עורך דין ומגשר אורי דון יחייא, הילה הבר ורם שפינר מגשרי גירושין

רוצים הסכם גירושין מהיר? זו הדרך

הדרך להסכם גירושין מהיר

זה לא סוד שתהליכי גירושים הינם מאתגרים מאד לזוגות שמחליטים להתגרש. כשתהליך הגירושין מנוהל בבתי המשפט, אורכו במקרה הטוב והדיי נדיר הינו חודשים רבים, אך ברוב המקרים הוא לוקח שנים רבות. זוגות שלא ישכילו לנהל את תהליך הגירושים שלהם בדרך הנכונה ויתגרשו בטוב מסתכנים בתהליך משפטי ארוך מאד, פוגעני מאד ויקר מאד.

לא רק זאת, מדובר בתהליך שבסופו בני הזוג לא הם אלו שיקבעו איך חייהם הולכים להתנהל לאחר הגירושין ולא הם אלו שיקבעו את סעיפיו של הסכם הגירושין שלהם (או כפי שאנו יותר אוהבים לקרוא לו "הסכם לשותפות חדשה") . מה שכן יקבלו בני הזוג שיגררו להליך גירושין משפטי הוא פסק דין שבו השופט יחליט איך הם צריכים לחיות את חייהם לאחר הגירושין בין אם הם יאהבו את זה ובין אם לא.

נשאלת השאלה האם זה חייב להיות ככה? האם תהליכי גירושין חייבים לארך זמן רב, האם הם חייבים לעלות הרבה כסף? והאם הם חייבים להיות פוגעניים? מניסיוננו אנחנו יכולים להגיד לכם שהתשובה לכך בצורה חד משמעית היא לא!

במאמר זה נשתף אתכם בכמה טיפים איך צריך להתנהל נכון על מנת לנהל את הגירושין בדרך שבה תוכלו להגיע להסכם גירושין בצורה מהירה זולה והכי פחות פוגענית נפשית לעצמכם וילדכם.

טיפים להגעה להסכם גירושין מהיר

  1. בחרו ביחד מגשר או מגשרת גירושין ולא עורך דין מייצג

הצעד הראשון להגעה להסכם גירושין מהיר הוא לבחור במגשר או מגשרת גירושין שיעזרו לבני הזוג לדבר ולפתור את המחלוקות ביניהם. באופן טבעי בתהליכי גירושים ישנם מחלוקות שלבני הזוג באופן מובן קשים יותר לדבר אחד עם השני ללא גורם מכווין. למגשרי גירושין מקצועיים יש ניסיון רב בלהוביל זוגות לתהליך מוסדר ומכבד עם תקשורת בונה בין בני הזוג על מנת לצלוח את חילוקי הדעות ולהגיע להסכמות שמקובלות על שני בני הזוג.

  1. היו מוכנים ומאורגנים

כדי לזרז את תהליך הגירושין ולהגיע להסכם גירושין מהיר חשוב להיות מוכנים ומאורגנים. שתפו פעולה עם מגשר או מגשרת הגירושין. אספו את כל המסמכים הנדרשים כגון תלושי משכורות, שומות מס, נכסים שבבעלותכם ועוד. כל משפחה והנתונים הספציפים אותם המגשר/המגשרת גירושין יבקשו מהם. ככל שבני הזוג יהיו מאורגנים יותר כך הם יוכלו להשלים את תהליך הגירושין מהר יותר ולהגיע להסכם גירושין מהיר.

הספר פשוט להתגרש נכון במתנה מהמרכז לגישור גירושין

  1. חפשו דרכי פשרה

לפעמים בני הזוג מגיעים לתהליך גישור הגירושין עם דרישות רבות. כל צד ודרישותיו הוא. גישור הוא תהליך של הגעה להסכמות תוך כדי הבנה עצמית מה יותר חשוב לכל אחד מבני הזוג ומה פחות חשוב, על מה הוא מוכן להתפשר ועל מה הוא לא מוכן. פשרה נעשית לאחר הבנה של סדר עדיפויות וחשיבויות בה כל אחד מהצדדים יכול לחיות בשלום עם הפשרות שיצטרך לעשות בתהליך.

