עורך דין ומגשר אורי דון יחייא, הילה הבר ורם שפינר מגשרי גירושין

כיצד לשכנע את בן/בת הזוג להגיע לגישור גירושין?

כיצד לשכנע את בן/בת הזוג להגיע לגישור גירושין גם אם הם מתנגדים?

את השאלה איך אני יכול להביא את בן או בת הזוג שלי לשולחן גישור הגירושין כשהם לא רוצים, אנחנו שומעים לא מעט פעמים מזוגות שהחליטו להתגרש.

אז החלטנו לשתף אתכם בהדרכה קצרה שהכנו עם נוסחה כיצד לעלות בעשרות אחוזים את סיכויי ההצלחה להביא את בן או בת הזוג לשולחן גישור הגירושין.

בן או בת הזוג שלכם לא רוצים לבוא לגישור גירושין? הנה מה שאתם צריכים לעשות בכדי לנסות לשנות את דעתם?

המרכיב הראשון של הנוסחה איתו אתם צריכים לפעול על מנת לנסות להביא את הצד השני לתהליך של גישור גירושין הוא ההבנה שאתם צריכים להיות חכמים ולא צודקים.

חשוב שתבינו מהר ככל האפשר שבן או בת הזוג שלכם כועסים עליכם ופגועים וכנראה מרגישים שהם אינם יכולים לסמוך עליכם . סביר להניח שאתם לא מסכימים אם אבחנה זאת ואף כועסים במידה דומה או גדולה יותר עליהם ולכן באופן טבעי יש לכם צורך להסביר ולהוכיח לצד השני שהוא טועה. וכאן נמצא שורש הבעיה.

סוד ההצלחה הוא ההבנה העמוקה שהניסיון לשלול, להלחם ולהוכיח לצד השני שהוא טועה, בין אם הוא צודק ובין אם הוא טועה תעשה פעולה הפוכה ורק תרחיק אותו משולחן גישור הגירושין. רק שנוכל לקבע את רמת התודעה שלנו להבנה זו, כך בקלות יותר נוכל להביאם לתהליך הגישור. הוכחות, מקומם בבית משפט ולא בתהליך גישור הגירושין. אז זכרו המרכיב הראשון הוא להיות חכם ולא צודק.

המרכיב השני של הנוסחה להביא את הצד השני לתהליך של גישור גירושין הוא שיפור יכולות התקשורת. 

אז אחרי שהבנו שאין טעם להוכיח את הצד השני על מנת להביאו לתהליך גישור הגירושין, עכשיו נצטרך לשפר את יכולות התקשורת. כלומר, ללמוד לבטא במילים להכיל את תחושותיו ואת רגשותיו של הצד השני ולתת להם מקום מבלי להתייחס לעובדה של מי צודק. 

לדוגמא, אם בן או בת הזוג שלכם אומרים לכם "שלעולם לא יתנו בכם אמון כי בגדתם בהם" כנראה שלכם יהיה צורך להסביר את זווית מבטכם ולהאשים בחזרה. העניין הוא שגם אם אתם צודקים זה לא חכם לענות כך כי זה לא יקדם אתכם לשולחן הגישור וזו מטרתכם.  

לעומת זאת אם תשפרו את יכולות התקשורת שלכם תוכלו לתת תשובה מכילה, מקדמת ושאינה שיפוטית.  תשובה כמו "אני מבין שאת כועסת המצב לא פשוט, יחד עם זאת חשוב שלא נחמיר אותו עוד יותר לטובותינו ולטובת ילדינו". תשובה זו  תטיב אתכם ותגדיל את הסיכויים להשיג את רצונכם מהצד השני: לשבת יחד להתהליך של גישור גירושין.

ההבנה העמוקה שיש לנו יכולת לא להיגרר לשיח פוגעני ומאשים גם אם הצד השני בוחר בשפה זו ולהתמיד בכך לאורך זמן היא שתאפשר לנו להגדיל את הסיכויים לשכנע את הצד השני להגיע לתהליך גישור הגירושין.

אפשר להמשיך ולומר.. מצאתי באינטרנט ספר הדרכה ממוקד שהסביר לי מה מחכה לנו אם נבחר להתגרש דרך האפיק המשפטי לעומת מה מחכה לנו אם נבחר להתגרש דרך תהליך של גישור גירושין. אשלח לך אותו ואשמח שתעייני בו שנדע שנינו לקראת מה אנחנו הולכים.

בהתאם למצב בו אתם נמצאים בתהליך הגירושין שלכם בחרו את הדרך להעביר את המסר. אם יש באפשרותכם להיפגש ולדבר עשו זאת. אם אתם מתקשים להיפגש העבירו את המסר בשיחת טלפון. 

אם אתם חסומים בטלפון שלחו מייל ונסו לקדם פגישה דרך חברים משותפים ומשפחה. אם אתם חסומים גם במייל ואין לכם דרך לקדם את עניין גישור הגירושין דרך משפחה וחברים פשוט כתבו מכתב ושימו להם בתיבת הדואר. החוכמה היא להתמיד במסר בכל שיחה מבלי להוכיח את הצד השני. 

