עורך דין ומגשר אורי דון יחייא, הילה הבר ורם שפינר מגשרי גירושין

שיקום זוגיות

שיקום הזוגיות לפני גירושין

כבר בשיחה ראשונה עם זוגות שפונים אלינואנו בודקים יחד איתם האם ישנו סיכוי להציל את הזוגיות באמצעות גישור להצלת הזוגיות. 

כשאנו מזהים כשהרצון להיפרד אינו מוחלט אצל שני בני הזוג אנו ממליצים להם לעבור אימון זוגי לשיקום הזוגיות. על מנת לבחון בצורה מעמיקה האם ניתן להציל ולשקם את הקשר הזוגי והמשפחתי.

המאמצים שיש לבצע לצורך הצלת זוגיות כדאיים לאין ערוך. לפעמים קשיים ואתגרים שבני הזוג עוברים במהלך חיי הנישואים מקבלים אצלם פרשנות שפוגעת בהם עד ממש רצון להתגרש ואז טיפול לשיקום זוגיות ממש כדאי ובר הצלחה.

רגשות שלילים ותקיעויות שהשתרשו עם השנים מונעים מהם להמשיך להנות מהזוגיות שלהם.

בעת ביצוע אימון זוגי ממוקד בסכסוכים משפחתיים בלא מעט מקרים מאתגרים אלו, יכולים להיפתר עד כדי שיקום הזוגיות רגע לפני גירושין.

טיפול בשיקום זוגיות

אתגרי הזוגיות והרצון של אחד מבני הזוג לגירושין הם רבים ומגוונים: אתגרי אישות כגון:  בגידה, חוסר תשוקה, חוסר אהבה, העדר קיום יחסי מין ופגיעה באמון. 

אתגרי אופי מקובעים או נרכשים כגון: קמצנות, שיפוטיות יתר, התמכרויות למיניהן או חוסר הכלה. 

אתגרים נפשיים ורגשיים כגון: תחושת חוסר הערכה, אלימות והתעללות נפשית, חזרה בתשובה ופער גילאים ואתגרים נוספים כגון: כשלים בתקשורת, שיעמום, קשיים כלכליים ועוד. לא מעט מהסיבות ניתנות לאימון ולשיקום, כל מקרה לגופו.

שיקום זוגיות לפני גירושין

הצלחת האימון הזוגי לשיקום הזוגיות תלויה לא מעט בנכונות של בני הזוג המשתתפים בתהליך לצאת מאזור הנוחות שלהם ולצאת לעשייה שלא היו רגילים אליה. במקביל בני הזוג צריכים להתמסר לתהליך ולגלות גמישות מחשבתית ותודעתית. חשוב לנו להיות כנים איתכם כבר מההתחלה, תהליך האימון לשיקום הזוגיות דורש מאמץ מבני הזוג.

זהו מאמץ ששווה להשקיע בו מאחר שכשהוא מגיע ביחד עם העזרה וההכוונה שלנו הסיכוי לשיקום הזוגיות יכול להסתיים בהצלחה ולשביעות רצונם של כל המעורבים.

את המערכון של אירנה ושאולי מהתוכנית "ארץ נהדרת" לגבי זוגיות טובה אני מניח שרובכם ראיתם ואם לא – לחצו כאן ותצחקו קצת. אך יחד עם הצחוק אפשר גם ללמוד ממנו: כששאולי נשאל ע"י המראיין מה הסוד שלו לזוגיות מוצלחת עם אירנה הוא עונה לו: "הסוד של זוגיות מוצלחת זה לעבוד בזוגיות" ואכן למרות שמדובר במערכון, חשוב לדעת שיש בו לא מעט מן האמת.

הצלת הזוגיות

שימור הזוגיות מצריך עבודה מבני הזוג. הצלת הזוגיות מחייבת את בני הזוג להתאמץ ולבצע עבודה כמו:

  • תיכנון שבועי של זמן איכות  – כי למרות מרוץ החיים המטורף שקיים בלא מעט משפחות זמן איכות ביחד הוא מרכיב חשוב לשימור הזוגיות.
  • עבודה על תקשורת חיובית ומכילה – שלפעמים נשכחת עם השנים ונהפכת לטעונה בשיח היומיומי.
  • לדעת לתת מילה טובה ולפרגן – כן, ישנם מצבים בזוגיות ארוכה שהרבה מאד מהפעולות של הצד השני מתקבלות כמובן מאליו ותחושת חוסר הערכה נולדת.
  • עבודה על היכולת לדעת לוותר – כי זו גדולה (ולא חולשה) לוותר לפעמים (לא תמיד) במערכת זוגית. לוותר משמעותו לא לבטל את עצמך -בייחוד בזוגיות.
  • עבודה על תרגול יכולות ההקשבה וההכלה – כי בלא מעט פעמים זה כל מה שבן או בת הזוג צריכים כדי להתחזק ולקבל ביטחון בקשר.
  • עבודה על לדעת לשמור על איזונים בין מה שחשוב לי לעומת מה שחשוב לבן או בת הזוג שלי – כי אם בן או בת הזוג ירגיש שהצרכים שלו תמיד נמצאים בסדר העדיפויות השני הוא יכול לחשוב ו/או להרגיש שאולי אין פה אהבה אמיתית.
  • ללמוד איך לומר לבן או בת הזוג שמשהוא מפריע לכם בהתנהגותו – לפעמים משהו בהתנהגות הצד השני מפריע לנו מאד. הדרך שנבחר לומר את מה שמפריע לנו בו תקבע אם יהיה רצון לשינוי מבן או בת הזוג או דווקא תגרום להחמרת חילוקי הדעות.
  • עבודה על ההבנה שגברים ונשים לא מעט פעמים חושבים אחרת על אותן סיטואציות ואין צורך שכל צד יוכיח את צידקתו. – כי אין מה לעשות, כך אלוהים ברא אותנו ואנחנו צריכים להיות שמחים על כך שיש לנו זויות ראייה שונות על אותן סיטואציות וחשוב שנלמד לכבד את זוית הראיה של שני המינים.

