עורך דין ומגשר אורי דון יחייא, הילה הבר ורם שפינר מגשרי גירושין

הדרך המחתרתית להתגרש

להתגרש מהר בדרך מחתרתית

זה לא סוד שרוב תהליכי הגירושין מלווים בלחץ כבד אותו חווים בני הזוג הן ברמה הנפשית והן ברמה הכלכלית. אחת הסיבות המרכזיות ללחץ הגדול הוא שלפעמים ישנה חשדנות של בני הזוג אחד כלפי השני. ככל שהחשדנות גבוה יותר כך גם רמת הלחץ גבוה יותר. ככל שרמת החשדנות גבוה יותר כך גם הסיכוי שהזוג יגרר לתהליך גירושין משפטי גדול יותר.

לא פעם החשדנות נובעת מכך שבני הזוג לא יודעים לתקשר נכון את הסיטואציה ולהסביר בדרך הנכונה לצד השני מה הוביל אותם לקבל את ההחלטה הסופית שהם רוצים להתגרש. בנוסף, בלא מעט מקרים הצד שהחליט להתגרש מקבל ייעוץ משפטי לפני שהוא מעלה את הנושא לצד השני ומגיע מוכן יותר לתהליך. הצד שמקבל את ההחלטה מרגיש שהוא מגיע מעמדה נחותה לתהליך וזה פוגע לו באמון בצד השני.

על מנת למזער את החשדנות של צד אחד כלפי הצד השני הצדדים חייבים ללמוד לתקשר נכון את הסיטואציה. כדי ללמוד איך לעשות את זה נכון לחצו פה. לאחר שבני הזוג ילמדו לתקשר את הסיטואציה בצורה טובה הדרך להגיע להסכם גירושין דרך תהליך של גישור גירושין תהיה קלה יותר.

להתגרש בטוב – להפוך את הלימון ללימונדה

הדרך המחתרתית (גישור גירושין) היא הדרך הנכונה כלכלית ונפשית לבני הזוג להגיע להסכם גירושין מהיר (ולא הליך גירושין משפטי). הדרך המחתרתית הזאת יכולה להציל את המתגרשים מהוצאות כבדות של כספים וחשוב מכך מפגיעות נפשיות של בני הזוג והילדים. הפגיעות הנפשיות שמתלוות לתהליכי גירושין שאינם מתנהלים נכון יכולות לגרום נזקים חמורים שמלווים את הילדים שנים קדימה. לצערינו, לא פעם בני הזוג שנמצאים בתהליכי גירושין ונמצאים בסערת רגשות שוכחים לקחת את הנתון הזה בחשבון.

הדרך המחתרתית הזאת שההורים בוחרים בה להתגרש (גישור גירושין) מלמדת את הילדים שיעור חשוב בחיים. כשההורים בוחרים להיפרד בדרך שכזו הם הופכים את הלימון ללימונדה במובנים מסויימים. כמובן שהתהליך אינו פשוט ויש בו חילוקי דעות אך הוא עדיף בעשרות מונים מתהליך גירושין משפטי. תהליך של גישור גירושין מלמד את הילדים כיצד צריך לפתור בעיות ואתגרים בחיים ויש להם דוגמה נהדרת מההורים שלהם.

תהליך גישור הגירושין מסייע לזוגות לזהות את הצרכים והרצונות של כל אחד מהם בתהליך הגירושין וגם לאחריו על ידי בחינת רגשותיהם והתייחסות לכל קושי או דאגה שיש להם בהשלמה איתם. עם גישה זו, זוגות מסוגלים להגיע להסכם שהוא גם חסכוני וגם מועיל מבחינה רגשית לכל הצדדים המעורבים.

להתגרש בטוב מבלי להוציא מאות אלפי שקלים

בני זוג חייבים להבין שאם הם לא יבחרו בדרך המחתרתית של הגירושין ויגררו להליך גירושין משפטי הם הולכים לאבד הרבה מאד כסף. כסף שהיו צריכים להשקיע בעצמם ובילדים שלהם פשוט הולך לשכר טירחה לעורכי דין. כשבני זוג מבינים את העלות הגדולה של תהליכי גירושין משפטיים ויש להם חילוקי דעות של כמה עשרות אלפי שקלים (ואפילו כמה מאות אלפי שקלים) שווה להם להיות יותר גמישים בתהליך הגישור ולעשות קצת ויתורים מאשר לאבד את כל הסכום בבית המשפט לעורכי דין. עוד חשוב לזכור שהמחיר הכלכלי הוא אינו המחיר הכבד ביותר שמשלמים בני זוג שמחליטים להתגרש במסלול משפטי. המחיר הכבד ביותר הוא הנזק הנפשי של ההורים וילדיהם וכפי שנאמר הם חייבים לקחת אותו בחשבון.

על מנת למזער את הטעויות שבני זוג עושים תוך כדי תהליך הגירושין כתבנו במרכז לגישור גירושין את המדריך "פשוט להתגרש נכון" ואנחנו נותנים אותו במתנה למבקרי הבלוג שלנו. על מנת לקבל את המדריך בחינם לחצו כאן.

המדריך פשוט להתגרש נכון עזר למאות זוגות בישראל להתגרש בטוב וחסך לזוגות מאות אלפי שקלים ויותר חשוב את הפגיעה בילדים.

אם יש לכם שאלות בנושא גירושין/גירושים אתם מוזמנים לפנות אלינו.

מאחלים לכם המון בהצלחה.

פוסטים אחרונים

איך להתגרש

איך להתגרש נכון כאשר זוג מגיע למצב שהוא רוצה להתגרש ולסיים את תקופת הנישואין שלו, חשוב שיתייעץ עם האנשים הנכונים כיצד להתגרש נכון ואיך להתנהל

קרא עוד »

סימנים שצריך להתגרש

מתי הזמן להתגרש קבלת ההחלטה לסיים נישואים ולהתגרש אינה החלטה קלה להגיע אליה. יחד עם זאת זיהוי מתי ההחלטה להתגרש עשויה להיות הצעד ההגיוני היחיד

קרא עוד »

להתגרש

להתגרש נכון בישראל לצערינו ההחלטה להתגרש אף פעם לא קלה. יחד עם זאת על אף שההחלטה קשה היא הופכת למציאות עבור זוגות רבים. זו הסיבה

קרא עוד »

שאלון האם להתגרש

שאלון גירושין 2024 גירושין הם אירוע מטלטל המשנה את חיי המשפחה בצורה דרמטית ומשפיע לא רק על בני הזוג המעורבים אלא גם על ילדיהם. בתוך

קרא עוד »

כמה זמן לוקח להתגרש

כמה זמן לוקח להתגרש בישראל לא פעם אנחנו נשאלים מפי לקוחותינו את השאלה: כמה זמן לוקח להתגרש בישראל? התשובה לשאלה הזו היא תלוי. ולמה הכוונה?

קרא עוד »

גישור משפחתי

איך להתגרש דרך גישור משפחתי גישור גירושין משפחתי הוא כלי יקר ערך לזוגות המחליטים להתגרש. זו הדרך הטובה ביותר לפתרון קונפליקטים ומחלוקות בתהליך הגירושין. בתהליך

קרא עוד »

ספר מקיף ופרקטי העונה על שאלות רבות בתהליכי גירושין: איך לשמור על עצמכם ועל ילדכם כלכלית ונפשית? כמה באמת עולה להתגרש? כמה זמן לוקח להתגרש? איך לחשב מזונות? איך להתמודד עם חילוקי דעות? והכי חשוב איך להתגרש נכון!

דילוג לתוכן