עורך דין ומגשר אורי דון יחייא, הילה הבר ורם שפינר מגשרי גירושין

גישור גירושין ב 100 אחוז הצלחה

מדוע בני זוג לא תמיד מתחילים את תהליך הגירושין בגישור?

ישנם לא מעט מקרים בהם בני זוג הנקלעים לסכסוך גירושין מחליטים שלא לפנות לתהליך של גישור גירושין מאחר והם לא חושבים שתהליך הגישור יכול להצליח. במחשבתם אין סיכוי לגישור כי הצד השני קשה ולכן עדיף לפנות לבית המשפט לענייני משפחה או בית הדין הרבני מבלי שהם מבינים לעומק את ההשלכות לכך. לא רק זאת, גם כאשר זוגות כבר מנהלים הליכים משפטיים לגירושין בבית המשפט לפעמים עולה ההצעה לפנות לגישור תוך כדי ההליך. גם כאן ישנם מקרים שאחד הצדדים או שניהם לא מוכנים לגשת לגישור גירושין כי בראייתם הצד השני אינו אמין ולא מוכן לזוז מילימטר מהדרישות שלו.

גישור גירושין עם 100 אחוז הצלחה -יש דבר כזה?

אז נכון, אין דבר כזה גישור גירושין עם 100 אחוז הצלחה. נכון, יש אנשים קשים אבל מצד שני אני יכול להבטיח לכם 100 אחוז כישלון בניסיון להגיע להסכמות אם לא ניגשים בכלל לתהליך של גישור גירושין. חשוב להבין לעומק את יתרונות הגישור מעבר רק להגעה להסכמות והחיסכון של הרבה מאד כסף וזמן יקר לעומת הליכי גירושין משפטיים שתוכלו ללמוד עליהם בלחיצה כאן.

תיק גירושין שמוכרע בבית המשפט משאיר תחושה לא נעימה וטעם מר לבני הזוג. לעומת זאת התחושה שנשארים איתה בני הזוג כשהם מגיעים להסכמות בתהליך גישור גירושין היא תחושה טובה הרבה יותר. זהו נתון חשוב שכל אחד מבני הזוג צריך לקחת בחשבון מאחר ולתחושה שבין בני הזוג תהיה השפעה על הילדים.

עם כל הקושי שבדבר בני זוג שמתגרשים חייבים להבין שהאדם שעומד מולם תמיד ישאר השותף שלהם במקרה שיש ילדים בתמונה. השותפות תהיה בהורות על הילדים כמובן. ויותר מכך, לא מדובר בשותפות רגילה שניתנת לפירוק כמו בכל שותפות עסקית אחרת. להיות הורים במשפחה שההורים חיים ביחד זו היא משימה שדורשת אחריות גדולה. כשמדובר בהורות כשההורים מתגרשים האחריות גדלה שבעתיים ולכן אנו ממליצים לזוגות שמתגרשים ללכת להדרכה הורית על מנת למזער למינימום את הנזקים שהילדים עוברים בתהליך. אם אתם רוצים ללמוד קצת יותר על האחריות הזאת לחצו כאן.

פשוט להתגרש נכון ללא עלות
ספר ההדרכה פשוט להתגרש נכון ללא עלות

האמת על חילוקי דעות בתהליכי גישור גירושין

ישנם מקרים שזוגות שהחליטו להתגרש חושבים שיש ביניהם פערים גדולים וכאשר הם מגיעים לשולחן הגישור הם מבינים שהפערים אינם גדולים כמו שהם חשבו בהתחלה. מנגד ישנם מקרים שבני הזוג מגיעים לתהליך הגישור כשהם חושבים שהפערים ביניהם קטנים אך בשולחן הגישור הם מתבררים כגדולים. כמובן שגם על הפערים הגדולים אפשרי לגשר ולהגיע להסכמות אך זהו נתון שבני זוג שחושבים שהצד השני קשה צריכים לקחת בחשבון ותמיד לתת צ'אנס לתהליך של גישור הגירושין.

לא תמיד מה שנראה כקונפליקט קשה ומסובך הוא באמת כזה. רק כאשר בני זוג נפגשים עם מגשר גירושין או מגשרת גירושין ופותחים את חילוקי הדעות ביניהם ניתן יהיה להבין לאחר מספר פגישות בודדות את עומק הפערים. מחיר הטעות אינו גדול ביחס למחיר הטעות בלא לנסות תהליך של גישור גירושין.

האם שווה לפנות לגישור גירושין גם כאשר מתנהלים הליכים משפטיים?

