עורך דין ומגשר אורי דון יחייא, הילה הבר ורם שפינר מגשרי גירושין

האם נכון לא להתגרש רק בגלל שלא רוצים לפגוע בילדים

 האם נכון לא להתגרש רק בגלל שלא רוצים לפגוע בילדים

לא מעט פעמים בני זוג חווים קשיים גדולים בזוגיות שלהם, הם רוצים להתגרש, אך מחליטים לא לעשות כך. המחשבה הרווחת היא שאם הם יתגרשו הילדים יספגו מכה קשה והם אינם רוצים שזה יקרה. זוהי מחשבה מובנת מאד, הרי איזה הורה רוצה שילדיו יפגעו. העניין הוא שאם המטרה היא לא לפגוע בילדים אך בני הזוג רבים ומתווכחים כשהם בבית (או אפילו מגלים "רק" אדישות אחד לשני)  הם חוטאים במטרה של עצמם משום שכשהילדים נחשפים לריבים, צעקות או אדישות בין ההורים הם נפגעים ומקבלים מודל שגוי לזוגיות בריאה.

חשוב להדגיש! לא כל מריבה בין בני זוג מעידה על כך שיש להם בעיות משמעותיות. מריבות הן חלק בלתי נפרד מהזוגיות ואם הן מתרחשות בתדירות סבירה ובני הזוג יודעים לשים אותן בצד לאחר מכן אז מדובר בזוגיות בריאה. לא כל מריבה או אפילו סדרה של מריבות בהכרח צריכים להחשב כעילה מוצדקת לגירושין ולפעמים כל מה שצריך זה גורם חיצוני שיעזור לבני הזוג להתגבר על המשבר הרגעי.

אך אם בני זוג רבים המון, מגלים אדישות אחד כלפי השני, לא ישנים יחד תקופה ממושכת והמילה גירושין מהדהדת ברקע, זה הזמן לקחת יוזמה ולטפל במשבר הזוגיות ע"י טיפול או אימון זוגי לשיקום הזוגיות כאפשרות ראשונה.

לפעמים, ישנה מחשבה שלאי עשייה אין השלכות, אך האמת היא שאין כך הדברים. לפאסיביות יש מחיר כבד. בלא מעט מקרים, משמעותה האמיתית של פאסיביות היא חוסר הגשמה ובמקרה של קשיים משמעותיים בזוגיות זוהי הזנחה המשולבת בחוסר הגשמה.

הפגיעות שנגרמות כתוצאה מפאסיביות ואי טיפול בקושי מתמשך בזוגיות

ברמת הפגיעה האישית- אדם שאינו מאושר בזוגיות שלו נמצא בתחושה של תסכול ואי הגשמה עצמית. אדם שאינו דואג לשנות את המציאות הזו, אינו מכבד את עצמו ואת הזכות שלו למצות את החיים (הקצרים יחסית) בצורה מיטבית.

ברמת הפגיעה בילדים – כשהורה אינו מרגיש טוב בזוגיות שלו, יהיה לו קשה לתת לילדיו את תשומת הלב הראויה כמו שיכלו לקבל אם הקשר הזוגי בין ההורים היה טוב. אך יותר מכך, בלא מעט מקרים נוצרת אווירת מתח בבית, אשר גורמת לילדים ללחץ נפשי מתמשך ופוגעת בהם ברמה החברתית, הרגשית והלימודית כולל השלכות לעתיד חייהם.

אחד ממדדי האושר של ילדים בתקופת ילדותם היא רמת האושר של ההורים שלהם. אם הילדים יגדלו למציאות של מתח, כעסים וחוסר בשמחת חיים זו כנראה הדרך שהם יחשבו שכך בתים צריכים להתנהל, מאחר וזה מה שהם חוו וספגו. 

לכן, חייבת להיות הבנה עמוקה של ההורים שזה שהם מחליטים להתעלם ולחיות עם הקושי ולא לטפל בזוגיות שלהם, כביכול לטובת הילדים, אינה בהכרח עומדת בקנה אחד עם הרצון שלהם לא לפגוע בהם, אלא להפך. ילדים רואים הכל ומרגישים גם מתחת לפני השטח, לנו ההורים ישנה נטייה לחשוב שאם אנחנו לא רבים/מתווכחים/אדישים או מתעלמים לידם הם לא קולטים את המציאות כפי שהיא.

מה צריכים לעשות בני זוג שהזוגיות שלהם חווה קשיים ואתגרים משמעותיים?

