עורך דין ומגשר אורי דון יחייא, הילה הבר ורם שפינר מגשרי גירושין

גישור גירושין לעומת מו"מ בין עורכי דין

גישור גירושין לעומת משא ומתן בין עורכי דין לענייני משפחה – מה עדיף?

המונח "גישור גירושין" משמש בכמה משמעויות, ולעתים יוצר בלבול אצל בני-זוג השוקלים את צעדיהם בתהליך הגירושין. לכן נגדיר ראשית: מהו "גישור גירושין" ומהו "מו"מ בין עורכי דין"?

אם אתם נמצאים בתהליכי גירושין או אם יש לכם חברים או משפחה שנמצאים בתהליכי גירושים אנו מפצירים בכם שלאחר קריאת מאמר זה תורידו בחינם את הספר פשוט להתגרש נכון (או תשלחו אותו לזוג שהחליט להיפרד ולהתגרש). הספר עזר למאות זוגות בישראל להתגרש בטוב במינימום נזקים כלכליים ונפשיים לעצמם וילדיהם. את הספר ניתן להוריד בחינם בלחיצה מכאן.   

גישור גירושין

גישור גירושין – בני-הזוג פונים למגשר גירושין נייטרלי, ומקיימים אצלו הליך גישור גירושין או כפי שאנחנו אוהבים לקרוא לו "גישור לשותפות חדשה" שמטרתו להגיע ל"הסכם גירושין" ובשפתו הגישורית "הסכם לשותפות חדשה" בהסכמה הדדית.

משא ומתן בין עורכי דין לענייני משפחה

מו"מ בין עורכי דין לענייני משפחה – גם כאן המטרה היא השגת הסכם גירושין , אולם כאן המשא ומתן מתקיים בין עורכי הדין, ולא ישירות בין בני הזוג. כל אחד שוכר עורך-דין מטעמו, ועורכי-הדין מדברים ביניהם.

כדאי לדעת, שלהליך גישור גירושין אצל מגשר גירושין / מגשרת גירושין נייטרלי, יש מספר יתרונות חשובים. להלן העיקריים שבהם:

  • תקשורת ישירה בין בני הזוג שפנו לגישור גירושין : תקשורת זו הכרחית כאשר יש ילדים משותפים. מגשר/מגשרת הגירושין יכולים לסייע לבני הזוג להבין זה את זה ולתקשר בצורה נכונה (בייחוד אם יש לו גם כלים מתחומי האימון או הטיפול), ואם בני הזוג פתוחים לתהליך כזה, קורה לא אחת שהם עוברים בגישור הגירושין תהליך משמעותי שבעקבותיו הם מבינים טוב יותר את עצמם ואת הצד השני, ויוצאים מהגישור כשהם "במקום אחר". הרווח יהיה גם עתידי: בהמשך דרכם כהורים לילדים משותפים, גם לאחר שיסתיים תהליך הגישור.

זו גם הסיבה שאנו אוהבים לקרוא לתהליך "גישור הגירושין" "גישור לשותפות חדשה".

יתרונות מרכזיים של תהליך גישור הגירושין על פני תהליך משא ומתן בין עורכי דין

  • ביטוי אישי: בתהליך הגישור לשותפות חדשה (גישור גירושין) יש מקום לכל צד לבטא את עצמו ישירות ובחופשיות.
  • התייחסות למימד הרגשי בסכסוך: בניגוד לגישה המעדיפה תמיד משא ומתן "רציונלי" ו"ענייני", ורואה בשיח הרגשי גורם מפריע, כפי שקורה רבות בשיח שבין עורכי-דין – קיימת גישה הפוכה אשר רואה דווקא יתרון בהתייחסות למימד הרגשי בסכסוך. שהרי, בייחוד בסכסוכים משפחתיים, המימד הרגשי קיים ואף מהווה מימד עיקרי ומהותי בהבנת הסכסוך, ולא ניתן להתעלם ממנו. לעתים הליך גישור נתקע בגלל עניין רגשי, שלא ניתן לעקוף אותו בגישה קרה ורציונלית בלבד. כמובן שגישה זו מחייבת שמגשר הגירושין יהיה בעל כלים מתאימים, כדי לדעת כיצד להתייחס ולתת מענה למימד הרגשי.
  • חיסכון משמעותי בעלויות: הליך גישור לגירושין עולה, בממוצע, בין 12 ל-15 אלף ₪, משמע כל צד משלם בין 6 ל-7.5 אלף ₪. לעומת זאת כאשר כל צד שוכר עו"ד לענייני משפחה מטעמו, העלויות גבוהות פי כמה.

