עורך דין ומגשר אורי דון יחייא, הילה הבר ורם שפינר מגשרי גירושין

כמה עולה להתגרש בגישור גירושין

עלות הליך גירושין משפטיים בישראל

אז כמה עולה תהליך גישור גירושין בישראל? לפני שנשתף אתכם במחירים שזוג שהחליט להתגרש צפוי לשלם בממוצע בתהליך זה נספר לכם כמה עולה להתגרש בהליך גירושין משפטי. תיק גירושין המתנהל בבית המשפט בישראל בין אם מדובר בבית המשפט לענייני משפחה ובין אם מדובר בבית הדין הרבני כולל בתוכו 4 תתי תיקים. 

תיקים אלו הם: תיק מזונות, תיק קביעת זמני השהות של כל הורה עם הילדים (לשעבר שמו היה משמורת), חלוקת הרכוש והגט. עלות ניהול כל תיק היא בין 15,000 ש"ח +מע"מ במשרדי עורכי הדין הפחות מוכרים והממותגים וכ- 50,000 ש"ח +מע"מ לכל תיק במשרדים הממותגים. כמובן שבקצוות תמצאו משרדים שגובים מחירים גבוהים יותר ולפעמים נמוכים יותר. כלומר העלות הכוללת של ניהול תיק הגירושין תהיה בין 45,000 ש"ח + מע"מ במשרדי עורכי הדין הקטנים ועד 150,000 ש"ח + מע"מ במשרדים המוכרים לכל צד!

אם אתם נמצאים בתהליכי גירושין או אם יש לכם חברים/משפחה שנמצאים בתהליכי גירושים אנו מפצירים בכם שלאחר קריאת מאמר זה תורידו בחינם את הספר פשוט להתגרש נכון (או תשלחו אותו לזוג שהחליט להיפרד ולהתגרש). הספר עזר למאות זוגות בישראל להתגרש בטוב במינימום נזקים כלכליים ונפשיים לעצמם וילדיהם. את הספר ניתן להוריד בחינם בלחיצה מכאן.   

 

עלות המפגשים בתהליך גישור הגירושין

לעומת הליך הגירושין המשפטי בתהליך גישור גירושין הצדדים פועלים להגעה להסכמות על כלל המרכיבים (מזונות, רכוש, קביעת זמני השהות כל כל הורה עם הילדים והגט) ואין הפרדה כספית בין תיק לתיק. מחיר פגישת גישור למשפחה נע בין 500 ₪+ מע"מ במקומות הזולים ועד 1800 ₪ ויותר +מע"מ במקומות היקרים. חשוב לציין שמדובר על עלות לשני הצדדים ולא רק לצד אחד! כלומר כל צד ישלם בין 250 ₪ עד 900 ₪ ועוד מע"מ. בשוליים כמובן תוכלו למצוא מגשרים שגובים פחות או יותר ממחירים אלו. כלומר מחיר גישור גירושין יכול לעלות כמה אלפי שקלים בלבד לעומת תהליך גישורין משפטי שעלותו מאות אלפי שקלים!  

כמה זמן אורך תהליך גישור הגירושין לזוגות שבחרו להתגרש בדרך זו

לרוב, תהליכי גישור גירושין מסתיימים בטווח של ארבעה עד עשרה מפגשים, כל מפגש אורך בין שעה לשעתיים. כמות המפגשים תקבע בהתאם לעוצמת חילוקי הדעות של בני הזוג והיכולת של הצדדים בהנחיית מגשר/ים הגירושין להגיע להסכמות. יש לקחת בחשבון את עלות כתיבת הסכם הגירושין שיכולה לנוע בין 5000 ₪ +מע"מ במקומות הזולים ועד 15,000 + מע"מ ויותר במקומות היקרים.

