עורך דין ומגשר אורי דון יחייא, הילה הבר ורם שפינר מגשרי גירושין

חמש עובדות חשובות שחייבים לדעת על תהליך גישור גירושין!

גישור גירושין – 5 עובדות לגבי תהליך גישור הגירושין

גירושים הם אחד מהאירועים המטלטלים ביותר נפשית (ובלא מעט פעמים גם כלכלית) שעוברים בני האדם בחייהם. יחד עם זאת לדרך שיבחרו בני הזוג לנהל את תהליך הגירושין שלהם תהיה השפעה ישירה על עוצמת הטלטלה הרגשית והכלכלית. ככל שיבחרו בני הזוג לעבור את תהליך הגירושין שלהם דרך הליכי גירושין משפטיים כך עוצמת הטלטלה תעלה. ככל שיבחרו להתגרש בני הזוג דרך תהליך של גישור גירושין כך עוצמת הטלטלה הנפשית והכלכלית תרד.

בהליכי גירושין משפטיים כל אחד מבני הזוג שוכר לעצמו עורך דין לענייני משפחה שמייצג אותו בבית המשפט לענייני משפחה או בית הדין הרבני. הליכי גירושין משפטיים מאופיינים בכך שהם מורכבים, ארוכים, יקרים ובעיקר פוגעניים כלפי בני הזוג וילדיהם. לפעמים בני הזוג שנמצאים בקונפליקט גבוה שוכחים שבתוך תהליך הגירושין שהם יזמו ישנם ילדים שלא רצו להיות חלק מתהליך הגירושין ובוודאי לא בחרו בו. לא מעט פעמים התוצאה של הקונפליקט הגבוה בין ההורים היא פגיעה נפשית חזקה בילדים.

יתרונות תהליך גישור הגירושין

לעומת זאת תהליך גישור גירושין או כפי שאנו יותר אוהבים לקרוא לו "גישור לשותפות חדשה" מאופיין בכך שבני הזוג הרבה פחות מערבים את הילדים בתהליך הגירושין וכתוצאה מכך הנזק והצלקות הנפשיות פחותות בהרבה. בתהליך גישור הגירושין בני הזוג בעזרת מגשרי הגירושין מגיעים להסכמות בכל הקשור לענייני הפרידה: מזונות הילדים, חלוקת הרכוש, זמני השהות עם הילדים (לשעבר משמורת) והסדר הגט. הסכמות שיהוו את הבסיס להסכם הגירושין או כפי שאנחנו יותר אוהבים לקרוא לו "הסכם לשותפות חדשה"

חמישה דברים חשובים שצריך לדעת על תהליך גישור הגירושים

אם החלטתם להתגרש ואתם שוקלים לעשות זאת דרך תהליך של גישור גירושין אנו מברכים אתכם על כך.

זה ממש אבל ממש לא ברור מאליו ולכן אנו רוצים לשתף אתכם בכמה דברים שחשוב שתדעו על התהליך.

