עורך דין ומגשר אורי דון יחייא, הילה הבר ורם שפינר מגשרי גירושין

להתגרש

להתגרש נכון בישראל

לצערינו ההחלטה להתגרש אף פעם לא קלה. יחד עם זאת על אף שההחלטה קשה היא הופכת למציאות עבור זוגות רבים. זו הסיבה שרכישת ידע בתחום זה (לפני שזוגות מחליטים להתגרש) צריכה להיות בראש סדר העדיפויות של בני זוג. במאמר זה נשתף אתכם בידע ראשוני ממעוף הציפור על איך צריך להתגרש בישראל. יחד עם זאת אנחנו מפצירים בזוגות שעתידים להתגרש לקרוא את המדריך המזוקק והמקיף שכתבנו "פשוט להתגרש נכון". המדריך כבר עזר למאות זוגות בישראל להתגרש בטוב במינימום נזקים כלכליים ונפשיים לעצמם וילדיהם.

את הספר פשוט להתגרש נכון ניתן להוריד ללא עלות בלחיצה על התמונה.

מאמר זה ישפוך אור על הדרך הנכונה להתנהל בתהליכי גירושין שהינם מורכבים פרוצידוראלית ורגשית. גירושין הם יותר מאשר רק פירוק משפטי של נישואין. גירושים הינם מסע המשפיע על ההיבטים הרגשיים, הפיננסיים והמעשיים של החיים של כל המעורבים. הבנת המורכבות של התהליך וההכנה המנטליות אליו יכולים להקל משמעותית על התהליך עבור כל בני המשפחה, במיוחד כאשר ילדים הם חלק מהמשוואה.

הבנת המסגרת הפרוצידוראלית בגירושים

כשבני זוג מחליטים להתגרש הם צריכים להסדיר 4 נושאים מרכזיים:

הנושא הראשון הוא חלוקת זמני השהות עם הילדים לאחר הפרידה. נושא זה חשוב שיהיה נידון בין הנושאים הראשונים בין בני הזוג. הסיבה לכך שחשוב שיהיה נידון בתחילת הדיאלוג היא שלקביעת זמני השהות של כל הורה עם הילדים תהיה השפעה ישירה על סכום המזונות שיועבר בין הורה אחד להורה השני אם תהיה הצדקה לכך.

הנושא השני שבני הזוג צריכים לדון בו (או ככזה שיכול להיות משולב ביחד עם הדיון של זמני השהות עם הילדים) הוא נושא חלוקת הרכוש. בני הזוג צריכים להחליט כיצד הם מסכימים לחלק את הרכוש המשותף שלהם שנצבר בתקופת הנישואין שלהם.

הנושא השלישי הוא קביעת סכום המזונות שהורה אחד יעביר לשני אם יש הצדקה לכך. סכום המזונות נגזר מההחלטה הראשונית של בני הזוג על זמני השהות של הילדים עם כל הורה, ההכנסה שלהם, וההוצאות על הילדים וגילאי הילדים.

הנושא הרביעי הוא הסדרת הגט בבית הדין הרבני – לטובת כך בני הזוג צריכים לפנות למזכירות בית הדין הרבני ולקבוע תאום לדיון להסדרת הגט.

כשהגירושין מתנהלים בתהליך של גישור גירושין מחוץ לבתי המשפט בני הזוג יכולים לדון בכל הנושאים יחד וליצור פתרונות יצירתיים בהובלת המגשר. כאש תהליכי גירושין מתנהלים בבתי המשפט כל נושא מתנהל בפני עצמו ברוב המקרים.

מתן עדיפות לרווחה רגשית

כאמור, גירושין אינם רק מאבק משפטי, מדובר גם במסע רגשי. זיהוי וטיפול בנזק הרגשי של סיום נישואין הוא קריטי לרווחתם של כל הצדדים המעורבים. כשקיים צורך, חיוני לחפש תמיכה, בין אם באמצעות ייעוץ, אימון, קבוצות תמיכה וכדומה. עיסוק בפעילויות, טיפול עצמי ותחביבים שמביאים שמחה ורגיעה יכולים גם הם למלא תפקיד משמעותי בזמן מאתגר זה. מתן חשיבות לבריאות הרגשית בתהליכי גירושין עוזר לבני הזוג לעבד את רגשותיהם, לקבל החלטות מושכלות ולבסוף להתקדם בכיוון חיובי. חשוב לזכור שזה בסדר לחפש עזרה מקצועית שתנחה את בני הזוג בתקופה סוערת רגשית זו.