האפשרות הראשונה – אימון זוגי לשיקום הזוגיות

האפשרות הראשונה והמועדפת היא לפנות לטיפול זוגי או אימון זוגי לשיקום הזוגיות. באימון /טיפול זוגי יגלו בני הזוג כיצד להצית את האהבה שלהם מחדש, לשדרג את התקשורת והאמון ביניהם ולהחזיר את התשוקה. אלו דברים שניתנים לשיקום. באימון לשיקום הזוגיות, אנו עושים זאת בתהליך ממוקד של 12 מפגשים, בהם בני הזוג נפגשים עם המאמן לפגישות אישיות ומשותפות, מקבלים שיעורי בית ומשחזרים את הכייף ביחסים ביניהם.

אם מעניין אתכם לדעת עוד על התהליך של אימון זוגי לשיקום הזוגיות לחצו כאן.

האפשרות השנייה – גישור גירושין.

זוהי האפשרות שאנו ממליצים לבני זוג לפנות אליה לאחר שנתנו הזדמנות אמיתית לשיקום הזוגיות שלהם. יחד עם זאת, אם בני הזוג מגיעים לנקודה שאחד מהם לא מעוניין בטיפול זוגי – אימון זוגי לשיקום הזוגיות או אם הם כבר עברו זאת ואינם רוצים לתת לאימון לשיקום הזוגיות עוד צ'אנס אז האפשרות של גישור גירושין היא הנכונה ביותר.

אם מעניין אתכם לדעת איך עובד תהליך של גישור גירושין לחצו כאן.

חשוב לנו להדגיש שבני זוג שמחליטים להתגרש חייבים להבין שלמרות הגירושין ,השותפות ביניהם אינה נעלמת כאשר ישנם ילדים משותפים. השותפות שלהם רק משנה צורה, ולכן, חשוב שבני הזוג ישכילו להבין זאת בשלבים הראשוניים של תהליך הגירושין על מנת שלא יתדרדרו להליכים משפטיים ארוכים ומתישים.

על ההשפעות השליליות של תהליכים משפטיים בהליכי גירושין תוכלו ללמוד כאן.

אם בחרתם להתגרש חשוב מאד שתעשו זאת רק אחרי שתקראו את הספר שכתבנו "פשוט להתגרש נכון" הספר הוא חינמי לחלוטין והוא מגלה שלב אחרי שלב לזוגות שמחליטים להתגרש איך לעשות זאת בצורה שהכי פחות תפגע בעצמם ובילדיהם בצורה נפשית וכלכלית.

הרגישו חופשי ליצור איתנו קשר לכל שאלה.

רם שפינר – מגשר גירושין ומאמן לשיקום זוגי

הילה הבר- מגשרת גירושין 

בהצלחה

פוסטים אחרונים

איך להתגרש

איך להתגרש נכון כאשר זוג מגיע למצב שהוא רוצה להתגרש ולסיים את תקופת הנישואין שלו, חשוב שיתייעץ עם האנשים הנכונים כיצד להתגרש נכון ואיך להתנהל

קרא עוד »

סימנים שצריך להתגרש

מתי הזמן להתגרש קבלת ההחלטה לסיים נישואים ולהתגרש אינה החלטה קלה להגיע אליה. יחד עם זאת זיהוי מתי ההחלטה להתגרש עשויה להיות הצעד ההגיוני היחיד

קרא עוד »

להתגרש

להתגרש נכון בישראל לצערינו ההחלטה להתגרש אף פעם לא קלה. יחד עם זאת על אף שההחלטה קשה היא הופכת למציאות עבור זוגות רבים. זו הסיבה

קרא עוד »

שאלון האם להתגרש

שאלון גירושין 2024 גירושין הם אירוע מטלטל המשנה את חיי המשפחה בצורה דרמטית ומשפיע לא רק על בני הזוג המעורבים אלא גם על ילדיהם. בתוך

קרא עוד »

כמה זמן לוקח להתגרש

כמה זמן לוקח להתגרש בישראל לא פעם אנחנו נשאלים מפי לקוחותינו את השאלה: כמה זמן לוקח להתגרש בישראל? התשובה לשאלה הזו היא תלוי. ולמה הכוונה?

קרא עוד »

גישור משפחתי

איך להתגרש דרך גישור משפחתי גישור גירושין משפחתי הוא כלי יקר ערך לזוגות המחליטים להתגרש. זו הדרך הטובה ביותר לפתרון קונפליקטים ומחלוקות בתהליך הגירושין. בתהליך

קרא עוד »

ספר מקיף ופרקטי העונה על שאלות רבות בתהליכי גירושין: איך לשמור על עצמכם ועל ילדכם כלכלית ונפשית? כמה באמת עולה להתגרש? כמה זמן לוקח להתגרש? איך לחשב מזונות? איך להתמודד עם חילוקי דעות? והכי חשוב איך להתגרש נכון!

דילוג לתוכן