עורך דין ומגשר אורי דון יחייא, הילה הבר ורם שפינר מגשרי גירושין

האם גישור גירושין מסתיים בגירושין

האם תהליך של גישור גירושין חייב להסתיים בגירושין?

את השאלה האם תהליך גישור גירושין חייב להסתיים בגירושים אנחנו נשאלים לא פעם. אז לפני שנענה על כך אסביר מה תהליך גישור גירושין הוא לא:

תהליך גישור הגירושין הוא אינו תהליך של טיפול זוגי או טיפול לשיקום הזוגיות או כל אימון שהוא להצלת הזוגיות.

בתהליך גישור הגירושין בני הזוג באים על מנת להסדיר בהסכמה הדדית את חייהם לאחר הגירושין. זהו תהליך וולנטרי, סודי וחסוי שבני הזוג יכולים להפסיקו בכל שלב. הנושאים שבני הזוג צריכים להגיע להסכמות בתהליך גישור הגירושין הם:

1.משמורת הילדים, או בשפתם הגישורית זמני שהות של ההורים עם כל אחד מהילדים (שפה שלשמחתנו לאט משתרשת גם בשיח המשפטי).

 2 .חלוקת הרכוש – נכסים, חשבונות בנק, חובות וכדומה.  

3. מזונות הילדים.

4.  והסדרת הגט.

אם אתם נמצאים בתהליכי גירושין או אם יש לכם חברים או משפחה שנמצאים בתהליכי גירושים אנו מפצירים בכם שלאחר קריאת מאמר זה תורידו בחינם את הספר פשוט להתגרש נכון (או תשלחו אותו לזוג שהחליט להיפרד ולהתגרש). הספר עזר למאות זוגות בישראל להתגרש בטוב במינימום נזקים כלכליים ונפשיים לעצמם וילדיהם. את הספר ניתן להוריד בחינם בלחיצה מכאן.   

הברור הראשוני בתהליך גישור הגירושין שמבצעים מגשרי הגירושין

יחד אם זאת למרות שזהו מהותו של תהליך גישור הגירושין מגשרי הגירושין כבר בתחילת תהליך הגישור יבררו עם בני הזוג האם יש סיכוי לשיקום הזוגיות/הצלת הזוגיות. אם מגשר הגירושין או מגשרת הגירושין יזהו שקיים סיכוי לשיקום הזוגיות הם יציעו לבני הזוג לעצור את גישור הגירושין ולהתחיל בתהליך של טיפול זוגי או אימון לשיקום הזוגיות. תהליך שרק במידה ולא יצלח יחזרו בני הזוג למסלול גישור הגירושין.

רוב מגשרי הגירושין אינם מציעים גם תהליך של אימון לשיקום הזוגיות מאחר ואין זה סוג ההתמחות שלהם. אנו במרכז לגישור גירושין נותנים מענה של  360 מעלות לזוגות שמגיעים אלינו ואנחנו מנגישים לזוגות שמחליטים להתגרש מגשרי גירושין שהינם גם מאמנים בהכשרתם.

החשיבות של מגשר שהינו גם מאמן בתהליך גישור הגירושין

אנו חושבים ויודעים שישנה חשיבות גדולה להכשרה זו מאחר ולמאמן יש את היכולת לעזור לאדם לברר עם עצמו טוב יותר מה באמת הוא רוצה ובמיוחד שמדובר בתקופות משבר משמעותיות כמו גירושין. כל חברי המרכז למשפט וגישור גירושין הינם גרושים בעצמם והורים לילדים עם ניסיון אישי רב שנים בתהליכי גירושין. נתון שמאפשר למגשרי המרכז להבין טוב יותר את הטלטלה הנפשית שעוברים המגושרים.

במידה ויתברר בתהליך גישור הגירושין שאין סיכוי לשיקום הזוגיות תהליך גישור הגירושין יתחיל ויסתיים (לאחר 3 עד 10 פגישות בדרך כלל) בהסכמות שבני הזוג יגיעו אליהם. הסכמות שבסיום תהליך גישור הגירושין יועלו על הכתב ויהוו את הסכם הגירושין (או כמו שאנחנו יותר אוהבים לקרוא לו הסכם לשותפות חדשה) של בני הזוג.  הסכם גירושין שיוגש לבית המשפט לעניני משפחה או בית הדין הרבני ויקבל תוקף של פסק דין לאחר אישור בית המשפט.