העלות הכוללת של תהליך גישור הגירושין

כלומר העלות הכוללת של תהליך גישור הגירושין תהיה בין 7800 ש"ח ועד 33,000 ₪ +מע"מ לשני הצדדים, כולל הסכם הגירושין שיובא לאישור בית המשפט ויקבל תוקף של פסק דין (אך לא כולל את האגרה המשולמת בבית המשפט). קל לראות מהמספרים שמדובר בהבדלים כספיים משמעותיים בין הליך הגירושין המשפטי לבין תהליך גישור הגירושין. אולם, עד כמה שנושא הכסף הוא משמעותי, הפן החשוב עוד יותר היא העובדה שהצדדים נמנעים מסרבול התהליך, עוגמת הנפש הכרוכה בו, הפגיעה בילדים והעובדה שמישהו אחר יקבע להם כיצד יראה המשך חייהם.

ההבנה העמוקה של הפער הנפשי והכספי הגדול בין הגעה לתוצאות בדרך הגירושין המשפטית לעומת דרך תהליך גישור הגירושין , מאפשרת לצדדים להגיע להסכמות בצורה קלה יותר בנושאים רבים, ולהיות פתוחים יותר לתהליך גישור הגירושין. בכך עולה הסיכוי להגיע להסכמות שייטיבו עם שני בני הזוג ומזעור הפגיעה הכלכלית והנפשית לילדים. ומה לעשות עם הכסף שנחסך בעקבות הבחירה במסלול הגישור גירושין? אנו מאמינים שכל אחד יודע מה טוב בשבילו. אלו חלק מהרעיונות האפשריים:

בילוי ויצירת חוויות עם הילדים, לתת תשלום ראשון לרכישת דירה, שכירת דירה ברמה גבוהה יותר, או כל דבר אחר שתחליטו. הכנו לכם טבלה קצרה שמשקפת את ההבדלים:

השוואה בין גישור גירושין לבין הליך משפטי בגירושין

פוסטים אחרונים

איך להתגרש

איך להתגרש נכון כאשר זוג מגיע למצב שהוא רוצה להתגרש ולסיים את תקופת הנישואין שלו, חשוב שיתייעץ עם האנשים הנכונים כיצד להתגרש נכון ואיך להתנהל

קרא עוד »

סימנים שצריך להתגרש

מתי הזמן להתגרש קבלת ההחלטה לסיים נישואים ולהתגרש אינה החלטה קלה להגיע אליה. יחד עם זאת זיהוי מתי ההחלטה להתגרש עשויה להיות הצעד ההגיוני היחיד

קרא עוד »

להתגרש

להתגרש נכון בישראל לצערינו ההחלטה להתגרש אף פעם לא קלה. יחד עם זאת על אף שההחלטה קשה היא הופכת למציאות עבור זוגות רבים. זו הסיבה

קרא עוד »

שאלון האם להתגרש

שאלון גירושין 2024 גירושין הם אירוע מטלטל המשנה את חיי המשפחה בצורה דרמטית ומשפיע לא רק על בני הזוג המעורבים אלא גם על ילדיהם. בתוך

קרא עוד »

כמה זמן לוקח להתגרש

כמה זמן לוקח להתגרש בישראל לא פעם אנחנו נשאלים מפי לקוחותינו את השאלה: כמה זמן לוקח להתגרש בישראל? התשובה לשאלה הזו היא תלוי. ולמה הכוונה?

קרא עוד »

גישור משפחתי

איך להתגרש דרך גישור משפחתי גישור גירושין משפחתי הוא כלי יקר ערך לזוגות המחליטים להתגרש. זו הדרך הטובה ביותר לפתרון קונפליקטים ומחלוקות בתהליך הגירושין. בתהליך

קרא עוד »

ספר מקיף ופרקטי העונה על שאלות רבות בתהליכי גירושין: איך לשמור על עצמכם ועל ילדכם כלכלית ונפשית? כמה באמת עולה להתגרש? כמה זמן לוקח להתגרש? איך לחשב מזונות? איך להתמודד עם חילוקי דעות? והכי חשוב איך להתגרש נכון!

דילוג לתוכן