עורך דין ומגשר אורי דון יחייא, הילה הבר ורם שפינר מגשרי גירושין

גישור גירושין – גישור לשותפות חדשה

הדרך לגירושים בטוב

אין ספק שתהליך גישור גירושין עדיף על הליך גירושין משפטי – על זה אין לאף אחד ספק. הליך גירושין משפטי הינו יקר, פוגעני וארוך. כשבני זוג מבינים זאת בתחילת התהליך ופונים לגישור גירושין זו נקודת פתיחה טובה מאד. יחד עם זאת אין זה אומר שבוודאות תהליך גישור הגירושין יצלח. אנו במרכז למשפט וגישור גירושין חושבים שגם שבני זוג עושים את ההחלטה הראשונה בצורה נבונה ופונים לתהליך של גישור גירושין מגשרי הגירושין צריכים לקחת את ההחלטה הטובה של בני הזוג שלב נוסף קדימה על ידי התאמה נכונה של שם התהליך (גישור גירושין) למטרתו הסופית.

אם אתם נמצאים בתהליכי גירושין או אם יש לכם חברים או משפחה שנמצאים בתהליכי גירושים אנו מפצירים בכם שלאחר קריאת מאמר זה תורידו בחינם את הספר פשוט להתגרש נכון (או תשלחו אותו לזוג שהחליט להיפרד ולהתגרש). הספר עזר למאות זוגות בישראל להתגרש בטוב במינימום נזקים כלכליים ונפשיים לעצמם וילדיהם. את הספר ניתן להוריד בחינם בלחיצה מכאן. 

שלושת הנושאים המרכזיים בהסכם גירושין

מטרתו הסופית של תהליך גישור הגירושין הוא להגיע להסכמות בין בני הזוג בכל הנוגע ל:

א. מזונות (או בשפה הגישורית העברת כספים מהורה אחד לשני בהתאם למצב המשפחתי הספציפי של כל משפחה ומשפחה).

ב. משמורת ילדים( או בשפה הגישורית זמני שהות).

ג. חלוקת הרכוש .

ד. הסדרת הגט.

לאחר גיבוש ההסכמות בנושאים אלו בעל פה מגשרי הגירושין יעלו אותם על הכתב למה שיקרא "הסכם גירושין". הסכם גירושין שעליו בני הזוג יחתמו ויגשו איתו לבית הדין הרבני או בית המשפט לענייני משפחה על מנת לתת לו תוקף של פסק דין.

מדוע נכון יותר לקרוא לתהליך גישור הגירושין גישור לשותפות חדשה?

כל ארבעת הפרמטרים שעליהם מדברים בתהליך גישור הגירושין (מזונות, משמורת הילדים, חלוקת הרכוש, הסדרת הגט) ומגיעים אליהם להסכמות יוצרים שותפות חדשה בין בני הזוג. כשיש לבני זוג ילדים הם חייבים להבין שהשותפות ביניהם אף פעם לא תסתיים. הורות אינה שותפות עסקית בה לכל אדם יש את האפשרות לנתק לגמרי קשר עם השותף שלו מאחר ואם יעשה כך בשותפות הורית תהיה לכך השפעה שלילית ופגיעה על היקר להורים מכל – ילדיהם. בתהליך גישור גירושין אנו מסבירים לזוגות שמגיעים אלינו שלמרות שהם בחרו להתגרש הם עדיין נשארים במצב של שותפות. שותפות שאיננה כוללת יחסים רומנטים ומגורים ביחד אך כן כוללת הורות על ילדים משותפים בבתים נפרדים, כלומר שותפות חדשה.

זו הסיבה שאנו במרכז למשפט וגישור גירושין קוראים לתהליך "גישור הגירושין" תהליך של "גישור לשותפות חדשה". כן, כך אנו רואים את מטרתו של תהליך הגישור וכך אנו משקפים אותו לבני הזוג בתהליך גישור הגירושין (גישור לשותפות חדשה).

מדוע יש חשיבות להגדרת שם התהליך גישור גירושין כגישור לשותפות חדשה?

האם לדעתכם להגדרת שמו של התהליך יש משמעות והשפעה על אחוזי הצלחתו?

אנו סבורים שכן ובמידה רבה. ומדוע?

לכל מילה יש אנרגיה. לאנרגיה יש השפעה על התהליך. כשאנו משתמשים במילים עם אנרגיות חיוביות אנו מעלים את אחוזי הצלחת התהליך בצורה משמעותית. למילה גירושין יש אנרגיה שלילית, לעומתה למילה "שותפות" ולמילה "חדשה" יש אנרגיות חיוביות. כשבני הזוג מגיעים לתהליך הגישור עם אנרגיות חיוביות וחושבים על התהליך כיצירה של "שותפות חדשה" בניגוד לאנרגיה שלילית המגיעות מהמילה "גירושין" נוצרת אווירה טובה יותר בחדר הגישור. אוירה המקדמת ומדרבנת את בני הזוג להגיע להסכמות שייטיבו עם שניהם כמו גם היצירתיות בפתרונות עולה.