מגשרי גירושין שהינם גם מאמנים בהכשרתם עוזרת לזוגות שהחליטו להתגרש להתנהל טוב יותר בתוך תהליך גישור הגירושין. המגשר שהינו גם מאמן עוזר לבני הזוג להבין טוב יותר עם עצמם, מה באמת חשוב להם לגבי חייהם לאחר הגירושין, מה הם סדרי העדיפויות ועוד.

בנוסף, המגשר- מאמן יכול לעזור לצדדים בתוך תהליך הגישור להתגבר על הפחדים והחששות שלהם בתקופה מאתגרת זאת. עזרה שמאפשרת לבני הזוג לצאת לפרק ב' של חייהם בגרסה הטובה ביותר שלהם.

זאת הסיבה שיותר ויותר מקומות שמכשירים מגשרי גירושין מציעים להם לימודי אימון מתוך ההבנה שההכשרה כמאמנים מקנה להם יכולות חשובות לנהל את תהליך גישור הגירושין טוב יותר. 

כאשר זוגות מגיעים לתהליך של גישור גירושין אלינו ומתברר במהלך השיחה הראשונית ביחד ולחוד שקיים סיכוי לשיקום הזוגיות אנו מציעים להם לעצור את התהליך ולהתחיל תהליך של אימון לשיקום הזוגיות עם רם שפינר שהינו מאמן אישי המתמחה בענייני גירושים ושיקום הזוגיות.

אורכו של תהליך אימון לשיקום הזוגיות

אורכו של תהליך האימון לשיקום הזוגיות הוא כ 12 מפגשים והוא ממוקד מאד. במהלך האימון יפגשו בני הזוג ביחד ולחוד עם המאמן ויקבלו פרספקטיבות וזויות מחשבה חדשות כמו גם תוכנית שיקום שתעזור להם לשקם ולהציל את הזוגיות שלהם.

לסיכום:

האם תהליך של  גישור גירושין חייב להסתיים בגירושין.

התשובה היא לא!

יחד עם זאת, ברוב המקרים בני זוג מגיעים למגשרי גירושין כשלפחות אחד מהם רוצה לסיים את הנישואים והבשיל בהחלטתו ולכן ברוב המקרים תהליך של גישור גירושין מסתיים בגירושים.

עד כאן חברים בנושא זה. האתר שלנו רווי בתוכן בעל ערך לזוגות שהחליטו להתגרש ואנו מעודדים אתכם לצרוך כמה שיותר תוכן חינמי שיעזור לכם לצלוח את תהליך גישור הגירושין במינימום נזקים נפשיים וכלכליים לכם ולילדכם.

פוסטים אחרונים

איך להתגרש

איך להתגרש נכון כאשר זוג מגיע למצב שהוא רוצה להתגרש ולסיים את תקופת הנישואין שלו, חשוב שיתייעץ עם האנשים הנכונים כיצד להתגרש נכון ואיך להתנהל

קרא עוד »

סימנים שצריך להתגרש

מתי הזמן להתגרש קבלת ההחלטה לסיים נישואים ולהתגרש אינה החלטה קלה להגיע אליה. יחד עם זאת זיהוי מתי ההחלטה להתגרש עשויה להיות הצעד ההגיוני היחיד

קרא עוד »

להתגרש

להתגרש נכון בישראל לצערינו ההחלטה להתגרש אף פעם לא קלה. יחד עם זאת על אף שההחלטה קשה היא הופכת למציאות עבור זוגות רבים. זו הסיבה

קרא עוד »

שאלון האם להתגרש

שאלון גירושין 2024 גירושין הם אירוע מטלטל המשנה את חיי המשפחה בצורה דרמטית ומשפיע לא רק על בני הזוג המעורבים אלא גם על ילדיהם. בתוך

קרא עוד »

כמה זמן לוקח להתגרש

כמה זמן לוקח להתגרש בישראל לא פעם אנחנו נשאלים מפי לקוחותינו את השאלה: כמה זמן לוקח להתגרש בישראל? התשובה לשאלה הזו היא תלוי. ולמה הכוונה?

קרא עוד »

גישור משפחתי

איך להתגרש דרך גישור משפחתי גישור גירושין משפחתי הוא כלי יקר ערך לזוגות המחליטים להתגרש. זו הדרך הטובה ביותר לפתרון קונפליקטים ומחלוקות בתהליך הגירושין. בתהליך

קרא עוד »

ספר מקיף ופרקטי העונה על שאלות רבות בתהליכי גירושין: איך לשמור על עצמכם ועל ילדכם כלכלית ונפשית? כמה באמת עולה להתגרש? כמה זמן לוקח להתגרש? איך לחשב מזונות? איך להתמודד עם חילוקי דעות? והכי חשוב איך להתגרש נכון!

דילוג לתוכן