עורך דין ומגשר אורי דון יחייא, הילה הבר ורם שפינר מגשרי גירושין

עשרת היתרונות של גישור גירושין על הליך גירושין משפטי

לשמחתינו זה קורה יותר ויותר: בני זוג שמחליטים להתגרש מבינים שעדיף להם תהליך של גישור גישורין על הליך גירושין משפטי. יחד עם זאת לאורך הדרך והקשיים האובייקטיבים של גיבוש הסכם הגירושין או כפי שאנחנו יותר אוהבים לקרוא לו "הסכם לשותפות חדשה" לפעמים היתרונות הרבים של תהליך גישור הגירושין נשכחים. אז לאותם זוגות ששוקלים להפסיק את תהליך גישור הגירושין בגלל קשיים שהם חווים החלטנו לשתף בעשרת היתרונות המשמעותיים שיש לגישור על הליך משפטי:

1. תהליך גישור גירושין הינו סודי וחסוי.

בתהליך של גישור גירושין כל מה שנאמר בחדר הגישור מוגדר כהליך סודי שחל עליו חיסיון והוא לא יכול לשמש נגד מי מהצדדים אם הגישור ייכשל ובני הזוג יגיעו לבית המשפט. אחת מהמטרות של המגשר היא ליצור אמון ואינטימיות עם בני הזוג על מנת שיוכלו לשתף אותו בכל הדברים האישיים והכואבים ללא פחד (נתונים כמו יציאה מהארון, בגידה, חוסר משיכה וכדומה).

2. בתהליך גישור גירושין יש התייחסות רגשית למצב בני הזוג.

גירושין מלווים בקשיים רגשיים רבים שאינם מקבלים מקום בהליך המתקיים בבית המשפט אך כן מקבלים מקום בתהליכי הגישור ולכן הגישור מומלץ ע"י פסיכולוגים ומטפלים. מחקרים רבים מצאו שבני זוג שלא פרקו את רגשותיהם במהלך הפרידה הראשונית עלולים לגלות שהם לא התגרשו אף פעם מבחינה רגשית, ולכן קשה להם לפתח מערכות יחסים חדשות עם בני זוג חדשים גם שנים רבות לאחר הגירושין. בנוסף, בגישור גירושין המגשר נותן לבני הזוג הדרכה ראשונית לגבי ההתנהלות עם הילדים, התנהלות שעשויה לחסוך מהם כאב רב.

3. תהליך גישור הגירושין הוא מהיר וגמיש ביחס להליך גירושין משפטי.

קצב התהליך אינו מוכתב ע"י בית המשפט או יחידת הסיוע, וההגעה להסכמות יכולה להיות מהירה מאד ובהתאם לרצון בני הזוג. בעוד שהליך משפטי לוקח בממוצע כמה שנים, המומצע של תהליך גישורי הוא הגעה להסכם גירושין תוך כמה חודשים.

4. תהליך גישור הגירושין עוזר לבניית תקשורת מקדמת להווה ולעתיד.

בניגוד להליכים בבתי המשפט בו התקשורת היא חד צדדית ומופנית לגורם חיצוני, בגישור ערוצי התקשורת הם דו כיווניים וישירים ולכן אם מתנהל נכון – הוא אפקטיבי יותר. במהלך הגישור גירושין המגשר ילווה ויעזור לבני הזוג לקיים תקשורת בונה ביניהם בכדי לקדם הסכם גירושין הוגן חזק ויציב בין בני הזוג, דבר שעשוי לעזור להם גם בהמשך ההתנהלות שלהם לאחר שיתגרשו.

5. תהליך גישור הגירושין מאפשר לבני הזוג העלאת פתרונות יצירתיים.

בתהליך של גישור גירושין ניתנת לבני הזוג האפשרות להעלות פתרונות יצירתיים ומתן ביטוי לאינטרסים משותפים, תוך מחשבה על שימור מערכת היחסים. זאת בניגוד להליכי גירושין משפטיים שבהם השופט מכריע ונותן פתרונות שהם טכניים במהותם.

6. גישור גירושין הוא תהליך נטול בירוקרטיה בניגוד להליך גירושין משפטי.

גישור גירושין הוא תהליך נטול בירוקרטיה. ההסכם עליו חותמים בני הזוג בתחילתו הוא עמוד אחד בלבד המהווה "הסכם פתיחת גישור גירושין". במהלך גישור הגירושין שני הצדדים מוזמנים להיעזר ביועצים חיצוניים, אולם הם צריכים להיות זהירים מאד שליועצים האלו לא יהיה אינטרס להכשיל את הגישור (אם במתכוון ואם שלא).

7. גישור גירושין הוא תהליך עם אנרגיה חיובית.

ההכרזה אל מול בן/בת הזוג על כך שאתם מעוניינים להתחיל בגישור גירושין ולא ללכת לבית המשפט עוזרת להרגיע חששות, למנוע נוקשות ועמידה על עקרונות עוד בתחילת הדרך ומורידה את הלחץ מפני צעדים חד צדדיים. זאת בניגוד להליך גירושין משפטי בו האנרגיה היא שלילית ומתמשכת לאורך שנים.

כאמור – ככל שהצעדים הראשוניים בתהליך הגירושין יהיו לוחמניים יותר, כך יהיה פחות רצון מצד שני הצדדים לגבש פתרון יצירתי שיאפשר תוצאה טובה לכלל המעורבים. כל פנייה חד צדדית לבית המשפט עשויה להתפרש ע"י הצד השני כרצון בפתיחת מלחמה, ולכן חשוב מאד להימנע ממהלכים חד צדדיים.

8. בגישור גירושין קיים פוטנציאל לרווח לשני הצדדים.

