עורך דין ומגשר אורי דון יחייא, הילה הבר ורם שפינר מגשרי גירושין

איך להתגרש

איך להתגרש נכון

כאשר זוג מגיע למצב שהוא רוצה להתגרש ולסיים את תקופת הנישואין שלו, חשוב שיתייעץ עם האנשים הנכונים כיצד להתגרש נכון ואיך להתנהל בצורה נכונה. חשוב להבין שגירושין הוא תהליך רגיש המשפיע לא רק על בני הזוג אלא גם על הילדים. לכן, עם התמיכה המתאימה והתכנון המדויק, ניתן לעבור את התהליך בצורה יעילה ומוצלחת ולהתחיל פרק ב' מוצלח בחיים. במאמר זה נספק כמה נקודות על כיצד להתגרש נכון עבור זוגות שעתידים להתגרש.

יחד עם זאת התוכן של מאמר זה הינו ממעוף הציפור ולכן אנו מפצירים בזוגות שהחליטו להתגרש להוריד ללא עלות את המדריך "פשוט להתגרש נכון" שכבר עזר למאות זוגות בישראל להתגרש בטוב.

את המדריך תוכלו להוריד בלחיצה על התמונה למטה.

4 פרמטרים להתגרש נכון

פרמטר ראשון: תקשורת מכילה

עם כל הקושי בתקופה מאתגרת זאת בני הזוג צריכים לדעת לדבר ביניהם ביחוד אם יש ילדים בתמונה. הבנת הצרכים של כל אחד מבני הזוג במהלך התהליך של גיבוש הסכם הגירושין הוא קריטי להצלחת התהליך. במידה והצדדים מרגישים שהם צריכים עזרה בנושא חשוב שיפנו למגשר או מגשרת גירושין שיובילו אותם לתקשורת בונה ומקדמת והגעה להסכמות. בתקשורת בין בני הזוג חשוב גם שיהיה מענה לצרכים הרגשיים והמנטליים של שני הצדדים. דיבור פתוח וכנה בין הזוג יכול לסייע להבין את הצרכים והרגשות של הצדדים ולמצוא פתרונות משותפים.

פרמטר שני: הגעה להסכמות

בתהליך הגירושין בני הזוג צריכים להגיע להסכמות ב 3 תחומים : זמני השהות של כל הורה עם הילדים, חלוקת הרכוש, וקביעת סכום המזונות אם יש הצדקה לכך. לאחר ההגעה להסכמות יש לפנות למגשר או עורך דין שינסח בצורה נכונה את ההסכמות שהגיעו אליהם בני הזוג. את ההסכם יש לאשר בבית המשפט ולתת לו תוקף של פסק דין.

פרמטר שלישי: דאגה תמידית לטובת הילדים

יחד עם הקושי האובייקטיבי שנמצאים בהם בני הזוג להורים יש אחריות נוספת שלפעמים נשכחת בתהליכי גירושים. ההורים חייבים לדאוג למצבם הנפשי של הילדים ולקבל כלים כיצד לתקשר איתם את ההחלטה של ההורים להתגרש. חשוב שבני הזוג יפנו לעזרה מקצועית אם הם מרגישים שהם אינם יודעים איך לעשות זאת.

פרמטר רביעי: לעשות הכל לפני שמגיעים לבית המשפט

בני הזוג צריכים לעשות הכל על מנת להגיע להסכמות שלא בתהליך משפטי. לתהליך משפטי יש מחירים כבדים מאד שלפעמים בני הזוג לא מודעים אליו. המחירים הם מעבר להוצאה הכספית הגדולה מאד שבדרך כלל מגיעה למאות אלפי שקלים. המחיר הגדול יותר הוא הפגיעה הנפשית והצלקות לבני הזוג ובעיקר לילדיהם שממשיכה איתם עשרות שנים קדימה. עם זאת, יש להיות זהירים ולוודא שההסכמה מחוץ לבית המשפט מתבצעת בצורה הוגנת ומקובלת לכל הצדדים.

איך להתגרש -סיכום

לסיכום, גירושין הם תהליך מורכב שדורש ידע ותמיכה מתאימה. עם תקשורת בונה ודאגה לצרכי הילדים, ניתן לעבור את התהליך בצורה מוצלחת ובמינימום נזקים כלכליים ונפשיים לכל המשפחה. כמו כן, הגעה להסכמות בתהליך גישור גירושין ועריכת הסכם גירושין ולא הסכם מתוקף פסק דין (ששופט או שופטת החליטו עליו) מחוץ לבית המשפט יעזרו רבות לבני המשפחה הן ברמה הכלכלית והן ברמה הנפשית ליציאה לפרק ב' בריא יותר.

פוסטים אחרונים

איך להתגרש

איך להתגרש נכון כאשר זוג מגיע למצב שהוא רוצה להתגרש ולסיים את תקופת הנישואין שלו, חשוב שיתייעץ עם האנשים הנכונים כיצד להתגרש נכון ואיך להתנהל

קרא עוד »

סימנים שצריך להתגרש

מתי הזמן להתגרש קבלת ההחלטה לסיים נישואים ולהתגרש אינה החלטה קלה להגיע אליה. יחד עם זאת זיהוי מתי ההחלטה להתגרש עשויה להיות הצעד ההגיוני היחיד

קרא עוד »

להתגרש

להתגרש נכון בישראל לצערינו ההחלטה להתגרש אף פעם לא קלה. יחד עם זאת על אף שההחלטה קשה היא הופכת למציאות עבור זוגות רבים. זו הסיבה

קרא עוד »

שאלון האם להתגרש

שאלון גירושין 2024 גירושין הם אירוע מטלטל המשנה את חיי המשפחה בצורה דרמטית ומשפיע לא רק על בני הזוג המעורבים אלא גם על ילדיהם. בתוך

קרא עוד »

כמה זמן לוקח להתגרש

כמה זמן לוקח להתגרש בישראל לא פעם אנחנו נשאלים מפי לקוחותינו את השאלה: כמה זמן לוקח להתגרש בישראל? התשובה לשאלה הזו היא תלוי. ולמה הכוונה?

קרא עוד »

גישור משפחתי

איך להתגרש דרך גישור משפחתי גישור גירושין משפחתי הוא כלי יקר ערך לזוגות המחליטים להתגרש. זו הדרך הטובה ביותר לפתרון קונפליקטים ומחלוקות בתהליך הגירושין. בתהליך

קרא עוד »

ספר מקיף ופרקטי העונה על שאלות רבות בתהליכי גירושין: איך לשמור על עצמכם ועל ילדכם כלכלית ונפשית? כמה באמת עולה להתגרש? כמה זמן לוקח להתגרש? איך לחשב מזונות? איך להתמודד עם חילוקי דעות? והכי חשוב איך להתגרש נכון!

דילוג לתוכן