עורך דין ומגשר אורי דון יחייא, הילה הבר ורם שפינר מגשרי גירושין

אימון זוגי לפני גישור גירושין

אימון לשיקום הזוגיות/טיפול זוגי לפני גישור גירושין

ההחלטה להתגרש אף פעם לא קלה. לא מעט בני זוג נמצאים בצומת דרכים בחייהם. מצד אחד לא מרגישים טוב בחיי הנישואים שלהם ומצד שני הם לא יודעים אם נכון להם להתגרש או להתחיל בטיפול זוגי או אימון לשיקום הזוגיות.

הבעיה הגדולה היא שלא מעט פעמים בני הזוג לא עושים כלום. הם נשארים לחיות יחד למרות שהם אינם מאושרים. הסיבות לכך יכולות להיות רבות: למשל, פחד מתהליכי עומק באימון זוגי או טיפול זוגי, פחד מההשלכות הכלכליות והנפשיות של הגירושין עליהם ועל ילדיהם במידה ויחליטו להתגרש ועוד.

חששות אלו בהחלט מובנים, אך יחד עם זאת בני הזוג חייבים להבין שאם הם אינם עושים דבר בעניין חוסר האושר שלהם הם פשוט מזניחים את מצבם. סופה של הזנחה לאורך זמן היא פגיעה קשה עוד יותר בבני הזוג ובילדיהם. משברים, ככל שמתייחסים אליהם כשהם קטנים כך הסיכוי לעבור אותם גדולים יותר ולכן אם אתם במשבר בנישואים ואתם רוצים לתת צ'אנס לזוגיות הזמן להתחיל אותו הוא אתמול.

הזנחה בטיפול בזוגיות מקשה על הצלחת התהליך

תחשבו רגע על כאב שיש לכם בשן כתוצאה מחור קטן. בהתחלה הכאב מופיע מידי פעם ולכן לא בטוח שתתייחסו אליו. גם המחשבה שהכאב יעבור מעצמו מידי פעם חולפת לה. לאחר מכן הכאב מתגבר אבל עדיין נסבל ולכן עדיין לא בטוח שתפנו לרופא שיניים כי הכאב "נסבל" עבורכם. בנוסף, הביקור במרפאת שייניים לא נוח גם ברמה הטיפולית וגם ברמה הכלכלית (שהרי תצטרכו להוציא סכום כסף כלשהוא על הטיפול) ולכן קיים סיכוי שתדחו את העניין שוב פעם. בלא מעט מקרים המציאות היא שרק כאשר הכאב יהיה גדול מנשוא ותרגישו שאין לכם ברירה כנראה שתפנו לרופא שיניים. העניין הוא שבגלל שלא טיפלתם בעניין בזמן עכשיו הנזק יותר חמור ויש מצב שתצטרכו לעבור טיפול שורש. דבר שיקח יותר זמן, יהיה יותר יקר וגם סיכויי ההצלחה שלו נמוכים יותר מאשר אם הייתם מגיעים לרופא השיניים לטיפול בסתימה קטנה לחור.

בדיוק כמו בשיניים כך גם ביחסים בין בני זוג. ככל שתפעלו מהר יותר כך הסיכוי שתפתרו את העניינים גדול יותר, הכאב יהיה קטן יותר וגם הוא יעלה לכם הרבה פחות.

אימון לשיקום הזוגיות ב 12 מפגשים

גם אם בעקבות הטיפול הזוגי (או האימון לשיקום הזוגיות) תגיעו להחלטה שאתם לא רוצים להישאר ביחד ותחליטו להתגרש זוהי גם החלטה חשובה שמונעת הזנחה עתידית. כמובן שצריך לעשות הכל בכדי לנסות להציל את הזוגיות ולא לוותר עליה בקלות אך יש מצבים שהפיתרון לאחר כל הניסיונות יהיו גירושין.

אני מכיר זוגות שלא היה להם טוב בזוגיות שלהם כשלא היה להם ילדים או שהיה להם ילד אחד והם חשבו שהבאת ילד לעולם תפתור להם את הבעיות. לא פעם הם נוכחו לדעת שהבאת ילד לעולם לא רק שלא פתרה את הבעיה אלא הקצינה אותה וחייהם הפכו להיות עוד יותר לא מאושרים.

