עורך דין ומגשר אורי דון יחייא, הילה הבר ורם שפינר מגשרי גירושין

ניהול סיכונים בתהליכי גירושין

איך לנהל סיכונים בתהליכי גירושין

כמו הרבה דברים בחיים גם תהליכי גירושין הם תהליך של ניהול סיכונים. ישנם זוגות שמבינים כבר בהתחלה שעדיף להם לפתור את סכסוך הגירושין שלהם בתהליך של גישור גירושין. לעומתם ישנם זוגות שהתהליך יותר מורכב והם נגררים להליכי גירושין משפטיים בהם הם מיוצגים ע"י עורכי דין לענייני משפחה. ההליך המשפטי יכול להתנהל בבית המשפט לענייני משפחה או בית הדין הרבני על פי מרוץ הסמכויות ולפעמים מתקיים במקביל.

העניין הוא שבתהליכי גירושין משפטיים הרבה פעמים זוגות שמתגרשים לא מכניסים לניהול הסיכונים שלהם את הרכיב הנוסף והחשוב הנלווה לתהליכי גירושין- אנו כמובן מדברים על הפגיעה הנפשית בעצמם ובילדים. יש האומרים: "אין לי מה להפסיד שווה לי ללכת על הליך משפטי מאחר ואם לא אצליח לפחות אדע שניסיתי להוציא את המקסימום מהצד השני". או "במילא כבר הוצאתי את הכסף על עורך דין אז למה שלא אנסה להוציא את המקסימום?"

הסכנות שאינן פיננסיות בתהליכי גירושין.

לא מעט זוגות לא מבינים שלתהליך גירושין יש השפעות רבות על חיי המשפחה כולה ובמיוחד על הילדים שנים קדימה. ככל שתהליך הגירושין יהיה ארוך יותר ומשפטי יותר כך בני הזוג והילדים יפגעו ממנו יותר. הפגיעות הם פגיעות רגשיות ונפשיות לכם אך בעיקר לילדים שלכם. אלו פגיעות שאין להם תמחור בכסף. זוהי פגיעה נפשית קשה שתלווה את הילדים לכל אורך חייהם. אם הייתי אומר לכם שיש לכם 2 אפשרויות:

  1. ללכת על הליך משפטי שיש סיכוי שתקבלו בו עוד 100,000 ש"ח אך בריאות נפשם שלכם ושל ילדכם בסבירות גבוה תיפגע.
  2. להימנע מהליך משפטי שיש סיכוי שבו תקבלו 100,000 ש"ח אך בטוח שתרוויחו את בריאות נפשם של ילדכם.

באיזה אפשרות הייתם בוחרים?

בני הזוג חייבים להבין שגם אם הם נגררו להליך גירושין משפטי שווה להם לא להפסיק לנסות למצוא דרך להגיע להסכמות ולא להגיע להכרעה בבית המשפט.

זאת מכמה סיבות:

מדוע נכון להגיע להסכמות בתהליך של גישור גירושין ולא להכרעה בבית המשפט

  1. אף אחד לא יכול לדעת בוודאות מה תהיה ההכרעה בבית המשפט. כל הכרעה של תיק היא תלוית השופט או השופטת הספציפית שיתמנו לתיק.
  2. פסק דין שמונחת לזוגות ע"י בית המשפט אף פעם לא ישקף בצורה מלאה את הרצונות של בני הזוג אם היו מגיעים להסכמות ביניהם.
  3. הליך גירושין משפטי הוא ארוך ומייגע ויכול לקחת שנים רבות. שנים שבני הזוג יכולים היו יכולים לצאת לפרק ב' של חייהם בצורה יותר רגועה.
  4. הליך גירושין משפטי הוא יקר מאד וככל שהוא מתארך יש סיכוי שבני הזוג יידרשו לשלם שכר טרחה נוסף לעורכי הדין, כמו גם אגרות נוספות לבקשות חדשות לבית המשפט.
  5. בתהליך גירושין משפטי כל אחד מבני הזוג נאלץ להטיל רפש על הצד השני (שהוא הורה ילדיו) על מנת לנסות להשיג כמה שיותר בהליך המשפטי.

לא משנה באיזה מצב אתם נמצאים גם אם מדובר בכך שאתם בעיצומו של הליך משפטי זיכרו, הצד השני הוא ההורה של הילדים שלכם. הילדים שלכם הם האוצרות שלכם וזקוקים לשניכם על מנת לגדול בצורה מיטבית. גם אם נגררתם להליך משפטי בלי לשים לב ועכשיו אתם מבינים זאת זה לא ברור מאליו. נכון שזה לא מצב אופטמלי אך עדיין תמיד חפשו להגיע להסכמות בכל שלב! זה גם ישאיר טעם טוב יותר להמשך חייכם.

בהצלחה רבה!

אם יש לכם שאלות בכל הקשור לתהליכי גירושין אל תהססו וצרו קשר. ואם במקרה עוד לא הורדתם בחינם את המדריך הממוקד שכתבנו "פשוט להתגרש נכון" – תוכלו לעשות זאת בלחיצה כאן.

פוסטים אחרונים

איך להתגרש

איך להתגרש נכון כאשר זוג מגיע למצב שהוא רוצה להתגרש ולסיים את תקופת הנישואין שלו, חשוב שיתייעץ עם האנשים הנכונים כיצד להתגרש נכון ואיך להתנהל

קרא עוד »

סימנים שצריך להתגרש

מתי הזמן להתגרש קבלת ההחלטה לסיים נישואים ולהתגרש אינה החלטה קלה להגיע אליה. יחד עם זאת זיהוי מתי ההחלטה להתגרש עשויה להיות הצעד ההגיוני היחיד

קרא עוד »

להתגרש

להתגרש נכון בישראל לצערינו ההחלטה להתגרש אף פעם לא קלה. יחד עם זאת על אף שההחלטה קשה היא הופכת למציאות עבור זוגות רבים. זו הסיבה

קרא עוד »

שאלון האם להתגרש

שאלון גירושין 2024 גירושין הם אירוע מטלטל המשנה את חיי המשפחה בצורה דרמטית ומשפיע לא רק על בני הזוג המעורבים אלא גם על ילדיהם. בתוך

קרא עוד »

כמה זמן לוקח להתגרש

כמה זמן לוקח להתגרש בישראל לא פעם אנחנו נשאלים מפי לקוחותינו את השאלה: כמה זמן לוקח להתגרש בישראל? התשובה לשאלה הזו היא תלוי. ולמה הכוונה?

קרא עוד »

גישור משפחתי

איך להתגרש דרך גישור משפחתי גישור גירושין משפחתי הוא כלי יקר ערך לזוגות המחליטים להתגרש. זו הדרך הטובה ביותר לפתרון קונפליקטים ומחלוקות בתהליך הגירושין. בתהליך

קרא עוד »

ספר מקיף ופרקטי העונה על שאלות רבות בתהליכי גירושין: איך לשמור על עצמכם ועל ילדכם כלכלית ונפשית? כמה באמת עולה להתגרש? כמה זמן לוקח להתגרש? איך לחשב מזונות? איך להתמודד עם חילוקי דעות? והכי חשוב איך להתגרש נכון!

דילוג לתוכן