אמנם, יש מקרים בהם המתח והעוינות בין בני-הזוג כה גדולים, שאין להם יכולת לתקשר כלל, ואזי סיכויי הגישור פוחתים, ומשא-ומתן בין עורכי דין יכול לסייע. אך כ"כלל אצבע" מומלץ לבני זוג לנסות ולתת לפחות סיכוי להליך גישור, כי לעתים מה שנראה בעיני בני-הזוג עצמם כמצב בלתי-אפשרי לתקשורת – אינו בהכרח כזה. מגשר טוב /מגשרת טובה וגישור טוב עשויים להפתיע לטובה גם את הזוגות הפסימיים ביותר.

לכן אפשר תמיד לנסות קודם הליך גישור לשותפות חדשה (גישור גירושין), לפני שפונים לאופציות אחרות. ניתן לתאם ציפיות עם המגשר מתחילת הדרך בנוגע לאופן תשלום שכרו, ולבקש שהתשלום יהיה "פר פגישה" ולא תשלום גלובלי מראש – זאת כדי לשמור לבני הזוג את האופציה להחליט לאחר פגישה או שתיים באשר להמשך ההליך.

אורי דון יחייא, עו"ד ומגשר כותב המאמר ביחד עם הילה הבר ורם שפינר מגשרי גירושין הם מייסדי המרכז למשפט וגישור גירושין הנותן מענה של 360 מעלות לזוגות שהחליטו להתגרש. המענה כולל: גישור גירושין, הסכם שלום בית ולחלופין גירושין, אימון אישי, אימון למתגרשים, ייצוג משפטי, ייעוץ משפטי, משא ומתן בין עורכי דין ועוד…

המרכז למשפט וגישור גירושין נוסד על ידי מגשרי הגירושין רם שפינר והילה הבר ביחד עם עורך דין ומגשר אורי דון יחייא

פוסטים אחרונים

איך להתגרש

איך להתגרש נכון כאשר זוג מגיע למצב שהוא רוצה להתגרש ולסיים את תקופת הנישואין שלו, חשוב שיתייעץ עם האנשים הנכונים כיצד להתגרש נכון ואיך להתנהל

קרא עוד »

סימנים שצריך להתגרש

מתי הזמן להתגרש קבלת ההחלטה לסיים נישואים ולהתגרש אינה החלטה קלה להגיע אליה. יחד עם זאת זיהוי מתי ההחלטה להתגרש עשויה להיות הצעד ההגיוני היחיד

קרא עוד »

להתגרש

להתגרש נכון בישראל לצערינו ההחלטה להתגרש אף פעם לא קלה. יחד עם זאת על אף שההחלטה קשה היא הופכת למציאות עבור זוגות רבים. זו הסיבה

קרא עוד »

שאלון האם להתגרש

שאלון גירושין 2024 גירושין הם אירוע מטלטל המשנה את חיי המשפחה בצורה דרמטית ומשפיע לא רק על בני הזוג המעורבים אלא גם על ילדיהם. בתוך

קרא עוד »

כמה זמן לוקח להתגרש

כמה זמן לוקח להתגרש בישראל לא פעם אנחנו נשאלים מפי לקוחותינו את השאלה: כמה זמן לוקח להתגרש בישראל? התשובה לשאלה הזו היא תלוי. ולמה הכוונה?

קרא עוד »

גישור משפחתי

איך להתגרש דרך גישור משפחתי גישור גירושין משפחתי הוא כלי יקר ערך לזוגות המחליטים להתגרש. זו הדרך הטובה ביותר לפתרון קונפליקטים ומחלוקות בתהליך הגירושין. בתהליך

קרא עוד »

ספר מקיף ופרקטי העונה על שאלות רבות בתהליכי גירושין: איך לשמור על עצמכם ועל ילדכם כלכלית ונפשית? כמה באמת עולה להתגרש? כמה זמן לוקח להתגרש? איך לחשב מזונות? איך להתמודד עם חילוקי דעות? והכי חשוב איך להתגרש נכון!

דילוג לתוכן