שלום בית או גירושין – ההחלטה שלכם! ואנו מלווים אתכם לכל אורכה

זו הסיבה שהמרכז שלנו לאימון זוגי גישור גירושין ומשפט נותן מענה של 360 מעלות לזוגות שנמצאים במשבר. בתהליך זה בני הזוג נכנסים לתהליך שבסופו או שהם משקמים את הזוגיות שלהם ע"י אימון לשיקום הזוגיות/טיפול זוגי באימון ממוקד של 12 מפגשים שתוכלו ללמוד עליו יותר בלחיצה כאן, או שהם מחליטים שהם מתגרשים והם ממשיכים אתנו לתהליך של גישור גירושין שעליו תוכלו ללמוד יותר מכאן.

הזוגות נכנסים לתהליך אתנו בידיעה שהם לא צריכים לחפש בעל מקצוע נוסף, להתחבר אליו ואז להתחיל את התהליך מחדש. כל התהליך תחת קורת גג אחת. כמובן שאין זה הכרח ואם בני הזוג לא מרגישים חיבור אל המאמן מגשר הם יכולים להחליט לעבור לעשות תהליך במקום אחר אבל האפשרות להישאר עם אותם אנשי מקצוע לכל התהליך פתוחה בפניהם.

במידה ולאחר תהליך האימון לשיקום הזוגיות יחליטו בני הזוג להתגרש, אנחנו המאמנים-מגשרים ננסה להרחיק את בני הזוג ככל הניתן מתהליך של הליך גירושין משפטי. זאת מאחר ואנחנו יודעים על עצמינו ועל זוגות רבים נוספים שליווינו עד כמה הוא מיותר ויקר אך בעיקר פוגעני לנפשות ההורים והילדים. אנחנו נזהיר מכל הסכנות העורבות להם שם בחוץ ונעשה הכל שיחד עם ההחלטה להתגרש בני הזוג ימשיכו לתפקד כהורים לילדיהם בצורה כזאת שהילדים יקבלו את המיטב מהם. אנחנו נדגיש להורים שגישור גירושין שומר עליהם וילדיהם נפשית וכלכלית.

יש לכם עוד שאלות על תהליך זה? תרגישו חופשי ליצור איתנו קשר.

בהצלחה!!

פוסטים אחרונים

איך להתגרש

איך להתגרש נכון כאשר זוג מגיע למצב שהוא רוצה להתגרש ולסיים את תקופת הנישואין שלו, חשוב שיתייעץ עם האנשים הנכונים כיצד להתגרש נכון ואיך להתנהל

קרא עוד »

סימנים שצריך להתגרש

מתי הזמן להתגרש קבלת ההחלטה לסיים נישואים ולהתגרש אינה החלטה קלה להגיע אליה. יחד עם זאת זיהוי מתי ההחלטה להתגרש עשויה להיות הצעד ההגיוני היחיד

קרא עוד »

להתגרש

להתגרש נכון בישראל לצערינו ההחלטה להתגרש אף פעם לא קלה. יחד עם זאת על אף שההחלטה קשה היא הופכת למציאות עבור זוגות רבים. זו הסיבה

קרא עוד »

שאלון האם להתגרש

שאלון גירושין 2024 גירושין הם אירוע מטלטל המשנה את חיי המשפחה בצורה דרמטית ומשפיע לא רק על בני הזוג המעורבים אלא גם על ילדיהם. בתוך

קרא עוד »

כמה זמן לוקח להתגרש

כמה זמן לוקח להתגרש בישראל לא פעם אנחנו נשאלים מפי לקוחותינו את השאלה: כמה זמן לוקח להתגרש בישראל? התשובה לשאלה הזו היא תלוי. ולמה הכוונה?

קרא עוד »

גישור משפחתי

איך להתגרש דרך גישור משפחתי גישור גירושין משפחתי הוא כלי יקר ערך לזוגות המחליטים להתגרש. זו הדרך הטובה ביותר לפתרון קונפליקטים ומחלוקות בתהליך הגירושין. בתהליך

קרא עוד »

ספר מקיף ופרקטי העונה על שאלות רבות בתהליכי גירושין: איך לשמור על עצמכם ועל ילדכם כלכלית ונפשית? כמה באמת עולה להתגרש? כמה זמן לוקח להתגרש? איך לחשב מזונות? איך להתמודד עם חילוקי דעות? והכי חשוב איך להתגרש נכון!

דילוג לתוכן