כמובן שאין הדבר אומר שאין חילוקי דעות בתהליך הגישור לשותפות חדשה (לשעבר גישור גירושין) – ברור שיש. אך יחד עם זאת כשלבני הזוג יש בראשם את המילים "שותפות חדשה" במקום המילה "גירושין" קל יותר להיות יצירתיים ולמצוא פתרונות לחילוקי הדעות.

הסכם גירושים – הסכם לשותפות חדשה

באותה מידה שאנו מעדיפים לקרוא לתהליך "גישור הגירושין" "גישור לשותפות חדשה" כך גם אנו מעדיפים לקרוא ל"הסכם הגירושין" "הסכם לשותפות חדשה" . כשבני זוג מגיעים לתהליך הגישור אנו מסבירים להם שמטרת הגישור לשותפות חדשה היא להגיע להסכם לשותפות חדשה ביניהם שיקבל תוקף משפטי של פסק דין בבית הדין הרבני או בית המשפט לענייני משפחה באזור מגוריהם.

זיכרו תהליך הגישור לשותפות חדשה (גישור גירושין) שומר עליכם ועל ילדכם כלכלית ובעיקר נפשית.

אם יש לכם שאלות הנוגעות לתהליך גישור לשותפות חדשה (גישור גירושין) בפרט או כל שאלה אחרת בנושא גירושין הרגישו חופשי ליצור איתנו קשר ונשמח לענות.

בנוסף אם עוד לא הורדתם את הספר החינמי שלנו "פשוט להתגרש נכון" אנחנו מזמינים אתכם לעשות זאת מדף הבית של האתר שלנו או בלחיצה כאן.

השירותים שהמרכז למשפט וגישור גירושין מנגיש לבני זוג שהחליטו להתגרש

המרכז למשפט וגישור גירושין שהוקם על ידי המגשרים רם שפינר והילה הבר ביחד עם עורך דין ומגשר אורי דון יחייא נותן מענה של 360 מעלות לזוגות ויחידים שהחליטו להתגרש. השירותים שלנו כוללים אימון לשיקום הזוגיות, אימון אישי למתגרשים, גישור לשותפות חדשה (גישור גירושין) , הסכם לשותפות חדשה( הסכם גירושין), הסכם שלום בית ולחילופין גירושין, ייעוץ משפטי וייצוג משפטי. על מנת ללמוד על כל השרותים שלנו לחצו כאן.

השרותים ניתנים לתושבי המרכז בישראל: גישור גירושין ביהוד – גישור גירושין בפתח תקווה- גישור גירושין באור יהודה – גישור גירושין בסביון – גישור גירושין ברמת גן – גישור גירושין ברחובות – גישור גירושין בראשון לציון – גישור גירושין בתל אביב – גישור גירושין בפתח תקווה- גישור גירושין בבית דגן – גישור גירושין בחולון ועוד…

רם שפינר והילה הבר מגשרי גירושין ביחד עם עורך דין ומגשר אורי דון יחייא הם מקימי המרכז למשפט וגישור גירושין

פוסטים אחרונים

איך להתגרש

איך להתגרש נכון כאשר זוג מגיע למצב שהוא רוצה להתגרש ולסיים את תקופת הנישואין שלו, חשוב שיתייעץ עם האנשים הנכונים כיצד להתגרש נכון ואיך להתנהל

קרא עוד »

סימנים שצריך להתגרש

מתי הזמן להתגרש קבלת ההחלטה לסיים נישואים ולהתגרש אינה החלטה קלה להגיע אליה. יחד עם זאת זיהוי מתי ההחלטה להתגרש עשויה להיות הצעד ההגיוני היחיד

קרא עוד »

להתגרש

להתגרש נכון בישראל לצערינו ההחלטה להתגרש אף פעם לא קלה. יחד עם זאת על אף שההחלטה קשה היא הופכת למציאות עבור זוגות רבים. זו הסיבה

קרא עוד »

שאלון האם להתגרש

שאלון גירושין 2024 גירושין הם אירוע מטלטל המשנה את חיי המשפחה בצורה דרמטית ומשפיע לא רק על בני הזוג המעורבים אלא גם על ילדיהם. בתוך

קרא עוד »

כמה זמן לוקח להתגרש

כמה זמן לוקח להתגרש בישראל לא פעם אנחנו נשאלים מפי לקוחותינו את השאלה: כמה זמן לוקח להתגרש בישראל? התשובה לשאלה הזו היא תלוי. ולמה הכוונה?

קרא עוד »

גישור משפחתי

איך להתגרש דרך גישור משפחתי גישור גירושין משפחתי הוא כלי יקר ערך לזוגות המחליטים להתגרש. זו הדרך הטובה ביותר לפתרון קונפליקטים ומחלוקות בתהליך הגירושין. בתהליך

קרא עוד »

ספר מקיף ופרקטי העונה על שאלות רבות בתהליכי גירושין: איך לשמור על עצמכם ועל ילדכם כלכלית ונפשית? כמה באמת עולה להתגרש? כמה זמן לוקח להתגרש? איך לחשב מזונות? איך להתמודד עם חילוקי דעות? והכי חשוב איך להתגרש נכון!

דילוג לתוכן