עורך דין ומגשר אורי דון יחייא, הילה הבר ורם שפינר מגשרי גירושין

איך לבחור מגשר גירושין טוב

כך תזהה עם מגשר או מגשרת הגירושין שלכם מקצועיים

כשבני זוג מחליטים להתגרש והם רוצים להתגרש בטוב בדרך כלל הם יחפשו מגשר או מגשרת גירושין שיובילו אותם להסכמות. הסכמות שיהוו הבסיס להסכם גירושים או כמו שאנחנו יותר אוהבים לקרוא לו: "הסכם לשותפות חדשה". תהליך בחירת המגשר או מגשרת הגירושין מלווה בחששות גדולים שהרי בני הזוג מפקידים בידי אדם שבדרך כלל אינם מכירים להוביל את תהליך הגירושין שלהם.

ישנם מקרים שבני זוג התחילו תהליך של גישור גירושין והפסיקו אותו מאחר שהרגישו חוסר מקצועיות אצל המגשר או מגשרת הגירושין. לפעמים, בחירה לא נכונה של מגשר או מגשרת גירושין גוררת את בני הזוג להליך גירושין משפטי שמתקיים בבית המשפט לענייני משפחה או בית הדין הרבני. תהליך שבסופו ניתן פסק דין על ידי בית המשפט לאחר מאבק ארוך, יקר ופוגעני שבני הזוג וילדיהם עוברים. לכן, לבחור את מגשר או מגשרת הגירושין הנכונים היא משימה שיש לתת עליה את הדעת באופן מעמיק.

במאמר זה נציין כמה נקודות שחייבים להקפיד עליהם לפני בחירת מגשר או מגשרת גירושין לתהליך הגירושין של כל בני זוג שמחליטים להתגרש בטוב.

אם אתם נמצאים בתהליכי גירושין או אם יש לכם חברים או משפחה שנמצאים בתהליכי גירושים אנו מפצירים בכם שלאחר קריאת מאמר זה תורידו בחינם את הספר פשוט להתגרש נכון (או תשלחו אותו לזוג שהחליט להיפרד ולהתגרש). הספר עזר למאות זוגות בישראל להתגרש בטוב במינימום נזקים כלכליים ונפשיים לעצמם וילדיהם. את הספר ניתן להוריד בחינם בלחיצה מכאן.   

פשוט להתגרש נכון ללא עלות
ספר ההדרכה פשוט להתגרש נכון ללא עלות

איך לזהות מגשר גירושין טוב

  1. מגשר או מגשרת גירושין צריכים להיות בעלי ידע והכשרה בתחום הגישור כדי להיות מגשרי גירושין מומחים. וודאו שמגשר או מגשרת הגירושין שבחרתם לקחו חלק בתוכנית הכשרה לגישור גירושין כדי ללמוד את הכישורים הנדרשים לגישור ביעילות.
  2. מגשרי גירושין, צריכים לגעת ולהגיע להסכמות בין בני הזוג בכל הנושאים שצריכים להיות מטופלים בגירושין. זה כולל: חלוקת רכוש, זמני שהות עם הילדים, מזונות וסידור הגט.
  3. וודאו שבתהליך הגישור שלכם המגשר או המגשרת גירושין מקשיב לשני הצדדים ומבין את נקודות המבט שלהם. בלי ההקשבה יהיה למגשר קשה מאד לעזור לבני הזוג להגיע להסכמות.
  4. וודאו שמגשר או מגשרת הגירושין נטולי עמדה: התפקיד של המגשר או המגשרת הוא לעזור לשני הצדדים להגיע להסכמות שהינן הוגנות ומקובלות על ידי שני הצדדים
  5. וודאו שהמגשרים מקדמים תקשורת על מנת להבטיח שכל צד מבין את נקודות המבט של הצד השני ויכולים לעבוד יחד למען פתרון הבעיה.
  6. וודאו שמגשר או מגשרת הגירושין שלכם עוזר לצדדים להגיע להסכמה: התפקיד של המגשר או המגשרת שלכם הוא לעזור לצדדים להגיע להסכמה שהיא הוגנת ומקובלת על ידי שני הצדדים. זה עשוי לכלול העלאת רעיונות ועזרה לצדדים להעריך אפשרויות שונות.
  7. כתיבת הסכם פשרה: לאחר שהושגו הסכמות בעל פה מגשר או מגשרת הגירושין צריכים לכתוב את הסכם הגירושין המתאר את תנאי ההסכמות. שני הצדדים צריכים לסקור, להבין, להסכים ולחתום על הסכם הגירושין.

חשוב לזכור: גישור גירושין עשוי להיות תהליך מורכב ורגשי. וודאו שהמגשר נשאר סבלני, אופטימי ומקדם תקשורת בונה גם כשעולים חילוקי דעות משמעותיים.

בהצלחה רבה!

פוסטים אחרונים

איך להתגרש

איך להתגרש נכון כאשר זוג מגיע למצב שהוא רוצה להתגרש ולסיים את תקופת הנישואין שלו, חשוב שיתייעץ עם האנשים הנכונים כיצד להתגרש נכון ואיך להתנהל

קרא עוד »

סימנים שצריך להתגרש

מתי הזמן להתגרש קבלת ההחלטה לסיים נישואים ולהתגרש אינה החלטה קלה להגיע אליה. יחד עם זאת זיהוי מתי ההחלטה להתגרש עשויה להיות הצעד ההגיוני היחיד

קרא עוד »

להתגרש

להתגרש נכון בישראל לצערינו ההחלטה להתגרש אף פעם לא קלה. יחד עם זאת על אף שההחלטה קשה היא הופכת למציאות עבור זוגות רבים. זו הסיבה

קרא עוד »

שאלון האם להתגרש

שאלון גירושין 2024 גירושין הם אירוע מטלטל המשנה את חיי המשפחה בצורה דרמטית ומשפיע לא רק על בני הזוג המעורבים אלא גם על ילדיהם. בתוך

קרא עוד »

כמה זמן לוקח להתגרש

כמה זמן לוקח להתגרש בישראל לא פעם אנחנו נשאלים מפי לקוחותינו את השאלה: כמה זמן לוקח להתגרש בישראל? התשובה לשאלה הזו היא תלוי. ולמה הכוונה?

קרא עוד »

גישור משפחתי

איך להתגרש דרך גישור משפחתי גישור גירושין משפחתי הוא כלי יקר ערך לזוגות המחליטים להתגרש. זו הדרך הטובה ביותר לפתרון קונפליקטים ומחלוקות בתהליך הגירושין. בתהליך

קרא עוד »

ספר מקיף ופרקטי העונה על שאלות רבות בתהליכי גירושין: איך לשמור על עצמכם ועל ילדכם כלכלית ונפשית? כמה באמת עולה להתגרש? כמה זמן לוקח להתגרש? איך לחשב מזונות? איך להתמודד עם חילוקי דעות? והכי חשוב איך להתגרש נכון!

דילוג לתוכן