עורך דין ומגשר אורי דון יחייא, הילה הבר ורם שפינר מגשרי גירושין

להתגרש מבלי לפגוע בילדים

גירושין עם ילדים

גירושין הם תהליך קשה ורגשי, במיוחד כאשר מעורבים ילדים. חשוב לקחת בחשבון את טובת הילדים בעת גירושין. משמעות הדבר היא התנהלות מתורבתת בחילוקי דעות, מציאת פתרונות ועריכת הסכמים שימזערו כל פגיעה חמורה בילדים. זה גם אומר לעמוד על המשמר בלא לערב את הילדים בסכסוך בין ההורים ולא לגרום להם לרחם על אף אחד מהצדדים. זוגות שהחליטו להתגרש ומגיעים להסכם גירושין בתהליך של גישור גירושין חשוב שיוודאו שיירשם בהסכם הגירושין שלכל אח מההורים יש מספיק זמן איכות עם ילדיו כדי שהילדים יוכלו להמשיך בהתפתחותם הבריאה נפשית.

אם אתם נמצאים בתהליכי גירושין או אם יש לכם חברים או משפחה שנמצאים בתהליכי גירושים אנו מפצירים בכם שלאחר קריאת מאמר זה תורידו בחינם את הספר פשוט להתגרש נכון (או תשלחו אותו לזוג שהחליט להיפרד ולהתגרש). הספר עזר למאות זוגות בישראל להתגרש בטוב במינימום נזקים כלכליים ונפשיים לעצמם וילדיהם. את הספר ניתן להוריד בחינם בלחיצה מכאן.   

ממשיכים…. הורים שגורמים לילדים לרחם עליהם בתהליך הגירושין פוגעים בילדים וגורמים להם לבחור צד במניפולציה רגשית הפוגעת בטובת הילד. הורה שקשה לו להתמודד עם הגירושים חייב לקבל הדרכה ועזרה על מנת שלא יפגע בילדיו בלי להבין זאת. אסור להורים להתלונן בפני הילדים על ההורה האחר. ההורים חייבים להבין שאם הם עושים זאת הם מעמידים את הילד/ה במצב נפשי קשה מאד. הורה שעושה זאת פשוט פוגע בילדיו. כמובן שאם מדובר באלימות פיזית קשה שהורה אחד מפנה כלפי ההורה השני אז יש להיזהר ולהישמר ולשמור על הילדים פיזית.

גירושין עם מחשבה על טובת הילדים

גירושין יכולים להיות תהליך קשה ורגשי, במיוחד כאשר ילדים מעורבים. חשוב להבין שאין להקל ראש בנושא הילדים בתהליך הגירושין. האחריות על הורים שמתגרשים עם ילדים גדולה הרבה יותר מזוגות שמתגרשים ללא ילדים ויש להבין את משמעותה של כל פעולה שעושים מתוך מחשבה על טובת הילדים. חיוני לקחת בחשבון את כל ההיבטים של המצב, לרבות אי הסכמות, פתרונות, הסכמות, הבנות ועוד. כאשר מתגרשים ולא רוצים לפגוע בילדים, חשוב להרחיק את השנאה מהמשוואה ולהתמקד במציאת פתרונות והסכמות. יש לראות את התהליך כ "הסכם לשותפות חדשה" ולא רק כהסכם גירושין.

הסכם גירושין לטובת הילדים

גירושין הם אף פעם לא החלטה קלה, במיוחד כאשר ילדים מעורבים. חשוב לזכור כי יש לקחת בחשבון את טובת הילדים בעת גיבוש הסכם הגירושין. חיוני לנסות ולהגיע להסכמות והבנות שלא יגרמו לפגיעה חמורה או שנאה בין שני הצדדים. ההגדרה של תהליך הגירושין כ"הסכם לשותפות חדשה" תעזור להורים להתנהל בצורה טובה יותר בתהליך גיבוש הסכם הגירושין. במהלך כתיבת הסכם הגירושין על ידי מגשר הגירושין או מגשרת הגירושין יש לוודא שלכל הורה יש מספיק זמן עם הילדים כדי להבטיח את רווחתם הפיזית, הנפשית והרגשית. בסופו של דבר, להתגרש בצורה נכונה מבלי לגרום לפציעה חמורה או נזק לילדיכם הוא המפתח לפרידה מוצלחת.

להתגרש נכון יכול להיות אתגר, במיוחד כאשר יש חילוקי דעות בין שני הצדדים. עם זאת, ניתן למצוא פתרונות שיועילו לשני הצדדים ויבטיחו התחשבות בטובת הילדים ולבטא אותם בהסכם הגירושין. זה כולל להבטיח לשני ההורים זמן שווה עם ילדיהם וטיפוח צמיחה באמצעות אהבה ולא שנאה.

בהצלחה

פוסטים אחרונים

איך להתגרש

איך להתגרש נכון כאשר זוג מגיע למצב שהוא רוצה להתגרש ולסיים את תקופת הנישואין שלו, חשוב שיתייעץ עם האנשים הנכונים כיצד להתגרש נכון ואיך להתנהל

קרא עוד »

סימנים שצריך להתגרש

מתי הזמן להתגרש קבלת ההחלטה לסיים נישואים ולהתגרש אינה החלטה קלה להגיע אליה. יחד עם זאת זיהוי מתי ההחלטה להתגרש עשויה להיות הצעד ההגיוני היחיד

קרא עוד »

להתגרש

להתגרש נכון בישראל לצערינו ההחלטה להתגרש אף פעם לא קלה. יחד עם זאת על אף שההחלטה קשה היא הופכת למציאות עבור זוגות רבים. זו הסיבה

קרא עוד »

שאלון האם להתגרש

שאלון גירושין 2024 גירושין הם אירוע מטלטל המשנה את חיי המשפחה בצורה דרמטית ומשפיע לא רק על בני הזוג המעורבים אלא גם על ילדיהם. בתוך

קרא עוד »

כמה זמן לוקח להתגרש

כמה זמן לוקח להתגרש בישראל לא פעם אנחנו נשאלים מפי לקוחותינו את השאלה: כמה זמן לוקח להתגרש בישראל? התשובה לשאלה הזו היא תלוי. ולמה הכוונה?

קרא עוד »

גישור משפחתי

איך להתגרש דרך גישור משפחתי גישור גירושין משפחתי הוא כלי יקר ערך לזוגות המחליטים להתגרש. זו הדרך הטובה ביותר לפתרון קונפליקטים ומחלוקות בתהליך הגירושין. בתהליך

קרא עוד »

ספר מקיף ופרקטי העונה על שאלות רבות בתהליכי גירושין: איך לשמור על עצמכם ועל ילדכם כלכלית ונפשית? כמה באמת עולה להתגרש? כמה זמן לוקח להתגרש? איך לחשב מזונות? איך להתמודד עם חילוקי דעות? והכי חשוב איך להתגרש נכון!

דילוג לתוכן