מטרת הגישור היא ששני הצדדים יהיו מרוצים ולא מצב בו רווח של אחד יבוא על חשבונו של האחר. ישנו חיבור בין ההיבטים הרגשיים להיבטים הטכניים של הגישור. החיים אינם משחק סכום אפס. לדוגמה אם בהליך משפטי מחוייבים בני הזוג למכור את הדירה שהייתה להם ולחלוק בחלקים שווים בתמורתה, בגישור גירושין יכולים בני הזוג להגיע להסכמה על כך שאחד מבני הזוג ישאר לגור בדירה מספר חודשים או שנים נוספות לאחר הגירושין (אם קיים פוטנציאל לעליית ערך משמעותית של הנכס) ולאחר X שנים שיסכימו ביניהם בני הזוג תימכר הדירה ורק אז יחלקו הצדדים בתמורתה ( למשל דירה העומדת לפני פרויקט תמ"א או דירה שבסביבתה מתוכננים פרויקטים שישנו צפי שיעלו את ערכה בצורה משמעותית)

9. בגישור גירושין הוודאות גדולה יותר מאשר הליך גירושין משפטי.

מתהליך הגישור גירושין נעדר אלמנט ההפתעה כפי שקיים בהליך גירושין משפטי מאחר ובני הזוג מחליטים בעצמם על עתידם. בדיון משפטי בית המשפט מחליט לבני הזוג איך יראו חייהם אחרי הגירושין ונותן להחלטותיו שלו תוקף של פס"ד. לא בכדי נולד המשפט "לבית המשפט אתה יודע איך אתה נכנס אבל לא יודע איך אתה יוצא" . בבית המשפט כל תוצאה היא תלוי שופט שהתמנה לתיק שלכם. לכל שופט יש את ה"אני מאמין" שלו ואת הדרך בה הוא בוחר לפרש את הדברים.

10. בתהליך של גישור גירושין העלות הכספית נמוכה באופן משמעותי ביחס להליך גירושין משפטי.

כל תיק גירושין המנוהל בבית המשפט בישראל מחולק לארבעה תתי תיקים המתומחרים באופן נפרד. התיקים הם: משמורת, מזונות, רכוש וגט. כשמדובר בגישור גירושין אין תימחור דיפרנציאלי ומדברים על כל הנושאים. עלות ממוצעת לגירושין בהליך משפטי נעה סביב 60,000 ש"ח לכל אחד מהצדדים וביחד כ 120,000 ש"ח בעוד עלות גישור גירושין כולל הסכם הגירושין נעה סביב 10,000 ש"ח. 5000 ש"ח לכל צד. כלומר עשירית מחיר!

ועכשיו, כשיש לכם את כל הנתונים האלו תעשו אתם את החשבון שלכם איך אתם מעדיפים להתגרש? גישור גירושין או גירושין בהליך משפטי.

בהצלחה!

נ.ב – מוזמנים לפנות אלינו בכל שאלה שיש לכם על תהליך האימון לשיקום הזוגיות, גישור גירושין או ייעוץ משפטי בהתאם למצב בו אתם נמצאים היום.

רם שפינר והילה הבר מגשרי גירושין ביחד עם עורך דין ומגשר אורי דון יחייא

עוזרים (מהלב) לזוגות לשקם את הזוגיות שלהם בתהליך אימוני ממוקד של 12 מפגשים או לחלופין להתגרש בתהליך של גישור גירושין/הסכם שלום בית לחילופין גירושין שיביאם לחתימת הסכם גירושין יציב, מקיף והוגן המקובל על שניהם ללא בתי משפט במינימום נזקים נפשיים וכלכליים לעצמם ולילדיהם.

פוסטים אחרונים

איך להתגרש

איך להתגרש נכון כאשר זוג מגיע למצב שהוא רוצה להתגרש ולסיים את תקופת הנישואין שלו, חשוב שיתייעץ עם האנשים הנכונים כיצד להתגרש נכון ואיך להתנהל

קרא עוד »

סימנים שצריך להתגרש

מתי הזמן להתגרש קבלת ההחלטה לסיים נישואים ולהתגרש אינה החלטה קלה להגיע אליה. יחד עם זאת זיהוי מתי ההחלטה להתגרש עשויה להיות הצעד ההגיוני היחיד

קרא עוד »

להתגרש

להתגרש נכון בישראל לצערינו ההחלטה להתגרש אף פעם לא קלה. יחד עם זאת על אף שההחלטה קשה היא הופכת למציאות עבור זוגות רבים. זו הסיבה

קרא עוד »

שאלון האם להתגרש

שאלון גירושין 2024 גירושין הם אירוע מטלטל המשנה את חיי המשפחה בצורה דרמטית ומשפיע לא רק על בני הזוג המעורבים אלא גם על ילדיהם. בתוך

קרא עוד »

כמה זמן לוקח להתגרש

כמה זמן לוקח להתגרש בישראל לא פעם אנחנו נשאלים מפי לקוחותינו את השאלה: כמה זמן לוקח להתגרש בישראל? התשובה לשאלה הזו היא תלוי. ולמה הכוונה?

קרא עוד »

גישור משפחתי

איך להתגרש דרך גישור משפחתי גישור גירושין משפחתי הוא כלי יקר ערך לזוגות המחליטים להתגרש. זו הדרך הטובה ביותר לפתרון קונפליקטים ומחלוקות בתהליך הגירושין. בתהליך

קרא עוד »

ספר מקיף ופרקטי העונה על שאלות רבות בתהליכי גירושין: איך לשמור על עצמכם ועל ילדכם כלכלית ונפשית? כמה באמת עולה להתגרש? כמה זמן לוקח להתגרש? איך לחשב מזונות? איך להתמודד עם חילוקי דעות? והכי חשוב איך להתגרש נכון!

דילוג לתוכן