תקשורת אפקטיבית וקבלת החלטות

היכולת של בני הזוג לתקשר בצורה אפקטיבית וליצור דיאלוג פתוח, כנה ומכבד יכול להקל מאוד על תהליך המשא ומתן במיוחד כשמדובר בנושאים רגישים כמו הסכמה על זמני השהות עם הילדים וחלוקת הרכוש. שכירת מגשר או מגשרת גירושין יספקו סביבה מובנית ובטוחה לבני הזוג בדיונים אלה. סביבת גישור עוזרת לבני הזוג להגיע להסכמות בצורה מהירה יותר. תהליך הגישור יכול להפוך תהליך עוין פוטנציאלי לתהליך שיתופי ובונה. זכרו, המטרה היא לפתור, לא לנצח, ולהבטיח מעבר חלק יותר לפרק הבא בחייכם.

ניווט בפיננסים וחלוקת נכסים

היבט מרכזי בגירושין הוא חלוקה הוגנת של כספים ונכסים. חשוב לתעד ביסודיות את כל הנכסים הזוגיים וההתחייבויות. במידת הצורך יש לבקש ייעוץ מיועץ פיננסי או אקטואר שיכול להבטיח חלוקה הוגנת ומכובדת.

אנו מאחלים בהצלחה רבה לזוגות שהחליטו להתגרש ומפצירים בכם להוריד ללא עלות את הספר פשוט להתגרש נכון שכבר עזר למאות זוגות בישראל להתגרש בטוב. את הספר ניתן לקבל בעמוד הבית שלנו בלחיצה כאן.

פוסטים אחרונים

איך להתגרש

איך להתגרש נכון כאשר זוג מגיע למצב שהוא רוצה להתגרש ולסיים את תקופת הנישואין שלו, חשוב שיתייעץ עם האנשים הנכונים כיצד להתגרש נכון ואיך להתנהל

קרא עוד »

סימנים שצריך להתגרש

מתי הזמן להתגרש קבלת ההחלטה לסיים נישואים ולהתגרש אינה החלטה קלה להגיע אליה. יחד עם זאת זיהוי מתי ההחלטה להתגרש עשויה להיות הצעד ההגיוני היחיד

קרא עוד »

להתגרש

להתגרש נכון בישראל לצערינו ההחלטה להתגרש אף פעם לא קלה. יחד עם זאת על אף שההחלטה קשה היא הופכת למציאות עבור זוגות רבים. זו הסיבה

קרא עוד »

שאלון האם להתגרש

שאלון גירושין 2024 גירושין הם אירוע מטלטל המשנה את חיי המשפחה בצורה דרמטית ומשפיע לא רק על בני הזוג המעורבים אלא גם על ילדיהם. בתוך

קרא עוד »

כמה זמן לוקח להתגרש

כמה זמן לוקח להתגרש בישראל לא פעם אנחנו נשאלים מפי לקוחותינו את השאלה: כמה זמן לוקח להתגרש בישראל? התשובה לשאלה הזו היא תלוי. ולמה הכוונה?

קרא עוד »

גישור משפחתי

איך להתגרש דרך גישור משפחתי גישור גירושין משפחתי הוא כלי יקר ערך לזוגות המחליטים להתגרש. זו הדרך הטובה ביותר לפתרון קונפליקטים ומחלוקות בתהליך הגירושין. בתהליך

קרא עוד »

ספר מקיף ופרקטי העונה על שאלות רבות בתהליכי גירושין: איך לשמור על עצמכם ועל ילדכם כלכלית ונפשית? כמה באמת עולה להתגרש? כמה זמן לוקח להתגרש? איך לחשב מזונות? איך להתמודד עם חילוקי דעות? והכי חשוב איך להתגרש נכון!

דילוג לתוכן