עורך דין ומגשר אורי דון יחייא, הילה הבר ורם שפינר מגשרי גירושין

להתגרש בחוכמה

להתגרש בלי לפגוע בטובת הילדים

גירושין הם החלטה שקשה לקבל, וכשההחלטה להתגרש כבר מתקבלת יכול להיות קשה עוד יותר לדאוג לכך שתהליך הגירושין יעשה בצורה ידידותית כאשר האמוציות של כל אחד מבני הזוג בשיאן. ההחלטה להתגרש בטוב דורשת משני בני הזוג סבלנות, הבנה ופשרה משני הצדדים. הדרך הנכונה להתגרש בטוב מחייבת התחשבות ותקשורת טובה בין בני הזוג. כשהורים בוחרים להתגרש בטוב הם בעצם בוחרים בטובת הילדים, מזעור נזקים כלכליים ונפשיים לעצמם וילדיהם. כהילדים נמצאים במרכז תהליך גישור הגירושין ההורים מגיעים להסכמה שתספק מספיק זמן לבילוי של כל הורה עם הילדים.

תהליך גישור הגירושין משמש לרוב ככלי המסייע לזוגות להגיע להסכמה כזו בצורה הכי ידידותית שאפשר. גם שבני הזוג מרגישים שאין עם מי לדבר בצד השני חשוב שינסו להתגרש בטוב בתהליך של גישור גירושין. מגשר או מגשרת גירושין טובים יכולים להוביל ולעזור לבני הזוג להגיע להבנות יחד איפה שהם לא יכלו לעשות את זה לבד. חשוב שבני הזוג יבינו שהאופציה השנייה שאינה גישור גירושין היא הרבה יותר יקרה ופוגענית. כשזה עומד מול העיניים ויש הבנה שלשם דברים הולכים אם לא תהיה הסכמה בטוב, קל יותר להגיע להסכמות. חשוב שזוגות יבינו שאם הם יגררו לתהליך גירושין משפטי מצבם הכלכלי והנפשי יפגע הרבה יותר מאשר אם יתפשרו קצת בהליך של גישור גירושין. ועוד יותר מכך, זוגות חייבים לעשות הכל כדי להגיע להסכמות בייחוד שיש ילדים כי אם לא יעשו כך הנזק הנפשי של הילדים ילווה אותם לאורך כל חייהם.

אם אתם נמצאים בתהליכי גירושין או אם יש לכם חברים או משפחה שנמצאים בתהליכי גירושים אנו מפצירים בכם שלאחר קריאת מאמר זה תורידו בחינם את הספר פשוט להתגרש נכון (או תשלחו אותו לזוג שהחליט להיפרד ולהתגרש). הספר עזר למאות זוגות בישראל להתגרש בטוב במינימום נזקים כלכליים ונפשיים לעצמם וילדיהם. את הספר ניתן להוריד בחינם בלחיצה מכאן.   

להתגרש בטוב

להתגרש יכולה להיות חוויה קשה ומייסרת רגשית, במיוחד כשיש ילדים מעורבים. חשוב לגשת לתהליך הגירושין בהסכמה, על מנת למזער את הנזק שהוא גורם לשני הצדדים ובעיקר לילדים. גירושין אף פעם אינם קלים והם עלולים לגבות מחיר מהרווחה הרגשית, הנפשית והכלכלית של כל הצדדים המעורבים. עם זאת, גירושין לא חייב להיות תהליך ארוך או כואב. עם הגישה והתמיכה הנכונות, זוגות יכולים לעבוד יחד כדי להבטיח שהגירושין שלהם יהיו ידידותיים ושכל המעורבים יוכלו להתקדם בחייהם.

למרות שלהתגרש יכולה להיות אחת התקופות הקשות ביותר עבור זוגות, אפשר לעבור את התהליך בצורה ידידותית. גירושין בדרך ידידותית מבטיח כי הצדדים המעורבים יוכלו לקיים פרידה בכבוד עם מינימום נזק נפשי לילדים ומינימום נזק כלכלי. עם הבנה וגישור נאותים, שני ההורים יכולים להבטיח שרווחת ילדיהם תישאר בראש סדר העדיפויות שלהם.

חשוב לדאוג ששני ההורים יבלו זמן איכות עם ילדיהם, שכן הדבר יסייע להם להסתגל טוב יותר לשינויים הנלווים לגירושין. גישור חשוב מאוד גם על מנת להגיע להסכמה כיצד יש לנהוג בדברים כמו משמורת, זכויות ראייה וכספים במהלך הליכי גירושין. על ידי ביצוע הצעדים הללו, ניתן לזוגות להתגרש בדרך ידידותית תוך הגנה על עתיד משפחתם.

פשוט להתגרש בטוב

על מנת לעזור לזוגות להתגרש בטוב ולהימנע ככל האפשר להיגרר להליכים משפטיים בבית המשפט לענייני משפחה או בית הדין הרבני כתבנו את המדריך "פשוט להתגרש נכון" שאנחנו מעניקים במתנה לזוגות שהחליטו להתגרש. על מנת לקבל את המדריך במתנה לחצו כאן.

אם יש לכם שאלות הקשורות לתהליך גישור הגירושין או כל נושא אחר הקשור לגירושין ואתם זקוקים לייעוץ ראשוני אתם מוזמנים לפנות אלינו.

אנחנו מאחלים לכם המון בהצלחה ושתשכילו להתגרש בתהליך של גישור גירושין.

פוסטים אחרונים

איך להתגרש

איך להתגרש נכון כאשר זוג מגיע למצב שהוא רוצה להתגרש ולסיים את תקופת הנישואין שלו, חשוב שיתייעץ עם האנשים הנכונים כיצד להתגרש נכון ואיך להתנהל

קרא עוד »

סימנים שצריך להתגרש

מתי הזמן להתגרש קבלת ההחלטה לסיים נישואים ולהתגרש אינה החלטה קלה להגיע אליה. יחד עם זאת זיהוי מתי ההחלטה להתגרש עשויה להיות הצעד ההגיוני היחיד

קרא עוד »

להתגרש

להתגרש נכון בישראל לצערינו ההחלטה להתגרש אף פעם לא קלה. יחד עם זאת על אף שההחלטה קשה היא הופכת למציאות עבור זוגות רבים. זו הסיבה

קרא עוד »

שאלון האם להתגרש

שאלון גירושין 2024 גירושין הם אירוע מטלטל המשנה את חיי המשפחה בצורה דרמטית ומשפיע לא רק על בני הזוג המעורבים אלא גם על ילדיהם. בתוך

קרא עוד »

כמה זמן לוקח להתגרש

כמה זמן לוקח להתגרש בישראל לא פעם אנחנו נשאלים מפי לקוחותינו את השאלה: כמה זמן לוקח להתגרש בישראל? התשובה לשאלה הזו היא תלוי. ולמה הכוונה?

קרא עוד »

גישור משפחתי

איך להתגרש דרך גישור משפחתי גישור גירושין משפחתי הוא כלי יקר ערך לזוגות המחליטים להתגרש. זו הדרך הטובה ביותר לפתרון קונפליקטים ומחלוקות בתהליך הגירושין. בתהליך

קרא עוד »

ספר מקיף ופרקטי העונה על שאלות רבות בתהליכי גירושין: איך לשמור על עצמכם ועל ילדכם כלכלית ונפשית? כמה באמת עולה להתגרש? כמה זמן לוקח להתגרש? איך לחשב מזונות? איך להתמודד עם חילוקי דעות? והכי חשוב איך להתגרש נכון!

דילוג לתוכן