עורך דין ומגשר אורי דון יחייא, הילה הבר ורם שפינר מגשרי גירושין

להתגרש מבלי לפצוע את הילדים

מדוע לא מעט תהליכי גירושין מלווים בפגיעה בילדים?

התשובה לכך היא שתהליכי גירושין הם אמוציונאלים ומעורב בהם הרבה רגש. לא פעם יש רצון של אחד הצדדים או שניהם לנקמה כתוצאה מפגיעה. זאת ועוד, לכל אחד מבני הזוג יש חוסר וודאות ופחדים לגבי איך תראה המציאות שלו ביום שאחרי הגירושין. פחדים הקשורים לקשר עם הילדים, פחדים כלכליים ולפעמים פחדים מההגדרה החדשה "גרוש" או "גרושה".

הרצון לנקמה מהווה סכנה גדולה לילדים. ההורים חייבים לגלות גדלות נפש ולנהל את הגירושין בצורה שתמזער את הפגיעה בילדים. בסכסוכים שאינם קשורים לגירושים לפעמים לטעם הנקמה יש טעם טוב וממלא. כשמדובר בסכסוכי גירושין עם ילדים אין לאף הורה את הפריווילגיה לחוש את הטעם הזה אם טובת ילדיו לנגד עיניו, גם להורה אשר חווה בגידה.

אם אתם נמצאים בתהליכי גירושין או אם יש לכם חברים או משפחה שנמצאים בתהליכי גירושים אנו מפצירים בכם שלאחר קריאת מאמר זה תורידו בחינם את הספר פשוט להתגרש נכון (או תשלחו אותו לזוג שהחליט להיפרד ולהתגרש). הספר עזר למאות זוגות בישראל להתגרש בטוב במינימום נזקים כלכליים ונפשיים לעצמם וילדיהם. את הספר ניתן להוריד בחינם בלחיצה מכאן.   

ללא מעט הורים שמתגרשים ומרגישים פגועים מההורה השני יש דחף לספר לילדים על התנהגותו ה"לא בסדר" של ההורה השני והם לא יעשו קישור לכך שבכך שהם מספרים את האמת שלהם על ההורה השני הם פוגעים בילדים. מבחינתם זה נכון ולגיטימי לספר לילדים את האמת שלהם ואין בכך עובדה שהם מערבים את הילדים בסכסוך.

ואני שואל האמנם?

האם האמת של הורה אחד לגבי הסיטואציה היא האמת האבסוליטית? האם יכול להיות שקרו דברים שהביאו את הצד השני לעשות את מה שעשה/החליט ? כמובן שכל מקרה לגופו אך ברור שכשהורה משתף את הילד באמת שלו הוא אינו משתף אותו בכל הדברים אלא רק באמת הסוביקטיבית שלו מבלי שההורה השני אומר את האמת שלו.

ובכלל לאיזו מטרה הורה מספר את הסיפור לילד? האם אני אטעה אם אומר על מנת שיבין אותו, יזדהה איתו? יכעס על ההורה השני? כמו שאותו הורה כועס עליו. ילד לא צריך להיות חלק מהסכסוך של ההורים. ילדים צריכים להרגיש שאבא ואמא למרות שלא מסתדרים ומחליטים להתגרש הם שומרים את הסכסוך לעצמם ומעניקים לילדים אהבה באותה מידה.

איך להתגבר על הדחף לספר לילדים בתהליכי גירושין על כך שההורה השני לא בסדר

אם הורה מסויים מרגיש קושי בהתנהלות במהלך הגירושין ומרגיש שהצורך שלו לספר לילדים את זוית מבטו חזק ממנו חשוב שיקבל עזרה חיצונית שתאפשר לו לפרוק את הצרכים שלו במקום שהילדים לא יפגעו, וגם ילמד מה כן מותר לו להגיד לילדים. טיפול פסיכולוגי/אימון אישי המיועד לגרושים ומתגרשים יכולים להיות המקומות הנכונים לכך. אימון אישי/טיפול פסיכולוגי גם יכול לתת מענה לטיפול בפחדים וחששות המלווים לתהליך אשר פוגעים בבני הזוג להגיע להסדרת הסכם הגירושין בתהליך של גישור גירושין. דבר שיכול לגרום להם להיגרר להליך גירושין משפטי יקר, פוגעני לעצמם ולילדיהם.

אם יש לכם שאלות הקשורות לתהליך הגירושין אתם מוזמנים לפנות אלינו ונשמח לעזור. רם שפינר הינו מאמן ומגשר למתגרשים ועוזר לאנשים לצלוח את התקופות המאתגרות בחייהם.

גירושין זה לא משחק (ב) ילדים.

פוסטים אחרונים

איך להתגרש

איך להתגרש נכון כאשר זוג מגיע למצב שהוא רוצה להתגרש ולסיים את תקופת הנישואין שלו, חשוב שיתייעץ עם האנשים הנכונים כיצד להתגרש נכון ואיך להתנהל

קרא עוד »

סימנים שצריך להתגרש

מתי הזמן להתגרש קבלת ההחלטה לסיים נישואים ולהתגרש אינה החלטה קלה להגיע אליה. יחד עם זאת זיהוי מתי ההחלטה להתגרש עשויה להיות הצעד ההגיוני היחיד

קרא עוד »

להתגרש

להתגרש נכון בישראל לצערינו ההחלטה להתגרש אף פעם לא קלה. יחד עם זאת על אף שההחלטה קשה היא הופכת למציאות עבור זוגות רבים. זו הסיבה

קרא עוד »

שאלון האם להתגרש

שאלון גירושין 2024 גירושין הם אירוע מטלטל המשנה את חיי המשפחה בצורה דרמטית ומשפיע לא רק על בני הזוג המעורבים אלא גם על ילדיהם. בתוך

קרא עוד »

כמה זמן לוקח להתגרש

כמה זמן לוקח להתגרש בישראל לא פעם אנחנו נשאלים מפי לקוחותינו את השאלה: כמה זמן לוקח להתגרש בישראל? התשובה לשאלה הזו היא תלוי. ולמה הכוונה?

קרא עוד »

גישור משפחתי

איך להתגרש דרך גישור משפחתי גישור גירושין משפחתי הוא כלי יקר ערך לזוגות המחליטים להתגרש. זו הדרך הטובה ביותר לפתרון קונפליקטים ומחלוקות בתהליך הגירושין. בתהליך

קרא עוד »

ספר מקיף ופרקטי העונה על שאלות רבות בתהליכי גירושין: איך לשמור על עצמכם ועל ילדכם כלכלית ונפשית? כמה באמת עולה להתגרש? כמה זמן לוקח להתגרש? איך לחשב מזונות? איך להתמודד עם חילוקי דעות? והכי חשוב איך להתגרש נכון!

דילוג לתוכן