרש

איך להתגרש נכון כאשר זוג מגיע למצב שהוא רוצה להתגרש ולסיים את תקופת הנישואין שלו, חשוב שיתייעץ עם האנשים הנכונים כיצד להתגרש נכון ואיך להתנהל

קרא עוד »

סימנים שצריך להתגרש

מתי הזמן להתגרש קבלת ההחלטה לסיים נישואים ולהתגרש אינה החלטה קלה להגיע אליה. יחד עם זאת זיהוי מתי ההחלטה להתגרש עשויה להיות הצעד ההגיוני היחיד

קרא עוד »

להתגרש

להתגרש נכון בישראל לצערינו ההחלטה להתגרש אף פעם לא קלה. יחד עם זאת על אף שההחלטה קשה היא הופכת למציאות עבור זוגות רבים. זו הסיבה

קרא עוד »

שאלון האם להתגרש

שאלון גירושין 2024 גירושין הם אירוע מטלטל המשנה את חיי המשפחה בצורה דרמטית ומשפיע לא רק על בני הזוג המעורבים אלא גם על ילדיהם. בתוך

קרא עוד »

כמה זמן לוקח להתגרש

כמה זמן לוקח להתגרש בישראל לא פעם אנחנו נשאלים מפי לקוחותינו את השאלה: כמה זמן לוקח להתגרש בישראל? התשובה לשאלה הזו היא תלוי. ולמה הכוונה?

קרא עוד »

גישור משפחתי

איך להתגרש דרך גישור משפחתי גישור גירושין משפחתי הוא כלי יקר ערך לזוגות המחליטים להתגרש. זו הדרך הטובה ביותר לפתרון קונפליקטים ומחלוקות בתהליך הגירושין. בתהליך

קרא עוד »

ספר מקיף ופרקטי העונה על שאלות רבות בתהליכי גירושין: איך לשמור על עצמכם ועל ילדכם כלכלית ונפשית? כמה באמת עולה להתגרש? כמה זמן לוקח להתגרש? איך לחשב מזונות? איך להתמודד עם חילוקי דעות? והכי חשוב איך להתגרש נכון!

דילוג לתוכן