  1. חשבו על הפרקטיות

בזמן שאתם חושבים על הסכם גירושין מהיר, חשוב לחשוב גם על הפרקטיות של ההסכם. נסו למצוא את הנקודות העיקריות שבאמת חשובות לכם, ודאגו לכלול אותן בהסכם. התאימו את הסכם הגירושין שלכם כך שיהיה ברור ופשוט, ושיתאים לצרכים הפרקטיים שלכם. ישנם הרבה דברים שצריכים לחשוב עליהם במהלך תהליכי גירושין שלפעמים נשכחים. מגשר או מגשרת גירושין טובים יעלו בגישור נושאים שבני הזוג לא חשבו עליהם על מנת להקל על חייהם של בני הזוג לאחר הגירושין ולמזער את המחלוקות העתידיות.

  1. היו גמישים

חשוב להיות גמישים בתהליך הגירושין. נסו לא להיות מקובעים למה שאתם לא חייבים להיות מקובעים. היו פתוחים לרעיונות חדשים שהצד השני יביא או המגשרים. כמובן שאין הכוונה לוותר על מה שמאד חשוב לכם מצד אחד, אך מצד שני לא לתת לאגו לנהל אתכם כשמגיעים פתרונות שלא חשבתם עליהם. יש להיות מוכנים לפתוח מחדש את הדיון ולשקול אפשרויות חדשות אם הדרישות המקוריות שלכם לא מוסכמות עם הצד השני. הסכם גירושין מהיר הוא חשוב אך לפעמים פגישה אחת או שניים נוספות יכולים לעזור לבני הזוג להיות יותר מרוצים מההסכם אליו הם יכולים להגיע.

הסכם גירושין מהיר – סיכום הדברים

אם אתם מחפשים להשלים את תהליך הגירושין כמה שיותר מהר אסור לכם להיגרר להליך גירושין משפטי. כמובן שאם יש אלימות במשפחה חוקי המשחק שונים לגמרי ויש לפנות לייצוג משפטי. חילוקי דעות הם אינם סיבה לפנות לבית המשפט. חילוקי דעות בין בני זוג יכולים להיפתר בתהליך גישור גירושין וחשוב שייעשו כך. כאמור, הליך גירושין משפטי לוקח ברוב המקרים שנים. לעומתו תהליך של גישור גירושין יכול להסתיים גם תוך שבועיים, לרוב תוך חודש-חודשיים תלוי רצון בני הזוג המגושרים. על מנת לצלוח את תהליך גישור הגירושין יש להגיע אליו עם גמישות מחשבתית, מוכנות לחשוב על דרכי פשרה ולהיות קשובים ומשימתיים בדבר מסמכים שצריך להביא לטובת הליך הגישור.

פוסטים אחרונים

איך להתגרש

איך להתגרש נכון כאשר זוג מגיע למצב שהוא רוצה להתגרש ולסיים את תקופת הנישואין שלו, חשוב שיתייעץ עם האנשים הנכונים כיצד להתגרש נכון ואיך להתנהל

קרא עוד »

סימנים שצריך להתגרש

מתי הזמן להתגרש קבלת ההחלטה לסיים נישואים ולהתגרש אינה החלטה קלה להגיע אליה. יחד עם זאת זיהוי מתי ההחלטה להתגרש עשויה להיות הצעד ההגיוני היחיד

קרא עוד »

להתגרש

להתגרש נכון בישראל לצערינו ההחלטה להתגרש אף פעם לא קלה. יחד עם זאת על אף שההחלטה קשה היא הופכת למציאות עבור זוגות רבים. זו הסיבה

קרא עוד »

שאלון האם להתגרש

שאלון גירושין 2024 גירושין הם אירוע מטלטל המשנה את חיי המשפחה בצורה דרמטית ומשפיע לא רק על בני הזוג המעורבים אלא גם על ילדיהם. בתוך

קרא עוד »

כמה זמן לוקח להתגרש

כמה זמן לוקח להתגרש בישראל לא פעם אנחנו נשאלים מפי לקוחותינו את השאלה: כמה זמן לוקח להתגרש בישראל? התשובה לשאלה הזו היא תלוי. ולמה הכוונה?

קרא עוד »

גישור משפחתי

איך להתגרש דרך גישור משפחתי גישור גירושין משפחתי הוא כלי יקר ערך לזוגות המחליטים להתגרש. זו הדרך הטובה ביותר לפתרון קונפליקטים ומחלוקות בתהליך הגירושין. בתהליך

קרא עוד »

ספר מקיף ופרקטי העונה על שאלות רבות בתהליכי גירושין: איך לשמור על עצמכם ועל ילדכם כלכלית ונפשית? כמה באמת עולה להתגרש? כמה זמן לוקח להתגרש? איך לחשב מזונות? איך להתמודד עם חילוקי דעות? והכי חשוב איך להתגרש נכון!

דילוג לתוכן