ועוד…

טיפול להצלת זוגיות

הפרמטרים שצויינו למעלה, אינם דברים שפשוט לשמר לאורך השנים, אך מצד שני, אם הם נדחקים לפינה בני הזוג בקלות יכולים לאבד את הזוגיות שלהם. בעקרון כשבני זוג לא מסתדרים מומלץ לבצע טיפול להצלת זוגיות, נראה שכל אחד מהם משוכנע שהבעיה נמצאת בצד השני ובחוץ מסתובבים המון אנשים שיבינו אותם ויתנהגו בדיוק כמו שהם מצפים מהם להתנהג אך חשוב לדעת שלא בהכרח כך הדבר. כמובן שאם אתם בטוחים שאין סיכוי ו/או ולא בא לכם להתאמץ לטייב את הזוגיות אז אימון זוגי לשיקום הזוגיות יהיה מבחינתכם בזבוז של זמן וכסף, לכן חשוב שבעת טיפול להצלת זוגיות תהיו אמיתיים עם עצמכם.

מטפלים בהצלחת הזוגיות

עצתינו היא שאם עדיין יש לכם רגשות כלפי בן או בת הזוג שלכם זה לא משהו ששווה לכם לוותר עליו בקלות.

ייעוץ להצלת זוגיות

אנו מטפלים בהצלת הזוגיות בעלי ניסיון רב – פנו אלינו לקבלת ייעוץ להצלת זוגיות ואימון לשיקום הזוגיות ודעו שבהרבה מקרים על מנת לגרום לשינוי של הצד השני אנו יכולים לעשות זאת ע"י שינוי של הפעולות שלנו וע"י כך ליצור לעצמינו מציאות שתטיב איתנו.

טיפול להצלת זוגיות

 

רם שפינר מאמן ומטפל להצלת זוגיות – טיפול- מטפלי הצלת זוגיות עם ניסיון שחוו את הדברים על עצמם ובאים עם ידע עשיר שמקנה כלים להתמודד עם המצב. רם מטפל בהצלחת הזוגיות אמפטי ומכיל בעל אוזן קשובה והילה מגשרת משפחתית  שיחד מהווים צוות אנושי ובעל ידע רב ולכן טיפולי הצלת הזוגיות בהם עוסקים רם והילה בעלי סיכויים גבוהים להצלחה. טיפול להצלת הזוגיות מקובל כיום כתחנה לניסיון גישור שיש לעבור לפני פסיקה סופית של דייני בית הדין לענייני משפחה

טיפול זוגי למתגרשים

גישת האימון לשיקום הזוגיות של רם היא גישה שיסוד מחשבתה היא שלכל בן אדם יש יכולת לשנות את המציאות שסביבו על ידי שדרוג דפוסי המחשבה והפעולות שלו על מנת להשיג את יעדיו. כלומר טיפול זוגי למתגרשים בלא מעט מחלקיו הינו אימון אישי של כל אחד מבני הזוג וככל ששני בני הזוג מתמסרים אליו כך המהירות והיעילות שלו גדלים.

טיפולים זוגיים למתגרשים

טיפולים זוגיים למתגרשים מהווים אופציה להצליח לצלוח את התקופה הקשה וזו שתהיה בעתיד.

 

בתהליך האימון לשיקום הזוגיות לא מחפשים אשמים ולא מחפשים צודקים!

בתהליך של אימון זוגי לשיקום הזוגיות לא מחפשים אשמים ולא מחפשים צודקים,מה שכן עושים בו, פועלים לשידרוג דרכי מחשבה והפעולה של בני הזוג. בתהליך, בני הזוג נפגשים עם המאמן הזוגי ביחד ולחוד, נשאלים שאלות ממוקדות ומקדמות, מקבלים תובנות חדשות ובכל סיום פגישה מקבלים שיעורי בית. המטרה היא שבני הזוג יעשו את שיעורי הבית שלהם לא בגלל שהם צריכים לעשות אותם אלא בגלל שהם רוצים ומבינים שזה לטובתם וזאת בעזרת שימוש בכלים אימוניים ייחודיים.