האם בטוח שהנוסחה להבאת הצד השני לתהליך של גישור גירושין תעבוד? אין לנו אפשרות לתת לכם 100% אחריות אבל אנו יכולים להבטיח לכם שאתם מעלים את סיכויי ההצלחה שלכם בעשרות אחוזים. 

אז זהו חברים, אנו מאחלים לכם המון בהצלחה  ואם עדיין לא הורדתם את ספר ההדרכה המעשי שלנו "פשוט להתגרש נכון" עשו זאת עכשיו.

הספר מלמד צעד אחר צעד איך לנהל תהליך גירושין בחוכמה ובמינימום נזקים כלכליים ונפשיים לכם ולילדים שלכם.

המרכז למשפט וגישור גירושין נותן פיתרון של 360 מעלות לזוגות שהחליטו להתגרש. הפתרונות מתחילים מאימון לשיקום הזוגיות, דרך אימון אישי למתגרשים, הסכם שלום בית ולחילופין גירושין, הסכם גירושים (הסכם לשותפות חדשה) הסכמי ממון וייצוג משפטי למתגרשים.

האני מאמין של המרכז למשפט וגישור גירושין הוא לבחון דבר ראשון האם יש סיכוי לשיקום הזוגיות בין בני הזוג שהחליטו להתגרש. אם מגשרי הגירושין יבינו שקיים סיכוי כזה, הם ימליצו לבני הזוג להתחיל בתהליך אימון לשיקום הזוגיות שבסופו יחליטו בני הזוג עם פניהם לשלום בית או לתהליך של גישור גירושין. אפשרות נוספת היא כמובן "הסכם שלום בית ולחילופין גירושין" . רק לאחר ההבנה ששיקום הזוגיות איננה אופציה יחלו מגשרי הגירושין בתהליך של גישור גירושין (גישור לשותפות חדשה) על מנת להגיע להסכם גירושין (הסכם לשותפות חדשה) למנוע מהצדדים להיגרר להליך גירושין משפטי יקר פוגעני וארוך לבני הזוג וילדיהם.

המרכז למשפט וגישור גירושין מאפשר לזוגות שהחליטו להתגרש להגיע אליו מהערים הבאות:

גישור גירושין ביהוד – גישור גירושין בפתח תקווה- גישור גירושין בגבעת שמואל- גישור גירושין בראשון לציון- גישור גירושין באור יהודה- גישור גירושין בתל אביב- גישור גירושין ברמת גן- גישור גירושין בסביון- גישור גירושין בגבעתיים- גישור גירושין ברחובות – גישור גירושין בירושליים- גישור גירושין בהרצליה – גישור גירושין ברמת השרון- גישור גירושין בחולון- גישור גירושין בבית דגן- גישור גירושין בנתניה- גישור גירושין בבת-ים ועוד…

בהצלחה רבה,

פוסטים אחרונים

איך להתגרש

איך להתגרש נכון כאשר זוג מגיע למצב שהוא רוצה להתגרש ולסיים את תקופת הנישואין שלו, חשוב שיתייעץ עם האנשים הנכונים כיצד להתגרש נכון ואיך להתנהל

קרא עוד »

סימנים שצריך להתגרש

מתי הזמן להתגרש קבלת ההחלטה לסיים נישואים ולהתגרש אינה החלטה קלה להגיע אליה. יחד עם זאת זיהוי מתי ההחלטה להתגרש עשויה להיות הצעד ההגיוני היחיד

קרא עוד »

להתגרש

להתגרש נכון בישראל לצערינו ההחלטה להתגרש אף פעם לא קלה. יחד עם זאת על אף שההחלטה קשה היא הופכת למציאות עבור זוגות רבים. זו הסיבה

קרא עוד »

שאלון האם להתגרש

שאלון גירושין 2024 גירושין הם אירוע מטלטל המשנה את חיי המשפחה בצורה דרמטית ומשפיע לא רק על בני הזוג המעורבים אלא גם על ילדיהם. בתוך

קרא עוד »

כמה זמן לוקח להתגרש

כמה זמן לוקח להתגרש בישראל לא פעם אנחנו נשאלים מפי לקוחותינו את השאלה: כמה זמן לוקח להתגרש בישראל? התשובה לשאלה הזו היא תלוי. ולמה הכוונה?

קרא עוד »

גישור משפחתי

איך להתגרש דרך גישור משפחתי גישור גירושין משפחתי הוא כלי יקר ערך לזוגות המחליטים להתגרש. זו הדרך הטובה ביותר לפתרון קונפליקטים ומחלוקות בתהליך הגירושין. בתהליך

קרא עוד »

ספר מקיף ופרקטי העונה על שאלות רבות בתהליכי גירושין: איך לשמור על עצמכם ועל ילדכם כלכלית ונפשית? כמה באמת עולה להתגרש? כמה זמן לוקח להתגרש? איך לחשב מזונות? איך להתמודד עם חילוקי דעות? והכי חשוב איך להתגרש נכון!

דילוג לתוכן