ישנם מקרים שבני זוג שוקלים להגיע להליך גישור גירושין כאשר כבר מתנהלים הליכים משפטיים. בני הזוג באים לתהליך זו בחששות רבים וגם מרגישים שהם מוצאים כספים רבים. לפעמים עולה המחשבה שאם הם כבר הוציאו כסף על הליך משפטי אז לא שווה להם להוציא עוד כסף על הליך גישור גירושין. כמובן שכל מקרה לגופו אבל חשוב לקחת בחשבון שאי אפשר לדעת כמה זמן הליך משפטי ימשך – הוא יכול לקחת שנים! וגם יכול להיות שיגיעו דרישות תשלום נוספות מפעם לפעם מעורך הדין.

בהליך גירושין משפטי לבני הזוג אין שום שליטה על כמה זמן ההליך ימשך וכאמור הוא יכול להימשך שנים! שנים שבני הזוג חיים במתח שמשפיע עליהם ובעיקר על ילדיהם. וגם לעניין הכספים, בלא מעט מקומות כמו גם אצלינו במרכז לאימון זוגי, גישור גירושין ומשפט עלות פגישת גישור היא סביב ה 750 ש"ח +מע"מ לשני הצדדים (375 ש"ח כל צד).

תהליך גישור גירושין (או כמו שאנחנו אוהבים יותר לקרוא לו גישור לשותפות חדשה) לוקח בממוצע בין 4 ל 10 פגישות כלומר בין 3000 ש"ח ל 7500 ש"ח. עלות כתיבת הסכם גירושין (או כמו שאנחנו יותר אוהבים לקרוא לו "הסכם לשותפות חדשה") עולה סביב ה 7500 ש"ח + מע"מ. כלומר במקרה הגרוע ישקיעו בני הזוג על כל תהליך הגישור שיכול להסתיים בחודש ( לפעמים יותר ולפעמים פחות תלוי ברצון של בני הזוג) 15,000 ש"ח. במקרה הטוב זה גם יכול להסתיים ב 10,000 ש"ח . כמובן שאין לזלזל בסכום זה אבל הוא זניח לעומת היתרונות הרבים לכך שבני הזוג הגיעו להסכמות הן ברמה הכספית ובעיקר ברמה הפסיכולוגית יחד עם ההקלה הרגשית לעצמם וילדיהם להמשך חייהם.

אם יש לכם עוד שאלות על תהליך גישור הגירושין, אימון לשיקום הזוגיות או כל נושא הקשור בכך תרגישו חופשי ליצור איתנו קשר ונשמח לענות. אגב, אם לא הורדתם בחינם את הספר "פשוט להתגרש נכון" אתם מוזמנים לעשות זאת.

לכל שאלה בנושא גירושין הקשורים לגישור, ייעוץ משפטי או אימון אישי/אימון לשיקום הזוגיות אתם מוזמנים לפנות אלינו

בטלפון 039385096

פוסטים אחרונים

איך להתגרש

איך להתגרש נכון כאשר זוג מגיע למצב שהוא רוצה להתגרש ולסיים את תקופת הנישואין שלו, חשוב שיתייעץ עם האנשים הנכונים כיצד להתגרש נכון ואיך להתנהל

קרא עוד »

סימנים שצריך להתגרש

מתי הזמן להתגרש קבלת ההחלטה לסיים נישואים ולהתגרש אינה החלטה קלה להגיע אליה. יחד עם זאת זיהוי מתי ההחלטה להתגרש עשויה להיות הצעד ההגיוני היחיד

קרא עוד »

להתגרש

להתגרש נכון בישראל לצערינו ההחלטה להתגרש אף פעם לא קלה. יחד עם זאת על אף שההחלטה קשה היא הופכת למציאות עבור זוגות רבים. זו הסיבה

קרא עוד »

שאלון האם להתגרש

שאלון גירושין 2024 גירושין הם אירוע מטלטל המשנה את חיי המשפחה בצורה דרמטית ומשפיע לא רק על בני הזוג המעורבים אלא גם על ילדיהם. בתוך

קרא עוד »

כמה זמן לוקח להתגרש

כמה זמן לוקח להתגרש בישראל לא פעם אנחנו נשאלים מפי לקוחותינו את השאלה: כמה זמן לוקח להתגרש בישראל? התשובה לשאלה הזו היא תלוי. ולמה הכוונה?

קרא עוד »

גישור משפחתי

איך להתגרש דרך גישור משפחתי גישור גירושין משפחתי הוא כלי יקר ערך לזוגות המחליטים להתגרש. זו הדרך הטובה ביותר לפתרון קונפליקטים ומחלוקות בתהליך הגירושין. בתהליך

קרא עוד »

ספר מקיף ופרקטי העונה על שאלות רבות בתהליכי גירושין: איך לשמור על עצמכם ועל ילדכם כלכלית ונפשית? כמה באמת עולה להתגרש? כמה זמן לוקח להתגרש? איך לחשב מזונות? איך להתמודד עם חילוקי דעות? והכי חשוב איך להתגרש נכון!

דילוג לתוכן