עורך דין ומגשר אורי דון יחייא, הילה הבר ורם שפינר מגשרי גירושין

סימנים שצריך להתגרש

מתי הזמן להתגרש

קבלת ההחלטה לסיים נישואים ולהתגרש אינה החלטה קלה להגיע אליה. יחד עם זאת זיהוי מתי ההחלטה להתגרש עשויה להיות הצעד ההגיוני היחיד קדימה הוא קריטי לרווחת שני בני הזוג. תהליך זיהוי ההכרה למתי הגיע הזמן לגירושים צוללת לתוך האינדיקטורים העדינים והבולטים שמרמזים שנישואים עשויים לא להיות עוד בני קיימא. ישנם קווים מנחים ראשוניים שיכולים לעזור לבני הזוג בהבנת מתי אולי הגיע הזמן לשחרר ולהתקדם בנפרד, תוך הבטחת עתיד של בריאות ואושר לשני הצדדים המעורבים. על קווים אלו תוכלו ללמוד בקצרה בהמשך המאמר.

ורגע אחד לפני שאתם ממשיכים בקריאת המאמר חשוב לנו לומר לכם שאם החלטתם להתגרש חשוב שתדעו איך לעשות את זה נכון תוך פגיעה מינימלית כלכלית ורגשית בכם ובילדים שלכם. זו הסיבה שאנו מפצירים בזוגות שהחליטו להתגרש להוריד את המדריך החינמי שלנו "פשוט להתגרש נכון" שכבר עזר למאות זוגות בישראל להתגרש בטוב. את המדריך תוכלו להוריד ללא עלות בלחיצה על התמונה למטה.

הספר פשוט להתגרש נכון ללא עלות!

זיהוי הסימנים היכולים להביא לגירושים

הסימנים לנישואין כושלים יכולים להשתנות מאוד ממערכת יחסים אחת לאחרת, אך דפוסים מסוימים מסמנים באופן אוניברסלי בעיות עמוקות. סימנים אלו כוללים בין השאר:

ריבים רבים – ריבים הם חלק מכל מערכת יחסים בריאים. הרי זה ברור מאליו שבני זוג לא יסכימו על חלק מהדברים בחיים המשותפים שלהם. יחד עם זאת אם המריבות מתקיימות בתדירות גבוה מידי ורוב חייהם של בני הזוג סביבם מדובר בסימן אזהרה. בנקודה זו מומלץ לבני הזוג לנסות לפתור את העניין בקבלת עזרה מקצועית חיצונית ורק אם זה לא עובד להם יש לחשוב על גירושין כאופציה לפעולה.

חוסר תקשורת – לפעמים הבעיה אינה ריבים אלא חוסר תקשורת בין בני הזוג. במצב זה בני הזוג מתנהלים כשותפים בביתם ולא באמת כבני זוג. זהו אינו מצב בריא וגם כאן מומלץ לבני הזוג לפנות לעזרה מקצועית חיצונית בכדי לפתור את המצב. רק במידה והעזרה החיצונית אינה עוזרת יש לשקול האם להתגרש.

בגידה – בגידה היא נושא רגיש במיוחד. כל אדם הנמצא במערכת יחסים ומבין שהצד השני בגד בו מרגיש תחושת עלבון ואיבוד אמון. ישנם זוגות שמצליחים לצאת ממשבר שכזה וישנם זוגות שלא. למרכיבי האישיות של כל אחד מבני הזוג יש גורם משפיע על כך. במקרים שכאלו אין תשובה אחת נכונה ומוחלטת האם בגידה חייבת לגרום לגירושין למרות שבלא מעט מקרים זה מוביל לכך. יחד עם זאת ישנם זוגות שיודעים להתגבר על כך ולהמשיך הלאה.

אובדן זהות אישית – ישנם מערכות יחסים שעם הזמן אחד מבני הזוג מרגיש שאיבד את הזהות האישית שלו והוא מרצה את הצד השני ומוותר על עצמו. אירועים אלו בדרך כלל גורמים לתסכול ממערכת היחסים ולפעמים אם לא מטופלים מובלים לגירושין. ישנם גם מקרים שבני הזוג יודעים לתקשר את החוויות שלהם אחד עם השני והולכים לטיפול שמשקם את התחושות וההתנהלות של בני הזוג.

מטרות חיים שונות – עם השנים לחיים יש את הדינמיקה שלהם. לפעמים ראיית העולם וההתפתחות האישית של כל אחד מבני הזוג אינה זהה לתחילת הקשר והדבר גורם לחילוקי דעות רבים בין בני הזוג. מצבים אלו לא תמיד פתירים ולפעמים מובילים לגירושים.

הסימנים המובילים לגירושים – סיכום

זיהוי סימנים המובילים לגירושין לא רק עוזר בהבנת המצב הנוכחי של מערכת יחסים אלא גם מסייע בקבלת החלטה מושכלת לגבי אופן הפעולה העתידית. הבנת סימנים אלה – סכסוך מתמיד, חוסר תקשורת, בגידה, אובדן עצמי ונתיבים מתפצלים – חיונית לכל מי שמתמודד עם עתיד מערכת היחסים שלו. זיהוי אינדיקטורים אלה יכול לאפשר לאנשים לקבל החלטות מושכלות, לטפח נתיב לריפוי וצמיחה אישית, בין אם עתיד זה כולל הישארות יחד או פרידה בדרכי שלום.

פוסטים אחרונים

איך להתגרש

איך להתגרש נכון כאשר זוג מגיע למצב שהוא רוצה להתגרש ולסיים את תקופת הנישואין שלו, חשוב שיתייעץ עם האנשים הנכונים כיצד להתגרש נכון ואיך להתנהל

קרא עוד »

סימנים שצריך להתגרש

מתי הזמן להתגרש קבלת ההחלטה לסיים נישואים ולהתגרש אינה החלטה קלה להגיע אליה. יחד עם זאת זיהוי מתי ההחלטה להתגרש עשויה להיות הצעד ההגיוני היחיד

קרא עוד »

להתגרש

להתגרש נכון בישראל לצערינו ההחלטה להתגרש אף פעם לא קלה. יחד עם זאת על אף שההחלטה קשה היא הופכת למציאות עבור זוגות רבים. זו הסיבה

קרא עוד »

שאלון האם להתגרש

שאלון גירושין 2024 גירושין הם אירוע מטלטל המשנה את חיי המשפחה בצורה דרמטית ומשפיע לא רק על בני הזוג המעורבים אלא גם על ילדיהם. בתוך

קרא עוד »

כמה זמן לוקח להתגרש

כמה זמן לוקח להתגרש בישראל לא פעם אנחנו נשאלים מפי לקוחותינו את השאלה: כמה זמן לוקח להתגרש בישראל? התשובה לשאלה הזו היא תלוי. ולמה הכוונה?

קרא עוד »

גישור משפחתי

איך להתגרש דרך גישור משפחתי גישור גירושין משפחתי הוא כלי יקר ערך לזוגות המחליטים להתגרש. זו הדרך הטובה ביותר לפתרון קונפליקטים ומחלוקות בתהליך הגירושין. בתהליך

קרא עוד »

ספר מקיף ופרקטי העונה על שאלות רבות בתהליכי גירושין: איך לשמור על עצמכם ועל ילדכם כלכלית ונפשית? כמה באמת עולה להתגרש? כמה זמן לוקח להתגרש? איך לחשב מזונות? איך להתמודד עם חילוקי דעות? והכי חשוב איך להתגרש נכון!

דילוג לתוכן