  1. התהליך הוא וולנטרי – הדבר הראשון והחשוב ביותר לדעת שהתהליך עצמו וולונטרי ואי אפשר לחייב אף אחד מבני הזוג להגיע אליו. ההגעה היא מרצון וכל אחד יכול להפסיק את הגישור בכל שלב.
  2. התהליך הוא סודי וחסוי – והדברים שיאמרו בו אינם יכולים לשמש כראייה בבית המשפט במידה והזוג יגיע לשם.
  3. לבני הזוג יש זכות לקבל ייעוץ חיצוני מכל גורם אשר ירצו בו במהלך הגישור . המגשרים יסבירו לבני הזוג שהם מוזמנים בכל שלב במהלך הגישור לפנות לכל ייעוץ אשר ירגישו שיש להם צורך בו לרבות יעוץ משפטי. יחד עם זאת יתבקשו בני הזוג להיות זהירים ולהיות בטוחים עם עצמם שהייעוץ אכן מביא אותם ליעד שהם רוצים להגיע אליו ולא מחבל בו.
  4. בני הזוג מחוייבים לפעול בתום לב והגינות – תום לב והגינות הם הבסיס להליך גישורי. במידה וירגישו המגשרים שלא כך פועלים אחד או שני הצדדים הם יעירו להם על כך במהלך הפגישות האישיות ואף ישקלו להפסיק את הגישור במידה ולא יהיה שינוי.
  5. מגשרי הגירושין אינם שופטים או בוררים ואינם מחליטים על דבר – המגשרים אינם שופטים או בוררים, תפקידם הוא לעזור ללוות ולהוביל את בני הזוג להסכמות ביניהם ושום החלטה לא תתקבל ללא הסכמה של הצד השני. אלו הם עיקרי הדברים וכמובן שישנם דברים נוספים בגישור שבני הזוג ידעו כשיגיעו אליו. אם יש לכם עוד שאלות על תהליך גישור הגירושין או תרצו שנשלח לכם מראש דוגמה של הסכם השתתפות בתהליך גישור אתם מוזמנים לפנות אלינו ונשלח לכם  בכיף

בהצלחה.

שלכם,
הילה הבר ורם שפינר מגשרי גירושין ביחד עם עורך דין ומגשר אורי דון יחייא מקימי המרכז למשפט וגישור גירושין וכותבי הספר "פשוט להתגרש נכון".


עוזרים (מהלב) לזוגות שהחליטו
להתגרש להגיע להסכם חזק,
יציב ומקיף ללא בתי משפט
במינימום הוצאות כספיות ובמינימום
נזקים נפשיים לעצמם ולילדי
ם.

בשבילנו גישור גירושין היא לא רק עבודה אלא בעיקר שליחות!

פוסטים אחרונים

איך להתגרש

איך להתגרש נכון כאשר זוג מגיע למצב שהוא רוצה להתגרש ולסיים את תקופת הנישואין שלו, חשוב שיתייעץ עם האנשים הנכונים כיצד להתגרש נכון ואיך להתנהל

קרא עוד »

סימנים שצריך להתגרש

מתי הזמן להתגרש קבלת ההחלטה לסיים נישואים ולהתגרש אינה החלטה קלה להגיע אליה. יחד עם זאת זיהוי מתי ההחלטה להתגרש עשויה להיות הצעד ההגיוני היחיד

קרא עוד »

להתגרש

להתגרש נכון בישראל לצערינו ההחלטה להתגרש אף פעם לא קלה. יחד עם זאת על אף שההחלטה קשה היא הופכת למציאות עבור זוגות רבים. זו הסיבה

קרא עוד »

שאלון האם להתגרש

שאלון גירושין 2024 גירושין הם אירוע מטלטל המשנה את חיי המשפחה בצורה דרמטית ומשפיע לא רק על בני הזוג המעורבים אלא גם על ילדיהם. בתוך

קרא עוד »

כמה זמן לוקח להתגרש

כמה זמן לוקח להתגרש בישראל לא פעם אנחנו נשאלים מפי לקוחותינו את השאלה: כמה זמן לוקח להתגרש בישראל? התשובה לשאלה הזו היא תלוי. ולמה הכוונה?

קרא עוד »

גישור משפחתי

איך להתגרש דרך גישור משפחתי גישור גירושין משפחתי הוא כלי יקר ערך לזוגות המחליטים להתגרש. זו הדרך הטובה ביותר לפתרון קונפליקטים ומחלוקות בתהליך הגירושין. בתהליך

קרא עוד »

ספר מקיף ופרקטי העונה על שאלות רבות בתהליכי גירושין: איך לשמור על עצמכם ועל ילדכם כלכלית ונפשית? כמה באמת עולה להתגרש? כמה זמן לוקח להתגרש? איך לחשב מזונות? איך להתמודד עם חילוקי דעות? והכי חשוב איך להתגרש נכון!

דילוג לתוכן