אימון זוגי לשיקום הזוגיות שוזר בתוכו אימון על תהליכי התודעה המחשבתיים והעשייה הפרקטית מתוך ידיעה שרק עבודה מסונכרנת עם שני מרכיבים אלו יוכלו בני הזוג ליצור מציאות חדשה שהם רוצים להגיע אליה.

תהליך האימון לשיקום הזוגיות תחום בזמן!

 
לא מעט זוגות שחווים קשיים בזוגיות שלהם נמנעים מטיפולים או אימונים לשיקום הזוגיות מאחר והם חוששים שהתהליך יערך זמן ארוך שלא באמת יביא להם תוצאות ואז הם יצטערו שהוציאו כסף מיותר על ניסיון לשיקום הזוגיות. תהליך של אימון לשיקום הזוגיות מבית היוצר שלנו הוא תהליך ממוקד של כ -12 מפגשים כשבסופם בני הזוג מחליטים האם הם הולכים לכיוון של שלום בית או גישור גירושין שיוביל להסכם גירושין. אפשרות נוספת שתעמוד בפני בני הזוג היא הסכם שלום בית לחילופין גרושין. 

מטפלים בהצלחת זוגיות

כמו בכל תהליך אימוני ,אישי או עסקי, גם בתהליך אימוני לשיקום הזוגיות הצלחת התהליך קשורה לרמת המוטיבציה של שני בני הזוג להישאר ביחד. בני הזוג יבינו בתהליך עד כמה זה לא ברור מאליו שהם החליטו לטפל ולשקם את הזוגיות שלהם ויקבלו כלים ושיעורי בית, מה הם צריכים לעשות בכדי לשקם את הזוגיות שלהם.

עד כאן חברים בפוסט הזה. אם אתם נמצאים בתקופה מאתגרת בזוגיות שלכם ושוקלים לתת לה עוד צ'אנס ויש לכם שאלות איך לעשות זאת אל תהססו צרו קשר וקבלו ממני שיחת ייעוץ בחינם. מאחל לכם מכל הלב זוגיות טובה.

רם שפינר, מגשר גירושין ומאמן לשיקום והצלת הזוגיות כשלב ראשון. רק אם בני הזוג נחושים להתגרש או האימון לשיקום הזוגיות לא עובד אנו עוזרים לזוגות להתגרש ע"י תהליך גישור גירושין (רחוק ככל האפשר מערכאות משפטיות) במינימום נזקים כלכליים ונפשיים לעצמם ולילדיהם.

מאחלים לכם מכל מהלב בהצלחה ושתדעו להתנהל בתקופה המאתגרת של חייכם מתוך כבוד הדדי יחד עם הכעסים והאכזבות המתלווים לתהליך וזאת לטובתכם ובעיקר לטובת ילדכם.

בקרו אותנו באתר שלנו
www.divorce-nice.com
רם שפינר – 0546212512

ליווי זוגות בגירושין

פוסטים אחרונים

איך להתגרש

איך להתגרש נכון כאשר זוג מגיע למצב שהוא רוצה להתגרש ולסיים את תקופת הנישואין שלו, חשוב שיתייעץ עם האנשים הנכונים כיצד להתגרש נכון ואיך להתנהל

קרא עוד »

סימנים שצריך להתגרש

מתי הזמן להתגרש קבלת ההחלטה לסיים נישואים ולהתגרש אינה החלטה קלה להגיע אליה. יחד עם זאת זיהוי מתי ההחלטה להתגרש עשויה להיות הצעד ההגיוני היחיד

קרא עוד »

להתגרש

להתגרש נכון בישראל לצערינו ההחלטה להתגרש אף פעם לא קלה. יחד עם זאת על אף שההחלטה קשה היא הופכת למציאות עבור זוגות רבים. זו הסיבה

קרא עוד »

שאלון האם להתגרש

שאלון גירושין 2024 גירושין הם אירוע מטלטל המשנה את חיי המשפחה בצורה דרמטית ומשפיע לא רק על בני הזוג המעורבים אלא גם על ילדיהם. בתוך

קרא עוד »

כמה זמן לוקח להתגרש

כמה זמן לוקח להתגרש בישראל לא פעם אנחנו נשאלים מפי לקוחותינו את השאלה: כמה זמן לוקח להתגרש בישראל? התשובה לשאלה הזו היא תלוי. ולמה הכוונה?

קרא עוד »

גישור משפחתי

איך להתגרש דרך גישור משפחתי גישור גירושין משפחתי הוא כלי יקר ערך לזוגות המחליטים להתגרש. זו הדרך הטובה ביותר לפתרון קונפליקטים ומחלוקות בתהליך הגירושין. בתהליך

קרא עוד »

ספר מקיף ופרקטי העונה על שאלות רבות בתהליכי גירושין: איך לשמור על עצמכם ועל ילדכם כלכלית ונפשית? כמה באמת עולה להתגרש? כמה זמן לוקח להתגרש? איך לחשב מזונות? איך להתמודד עם חילוקי דעות? והכי חשוב איך להתגרש נכון!

דילוג לתוכן